Korte ww duur en ziek

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by lievekleintjes, Jun 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievekleintjes

Jun 13, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zal mijn verhaal even kort uitleggen....
    Ik ben net 2 jaar ziek geweest (ziektewetuitkering gehad) ( ik had geen werkgever) .

Na bijna einde van die 2 jaar heb ik wia aangevraagd en ben ik goedgekeurd,en is dus door de arbeidsdeskundige mijn ww aangevraagd voor de eerste werkloosheidsdag.

Ik heb geen bezwaar ingediend,omdat ik zo moe ben van de procedure en ik zoiets had van prima, ik ben de ww ingegaan en me koste wat kost voeldaan aan de verplichtingen. want
    heb tot nu toe nog steeds geen moment rust gehad, en kan totaal niet genieten van me zwangerschap.

Nu had ik nog een restant van 21 dagen ww over, ik heb afgelopen week die 21 dagen met steeds meer moeite aan mijn verplichtingen gehouden, maar inmiddels heb ik deze week last van verergering van mijn klachten, er is migraine bijgekomen en plotselinge bloedingen, waardoor ik acute rust moet houden om erger te voorkomen.

Kort gezegd mijn 21 dagen ww zijn nu op, en dit is nu om precies te zijn een week geleden beeindigd (de ww). De wia aavraag is inmiddels al 11 a 12 weken geleden afgerond.

Heb ik recht om me ziek te melden??? ik ben nu ook 7 maanden zwanger waardoor alles nu zowiezo is verergerd mijn bekken klachten mijn psychishe klachten waarvoor ik bij psycholoog loop.

En nu dus migraine en bloedingen.

Ik hoop dat u me kunt helpen, heb ik recht om me ziek te melden? en heb ik eventueel recht op een ziektewet-uitkering?

Hartelijke Groet Sabine

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Sabine,

Je wilt weten of je gezien je recente situatie en eerdere afwijzing WIA jezelf kunt ziek melden.

Om deze vraag te beantwoorden heb ik antwoord op een aantal (persoonlijke) vragen nodig.
    Ik wil je graag helpen, maar het lijkt me niet gepast dit openbaar te doen.
    Als je via een privébericht je telefoonnummer stuurt neem ik contact met je op om de situatie te bespreken en eventueel een ziekmelding te doen.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page