Kleding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babylovebaby, 16 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babylovebaby

Babylovebaby Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.008
    1.053
    113
    Halloo

Ik ben uitgerekend in april!
    Wat trek je dan zo klein hummeltje aan? aangezien het ook nogal wel warm kan zijn!

En wanneer trokken jullie kleintjes spijkerbroekjes aan?

2. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik was ook uitgerekend in april en het was in mei erg heet een paar weekjes.

Hier in het begin veel boxpakjes aangehad en lekker binnen gebleven. Als het echt heel warm werd na paar weken ook wel eens in romper buiten in kinderwagen of romper met broekje.
    Tshirtjes ben ik eigenlijk pas vanaf maatje 62 gaan gebruiken dacht ik. Korte broekjes idem. Achteraf had het misschien wel eerder ook gekunnen maar bij een eerste is het toch pionieren en ontdekken

We hebben bijv de voetenzak eerste paar weekjes ook in de maxi cosi gehad. Achteraf had het niet echt nodig geweest denk ik. Misschien 2 weekjes of zo.

Gewoon even kijken wat dan het weer is en dan lekker shoppen

3. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.008
    1.053
    113
    Jaa lastig is dat he nu mijn 2de op komst maar ben alles ineens vergeten

4. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Onze dochter is in feb geboren en droeg ik april een romper korte mouw en dan broekje en shirt lange mouw, als t heel warm shirt met korte mouw.

Ik zou op dat moment kijken of je kindje zichzelf warm kan houden en daar je kindje op aan kleden. In het begin hebben ze hier vaak wat meer moeite mee.

Mijn dochter droeg echt spijkerbroekjes vanaf een maand of 4 toen ze kon kruipen. Daarvoor had ze wel legging met spijkermotief.

5. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Oh ja echt spijkerbroekje heeft ze nog niet aan. Krijg die dingen niet aan en vind ze best stug. Ze moet nu nog lekker met der benen de lucht ingooien en oefenen om te kruipen etc. Dus gewoon lekker joggingbroekjes en leggings!

Babylovebaby vindt dit leuk.
  6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn baby is geboren met 37 graden in Juni. Hij had dus eigenlijk niets aan de hele dag.

Maar ik had voor zijn eerste maanden enkel boxpakjes. Comfortabel voor baby en makkelijk voor mij.
    Rond de 2 maanden deed ik hem ook zachte broekjes aan en wijde shirts. Alles nog steeds gericht op comfort.
    Nu is hij 5 maanden en draagt hij dikkere broekjes, maar geen spijkerbroekjes.. die vind ik zo stug.
    Alle kleertjes zitten ook expres ruim bij hem. Zo heeft hij alle ruimte om te draaien en te bewegen, hij kan zitten zonder dat er een knoopje in zijn buik prikt of het elastiek zijn bloedcirculatie blokkeert :p

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb een paar spijkerbroeken voor mijn zoontje voor als we op visite gaan, maar thuis trek ik hem joggingbroekjes aan zodat hij lekker alle kanten op kan met zijn beentjes.
    In april ligt het aan het weer. Op koude dagen een dun broekje met romper lange mouwen en evt dun vestje en op warme dagen een kort broekje met romper korte mouwen.

8. 3boymom

3boymom Actief lid

3 sep 2017
    401
    285
    63
    Vrouw
    ligt aan het weer en je kindje. Mijn tweeling word ook midden april geboren met 37 weken dus tja ik weet het ook niet hoe het zit dan of ze zichzelf warm kunnen houden of niet. je kan altijd een kort iets aandoen met shirtje en romper en als het te warm word shirtje uit doen of een vestje erover aandoen als het te koud word. Spijkerbroekjes zou ik niet meer doen, vond dat eerst ook altijd leuk staan maar zijn inderdaad stug en beperken het bewegen naar mijn gevoel. lekker lang zachte pakjes aan doen of zachte broekjes (is ook schattiger ze worden zo snel groot dat ze alleen nog spijkerbroeken aan willen)

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Onze jongste is in Mei geboren, maar droeg in het begin lange mouwen rompers en lange mouwen daar overheen. Spijkerbroekjes vanaf een maand ongeveer.

Had wel boxpakjes, maar vond jurkjes of shirtjes met een legging (of legging achtig broekje) toch vaak leuker.

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    De jongste is in April geboren. Het was niet erg mooi weer en hij kon in het begin zijn temp niet goed vasthouden. Dus hier had hij een rompertje met lange mouw, shirtje met lange mouwen, een vestje, een mutsje op en een lakentje en dekentje over. Naast hem lag een kruikje in de kinderwagen. Zo mochten we voor het eerst naar buiten toe.

Spijkerbroekjes had ik pas vanaf maat 74/80

11. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Spijkerbroekjes bij kleine baby meisjes vind ik niet mooi dus dat heeft mijn dochter niet aan gehad.

Maar zou gewoon voor romper korte mouw gaan en Boxpakje of shirtje lange mouw en broekje. Of jurkje met legging, in ieder geval lange mouwen.

12. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Spijkerbroekjes zou ik de eerste maanden nog niet aan doen. Voor die kleintjes zit een zacht broekje veel fijner en staat minstens zo leuk :)

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Mouwloze rompers van de hema met die vouwen, boxpakjes (hansopjes noemde mn moeder die) maar wij hadden al soepele broekjes en shirtjes vanaf t begin hoor en dit is een december kindje. Spijkerbroekjes draagt ze zelden tot nooit, lijkt me niet lekker kruipen en trappelen ze zijn zo stijf. Heb bij de zeeman wel spijkerstoflook leggings gehaald, die zijn soepel zacht en rekken mee. Als ze gaat lopen is een spijkerbroek al weer heel anders. Voornamelijk hier van die jersey stof broekjes.

14. Betsy

Betsy Niet meer actief

Echte spijkerbroekjes pas vanaf een maand of 10.
    Daarvoor waren het van die zachte gevoerde harembroekjes met een spijkerbroek look.

15. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.008
    1.053
    113
    Jaa daarom ook we gaan het vanzelf wel zien dankjewel

16. Babylovebaby

1 dec 2015
    2.008
    1.053