6 weken oud, nu al allergie?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tante29, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn dochter is nu 6 weken oud. Ik geef haar borstvoeding. Mijn voeding loopt goed en mijn dochter komt goed aan.
    Vanaf haar geboorte huilt mijn dochter vaak en hevig. Zij maakt dan heel haar lijfje hard. Eerst dachten we aan darmkrampjes. Maar het is zo heftig dat we ons zorgen begonnen te maken of het niet toch iets ander was. Sinds ruim twee weken heeft ze daarbij een verstopte neus en steeds erger wordende uitslag, nu over haar hele lijfje.
    Aangezien mijn partner als baby voor veel voedsel allergisch was en zeer ziek, zijn wij met deze gegevens naar de huisarts gegaan.
    Hij dacht in eerste instantie aan een citrusvruchten allergie. Ik mag nu een week geen citrusvruchten, aardbeien, chocola, noten, specerijen en zure melk. Over een week zouden dan de klachten minder/over moeten zijn.
    Na een aantal dagen merken wij nog helemaal geen verschil, denken zelf misschien aan een koemelkallergie. Dit wil ik na deze week nog een week uitproberen, maar als ik dan nog geen verschil merk, denk ik erover om pepti flesvoeding te gaan geven. Ik weet dat borstvoeding het beste is en vind het ook heel erg, maar ik vind het ook erg dat mijn meisje zo verdrietig is en zo veel pijn heeft. Ze kan zich zo ook niet goed ontwikkelen, want ze kan niet lang in de box liggen en als ze wakker is, huilt ze het meest van de tijd.
    Heeft iemand hier ervaring met allergie door de borstvoeding heen? Zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik wil alles weten!

Groetjes van een verdrietige en moedeloze tante29

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou contact opnemen met het cb. Zij kunnen je op een dieet zetten waarbij je geen koemelk producten tot je mag nemen maar ook geen soja, noten, eiwitten. Dat soort dingen.
    het is even wennen maar best goed te doen.
    Wil het dan nog niet lukken dan zou ik overgaan op een andere voeding maar allergie hoeft niet persé te betekenen dat je moet stoppen met de bv. juist niet eigenlijk omdat er via bv zoveel extra stoffen worden meegegven.
    Mijn zoon heeft kma en ik heb hem 6 maand zelf gevoed totdat bleek dat flesvoeding uiteindelijk beter voor hem was.
    Bij hem werd het al met 4 weken ontdekt.

Sterkte meid!

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik wil je ook adviseren om zelf een dieet te gaan volgen, dan kun je nog prima door gaan met bv ;)

Deel Deze Pagina