Wakker hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gwenolyn, 15 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zoals de meeste kinderen is mijn dochter (10 maanden) heerlijk verkouden. Snot loopt uit haar neus, en hoest en proest de hele dag door.
    Ze krijgt al druppels van VSM, maar ze hoest zich 's nachts regelmatig wakker doordat ze in haar hoest blijft.
    Verder is ze wel lekker vrolijk, eet en drinkt goed.

Ik heb haar niet warm liggen (verwarming uit, pyjama aan, en een dunnen slaapzak).

Wie heeft er nog tips of ideeën? Ik heb haar vannacht een paar slokjes water laten drinken, om de prikkel even weg te laten gaan.

2. olifantje76

30 aug 2008
    71
    0
    0
    Doorgesneden ui onder / naast bedje leggen. Stinkt verschrikkelijk, maar hielp hier heel goed!

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

En wat natte handdoeken ophangen, luchtbevochtiger aan.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    beetje luuf op borst en rug smeren voor het slapen

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Helpt een ui en luuf ook tegen hoesten?

Natte handdoek: Wat een super idee. Ik heb geen luchtbevochtiger, maar kan natuurlijk de verwarming laag aanzetten, en er dan een vochtige handdoek overheen hangen.

6. olifantje76

30 aug 2008
    71
    0
    0
    Door ui wordt het slijm dunner en wordt het ophoesten ervan makkelijker.
    Trouwens ook minder melk gegeven, want bevordert namelijk meer slijm.

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Olifantje: Ze drinkt op een dag ongeveer 400 cc melk. De avondfles krijgt ze vaak al niet meer, tenzij ze veel gespuugd heeft. Dan merk ik dat ze hem toch graag wilt hebben.

Ga een ui onder haar bed zetten, en een vochtige handdoek over de verwarming. Echt sneu om zo door de babyfoon haar te horen hoesten. Ze slaapt zo onrustig.

8. olifantje76

30 aug 2008
    71
    0
    0
    Ui wel doorsnijden he, anders helpt het denk ik niet goed :).
    Succes, hoop dat ze beter kan slapen!

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hahaahaha, dat heb ik gedaan. Als ik morgen haar deur open doe is het net ee frietkot:D:D

Grote vochtige handdoek over de verwarming, en de verwaming open gezet. Ook beneden even iets hoger, zodat hij op haar kamer aanslaat. Hopelijk slaapt ze nu iets rustiger.

10. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik had paar weken geleden hetzelfde. ben toen naar de ha geweest, die raadde neusspray aan. tegen mij zei ze dat hoestdrankjes niet werken omdat die te zacht zijn om het probleem te verhelpen. en neusspray maakt het slijm los.
    dat heeft toen heel goed geholpen. vandaag is het weer zover, extreem verkouden, snot loopt er van wijs van spreke met liters uit, niet hoesten alleen. maar krijg hem nu ook niet naar bed.pffff

maar tegen dat hoesten hielp neusspray echt.
    sterkte!

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Meestal helpt een grote natte handdoek ook :) je kan haar eventueel ook een paar slokjes suikerwater laten drinken of sterke ranja... Veel succes vannacht, hier is het gelukkig sinds een dag weer wat minder :)

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de tips!!

Het is vannacht hardstikke goed gegaan. Ik heb haar 1x horen hoesten.
    Vandaag ga ik haar de neusspray geven voordat ze naar bed gaat (vanavond smeer ik haar nog in met luuf). Naar mijn idee heeft de handdoek ook goed geholpen, meede als de ui. Haar bed was vanochtend (inclusief mijn dochter) helemaal groen:D

@ LovelyDK; Suikerwater, dat kreeg ik als kind zijnde ook van mijn oma te drinken als ik flink aan het hoesten was.

Deel Deze Pagina