Wake-up light of idem dito voor kids?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door poema, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    @macg: dat geeft hoop toch?
    Ik heb het gisteravond aangedurfd om hem op half acht te zetten. Hij stond nog steeds op 7.10 dus best een stap. Vanmorgen heb ik haar wel horen zingen en brabbelen, maar niet echt dat ik daar wakker van blijf. Pas om half 8 riep ze: mag ik uit bed? Tot nu toe word ik dus alleen maar blijer van de sleeptrainer!
    Ben benieuwd hoe het bij jou ging deze morgen!

2. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Vanmorgen werd ik om 6.16 wakker gepookt door m'n man (ik slaap met oordoppen). Het konijntje was dus al wakker en hij mocht er meteen uit. De wekker staat nu op 6.25: ik ben benieuwd!

jouw verhaal klinkt in ieder geval heel goed :D. Ik zou al zo blij zijn als hij tot half 7 slaapt. Maar ja de laatste dagen werd hij toevallig al vrij laat wakker, dus we zullen zien...

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Klinjt goed toch? Ook met kleine stapjes kan je er komen. Ja ik weet het inderdaad, wij mogrn echt niet klagen eigenlijk. Maarmtoch, ALS je altijd gewend bent dat ze tot half acht slaapt en dan opeens is het laatste voor half zeven Is dat toch behoorlijk wennen ;)
    Het komt vast goed hoor. En als ze zestien zijn zijn ze hun bed niet uit te branden, moet je opletten!

4. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Nou vandaag was hij vanaf 5.35 wakker, en om hem nu tot 6.25 te laten wachten op het konijn :S. Dus ik heb het konijntje verzet naar 6.05 en uitgelegd dat het konijntje nog sliep en dat hij dan ook in bed moest blijven. Morgen maar weer op 6.05 zetten denk ik :).

Ik heb zelf nooit uitgeslapen eigenlijk, als dat erfelijk is dan gaat het bij hem dus ook niet binnenkort gebeuren :p.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja, het is soms even puzzelen. Wij hadden hem vanmorgen op 7.15 gezet. Maar om kwart voor zeven (toen mijn vriend uit bed ging) riep ze: Mama, ben jij dat? Mama, ben jij uit je bedje? (wel heel schattig allemaal hoor!). Ik heb haar maar even gelaten. Totdat ze riep: Mama, ik heb poep! Nadat ze dat vier keer had geroepen (om vijf voor zeven) ben ik naar haar toegegaan. Wel een schone luier (ze had inderdaad poep, had haar pyamabroek al uit, romper al los en begon net aan haar luier... oops, net op tijd dus) en daarna heel rustig gezegd dat Momo zijn ogen nog niet open had en dat ze daar op moest wachten. Wonder boven wonder heeft ze dat, liggend in bed, ook echt gedaan... Wel met af en toe geklets, maar goed. Ik kon wel mooi nog even rustig douchen en aankleden...
    Het gaat dus met ups en downs ;)
    We houden het gewoon vol! hahahaha

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hebben jullie echt zo'n "wekker" of gewoon een lamp met een tijdsklok. Ik lees nl even mee want mijn zoon is momenteel ook erg vroeg wakker en gaat dan net zolang roepen tot mama gehoor geeft... meestal begint het dus al om 6.15 uur momenteel. Hij mag van mij best even kletsen dan maar mij niet wakker roepen. Ik zit te denken aan een lamp met een tijdsklok, heb hier nog een bumbalamp nl dus die kan ik proberen. of werkt een wekker beter? want dan koop ik zo 1. wat werkt het beste?

7. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb echt een wekker, deze: Kinderwekker | Trendy betaalbare kraamkadootjes zoals babykleding en luiertassen bestel je bij Groovie kids.nl!
    Je kunt het natuurlijk proberen met een lamp en als dat niet werkt met een wekker. Ik heb het niet met een lamp geporobeerd eerlijk gezegd. Had over deze wekker goede verhalen gehoord. Sinds hij hier binnen is is hij echt mijn dochters nieuwe beste vriend en hij moet eigenlijk overal bij zijn. Volgens mij is dat bij deze ook een beetje de truc. Hij heeft zelfs net moeten kijken hoe ze haar pyamabroek aantrok.... Tja... Ach, zolang ze in bed blijft ermee 's ochtends vind ik het helemaal prima! ;)

8. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    wij hebben nu een paar dagen de kidsleep http://www.thingamababy.com/photos/uncategorized/2007/12/14/clock1.jpg

Vanmorgen stond de wekker op 6.05, jongetje wakker om 4.30 weer in slaap gevallen, daarna 5.50 en 6.05 opgehaald... Als hij wakker wordt begint hij altijd meteen te jammeren, ipv dat hij ff rondkijkt of gaat spelen...

het voordeel van de kidsleep lijkt me dat hij geen geluid hoeft te maken als hij af gaat. Het lampje gaat onder het wakkere konijntje branden en er is een optie op er geluid bij af te spelen. Nu gebruiken we dus alleen het konijntje, maar mocht hij ooit langer gaan slapen dan 6.30 dan kunnen we de geluiden ook gebruiken :).

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb nu een lamp geïnstaleerd en duidelijke uitleg gegeven wat de bedoeling is... ik hoop dat het helpt! vanochtend was het 5.45 uur, het wordt elke dag vroeger... En dan gaat hij net zolang roepen tot ik een reactie geef. en dan ook keihard roepen en de huizen zijn best gehorig hier dus de buurvrouw schreeuwt hij ook wakker. heb de tijdsklok op 7.10 gezet en ben benieuwd of het helpt! als het helpt krijgt hij zo'n wekker van mij, maar wil het eerst proberen of hij het begrijpt e.d.

10. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Vandaag ging het goed, hij was wel vaak wakker (3 uur 4 uur 5 uur, je kent het wel...) Maar hij ging elke keer weer slapen en uiteindelijk zijn we opgestaan toen het konijntje wakker was (6.10).

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier is het ook goed gegaan! om 7.10 uur kwam er een gil uit de andere kamer: mama de lamp is aan nu mag ik mama roepen! hij werk 6.45 uur wakker maar bleef keurig stil ipv keihard roepen. Ik ga nu maar zo'n wekker aanschaffen dus omdat mijn zoon nu snapt wat de bedoeling is.

12. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Goed zo dames! Wat een slimme kinderen hebben we toch he? ;)
    Hier is het inmiddels zo ver dat ze niet eens uit haar bed komt als de oogjes open zijn, maar dat ze mij dan roept. En als ik of mijn vriend dan zegt dat ze uit bed mag komen, dan komt ze pas. Ik vind het echt een super uitvinding! Hier staat ie nu doordeweeks op 07.16 uur.
    Van het weekend doe ik hem weer zo rond half 8 denk ik.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb nu zo'n wekker besteld komt vanmiddag denk ik met de post. Mijn zoon was weer eens 5.45 uur wakker vanochtend maar lag te praten en om 7.10 uur begon te roepen want de lamp was aan! Allen was ik door het praten al wakker geworden dus ook vroeg wakker helaas... Jammer dat hij dan niet meer even gaat slapen ofzo want hij trekt het totaal niet nl zo vroeg wakker worden.

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    En Annetske, werkt het?
    Hier had ze vanmorgen bedacht dat zij ook wel Momo wakker kon maken... Dus klepje geopend en op het knopje gedrukt zodat de ogen open gingen... Grrrrr. Stond ze daar om 6.50 uur voor mijn bed. 'Momo is al wakker hoor, mama...' de slimmerd... Dus ik zeg nog: 'Hoe kan dat nou?" Zegt zij doodleuk:' Als je op het knopje drukt gaan de oogjes open'.
    Fijn. Misschien toch maar op een wat hoger plankje zetten ofzo. Doen jullie kindjes dat niet? Er lekker aan friemelen.

15. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Wij hebben de wekker buiten bereik gezet... Op zich lijkt het te werken, hij lijkt iets langer te slapen tegenwoordig :). Maar dat kan ook komen doordat opa en oma hem 'gereset' hebben (als hij daar heeft gelogeerd wordt hij altijd later wakker). In ieder geval staat het konijntje op 6.30 :).

16. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Denk dat ik hem ook maar buiten bereik ga zetten inderdaad. Maar of dat een succes wordt.. Momo moet namelijk het liefste overal mee naartoe...

17. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Tja wij konden er mee weg komen door te zeggen dat hij het alleen deed op de kast... (hij moet namelijk in het stopcontact). Maar ja, daar trapt jouw dochter natuurlijk niet in, want hij deed het eerder ook prima ;)

18. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Ja precies! En ze sleept hem dus echt letterlijk overal mee naartoe. 's Morgens komt ze aan ons laten zien dat hij wakker is. Ik heb haar gisteren even toegesproken dat Momo niet wakker gemaakt mag worden omdat hij dat niet leuk vindt. En nu laat ze hem dus weer met rust... Vraag is alleen: voor hoelang? hahaha
    @MacG: fijn dat het lijkt te werken bij jullie! Het scheelt echt soms he, dat halve uurtje ofzo later.

19. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Mijn zoon heeft schrik van Momo :(.
    Brulde het uit toen zijn ogen open gingen. Vind het ook nogal veel herrie maken moet ik zeggen, maar mijn zoon is zowiezo heel gevoelig aan geluid.... Had ik het geweten, had ik hem niet gekocht, want wist al dat het mis zou lopen toen ik de batterijen er in deed.
    Had er hem van te voren al mee laten spelen om te wennen en zo, maar hielp dus niet.

Nijntje hadden ze toen jammer genoeg niet in de winkel, zonde van mijn centen...

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier gaat het nog steeds perfect! Als ik werken moet staat die op 7 uur en ik ga half 7 van bed maar mijn zoon roept me keurig 7 uur zo kan ik nog even het ontbijt klaar maken e.d. en als ik vrij ben of weekends staat de wekker op half 8 en dit gaat ook prima! meestal is hij dan rond kwart over 7 wakker en speelt dan nog even in bed en roept me half 8 en dan mag hij nog even bij mij in bed. ben er echt heel blij mee met deze wekker! en mijn zoon vind het ook prachtig en is supertrots als ik 's ochtends kom: mama schaapje loopt en dan mag ik mama roepen!

Deel Deze Pagina