Beste, Ik vroeg me af of je met een Wajong uitkering de zwangerschap wel of niet moet melden. Het verandert in principe niks aan de uitkering en bij het wijzigingen formulier op internet staat de optie er ook niet bij. Kunt u me vertellen of ik de zwangerschap moet doorgeven? Of pas als het kind geboren is? En zoja, waar dan? Alvast bedankt!
Beste Buikje0, Je hoeft je zwangerschap niet door te geven aan UWV als je een Wajong-uitkering ontvangt. Er verandert niets aan je uitkering door de zwangerschap. Ben je bezig met een re-integratie traject of staat dat binnenkort voor je gepland? Geef het dan wel door aan je arbeidsdeskundige. Hij/zij kan hier dan rekening mee houden tijdens het traject. Als de baby is geboren dan geef je dit door aan UWV. Je doet dit met het wijzigingsformulier. Bij mijn leefvorm is veranderd kies je voor anders en geef je dan aan dat de baby is geboren. Bij ingangsdatum wijziging vul je de geboortedatum in. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare