Ik heb gelezen/gehoord dat bij de meeste kinderen de eerste tandjes de onderste snijtandjes zijn. Mijn dochtertje kwijlt om het leven, "kauwt" op alles en heeft regelmatig vuurrode wangetjes. Kortom, zouden best tandjes kunnen zijn. Maar in dat onderkaakje is echt niks te zien of te voelen. Zag ik vandaag ineens een wit puntje in haar bovenkaak, maar dan op de plaats van de hoektanden! Er steekt echt een hard wit puntje uit, maar dan echt bovenin het tandvlees. Is dit normaal?
Helemaal niet gek hoor. Oudste is ook een hele tijd een kleine dracula geweest. Bij de jongste zijn de onderste tanden eerst doorgekomen.
Oke, heb dus geen vreemd kind Maar is het ook normaal dat die tand zo hoog in het tandvlees doorkomt? Net al groeit ie opzij ipv naar beneden...
Hihihi diezelfde gedachte had ik ook toen zijn voortandjes door kwamen. De onderste komen mooi recht uit zijn onderkaakje maar de bovenste komen voorlangs zeg maar... Net alsof ze bovenop de kaak liggen... Dus is volkomen normaal want zijn voortandjes groeien keurig netjes...
onze dochter lijkt nu als eerste een kies onderin te krijgen! ik voel echt een hard bolletje en het tandvlees is dik en wit aan de voorkant is alles nog netjes glad Ik dacht ook al dat het niet normaal was maar volgens het CB kon het geen kwaad. alsof ze het tandje anders terug konden duwen