kreunen/grommen baby 3 weken oud.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door els1, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    Hoi,

Even een vraagje: mijn zoontje van bijna 3 weken, huilt niet heel veel, maar hij gromt en kreunt wel heel veel...ik vraag me af wat dit kan zijn? Ook dat hij zo weinig huilt...maar wel wel veel kreunt en bromt, hij spartelt dan ook wel mijn zijn armpjes.

2. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hier hetzelfde. Ons zoontje is nu ook 3 weken. Hij huilt vrijwel niet, maar inderdaad kreunen/grommen.
    Meestal als hij een fles wil of volle luier heeft.
    Snachts hoor ik dat niet altijd en dan na een tijd gaat het kreunen wel over naar huilen;)

3. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    haha, ok, wel normaal dus...hier ook hoor het grommen en kreunen gaat later over in huilen...maar ik word toch vaak wel wakker van dat gekreun..

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Google eens op verborgen reflux. Ik zou toch, als ik jou was, een aantal dingen uit willen sluiten. Grommen, piepen en kreunen kunnen wel tekens zijn van pijn of ongemak.

5. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja, het eerste wat ik dacht (bij het lezen vd titel al), was reflux. Is niet zo heel normaal, grommen en kreunen..

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Was ook meteen mijn gedachte: verborgen reflux.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn deed dat de eerste weken en dat is verborgen reflux geweest. Ze had er toen nog weinig last van, want sliep dan wel door.
    Toen ze medicatie kreeg voor haar hartritmestoornis, werd haar maag blijkbaar gestimuleerd om meer maagzuur aan te maken en sindsdien heeft ze er wel last van en heeft ze uiteindelijk ook medicatie daarvoor gekregen.
    Voor nu zou je kunnen kijken of ophogen van het bedje helpt, en als dat onvoldoende helpt kijken of indikken van de voeding nog verschil maakt.

8. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    ik geef borstvoeding maakt dat nog uit???

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voor reflux maakt dat niet uit, borstvoeding is zelfs zachter dus als het omhoogkomt brandt dat minder dan fv. Ik zou inderdaad eens proberen het bedje op te hogen en dan te zien of hij nog zo piept/kreunt.

Vertrouw je het niet, zou ik naar een arts gaan. Jij kent je kindje het beste, dus vertrouw op je moedergevoel. Overigens weten wij niet hoe en hoe vaak en hard hij gromt en kreunt natuurlijk, als het voor je gevoel normaal is hoeft het geen (verborgen) reflux te zijn...

10. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Is het echt niet iets wat meer baby's doen? Allebei mijn dochters hebben dit namelijk gedaan.. Ik dacht dat het met de darmpjes te maken had in hun geval. Ze lagen (de jongste nog steeds) te kreunen en te persen, en in het geval van mijn oudste dochter hield het na 3 maanden op.

Ik hoor het ook veel om me heen van kindjes van vrienden en vriendinnen.

Deel Deze Pagina