Wanneer echt goed lopen en staan zonder hulp?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nikki23, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Zoals de titel al vraagt...hoe lang duurde het voor jullie dreumes echt goed/stevig ging lopen? En wanneer kon hij/zij zelf gaan staan zonder zich ergens aan op te trekken?
    Mijn zoontje deed ruim een maand terug zijn eerste losse stapjes. Hij begint nu steeds vaker zelf te lopen. En kan al behoorlijke afstanden door het huis lopen als hij niet te enthousiast is. Maar als hij bijvoorbeeld van de tafel naar zijn speelhoek loopt en gaat zitten gaat hij daarna weer verder kruipen, waarschijnlijk omdat hij niets heeft om bij te gaan staan.
    Hoe lang duurde dit bij jullie? Het lopen gaat wel steeds beter, de handjes voor het evenwicht zakken soms al iets. :)
    En wanneer liepen jullie kindjes dan buiten en wanneer kochten jullie schoentjes? Kan ik beter nog even mee wachten denk ik.
    Ben benieuwd naar jullie reacties!

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Julian liep een paar dagen na zijn verjaardag naar ons toe als we hem aanmoedigden. Daarna kon hij het snel beter, maar wel nog met de armpjes omhoog voor het evenwicht.
    Na zo`n 2 weken denk ik kon hij ook goed lopen zonder zijn armen omhoog.
    Nu loopt hij meer dan dat hij kruipt, hij kan alleen nog niet gaan staan zonder steun.
    Ik ga morgen zijn eerste schoentjes kopen omdat hij steeds vaker buiten loopt en nu ook echt goed loopt een paar weken.

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hier ene kontschuiver...

kruipen, staan of lopen heeft ze geen interesse in :D

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia liep met 14 maanden, ze ging meteen staan zonder zich op te trekken en stapte heel netjes, zonder al te veel te vallen. Als ze geen hersenvliesontsteking had gehad met 13 maand dan liep ze volgens mij toen al, want een paar dagen voor ze ziek werd, had ze haar eerste losse stapjes gezet, maar eenmaal uit het ziekenhuis, durfde ze dat niet meer.

Wij hebben, denk ik, ongeveer een maand gewacht om schoentjes te kopen.

5. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    Rachelle loopt nu sinds een week of 3. vantevoren heeft ze wel al aan het handje gelopen,maar sinds 3 weken echt los

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano kon met 15 maanden zelf los lopen. en met 16 maanden kon hij ook midden in de kamer opstaan zonder zich vast te houden.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ze kon staan los sinds 11 maanden en ook gewoon ineens midden in de woonkamer dat ze omhoog kwam dus echt overal en nergens zonder zich ergens aan op te trekken staan en blijven staan. en 1 dag voor der verjaardag zetten alicia der 1e losse stapjes en 1 week later stapte ze overal heen maar vielnog af en toe en na 2 wk kon ze goed stevig lopen zonder te vallen en nog 1 week later kon ze ook rennen :)

dus met 13 maanden kon ze echt alles goed

hier was het dus eerst overal gaan staan zonder op te trekken en pas geruime tijd later lopen. nou ja ook nog mooi optijd met 12 maanden toch

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars liep met 1 jaar rond de tafel en aan de hand, maar durfde pas met 17 maanden los te laten. hij ging wel met ong 14 mnd los staan, maar durfde geen stap te zetten :) ik heb bij de hema gympies gekocht met een soepele zool waar hij niet mee uit kon glijden. en toen hij echt goed los liep (met 1.5) heb ik echte schoenen gekocht

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    schoentjes deed ik aan nadat ze 1 week liep. ze deed het net zo goed op schoentjes thuis is het nog altijd sokjes aan en schoenen uit :)

10. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Amy liep op de dag af met 13 maanden en heeft vanaf die dag nooit meer gekropen alleen gelopen. En nu rent ze zelfs! hahaha

11. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dewi liep ook (stabiel) precies met 13 maanden. Ook stond ze op zonder zich vast te houden.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lize kon al heel vroeg los staan, ze begon haar eerste pasjes te zetten rond 12/13 maanden en nu (14 maanden) loopt ze het hele huis door! Ik zat ook te dubben over de schoentjes. Binnen krijgt ze slofjes. Buiten loopt ze nog niet zoveel, ze zit vooral in de wandelwagen, maar dan krijgt ze wel schoentjes aan, omdat ik slofjes nu te koud voor haar vind (ook op de fiets bvb) Ik heb haar eerste schoentjes (buigzame zool, enkeltjes vrij) in het begin elke dag even bij haar aangedaan, zodat ze binnen wat kon ´oefenen´, ze moest er namelijk zichtbaar aan wennen. De slofjes zijn natuurlijk een stuk flexibeler. De eerste keer dat ze schoentjes aanhad, liep ze weer heel moeizaam en moest ze haar evenwicht zoeken. Dat was snel over en nu kan ze er prima op lopen. Het gaat sneller dan je denkt!

veel plezier
    Amber

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    toen lars goed kon lopen hebben we klompjes gekocht. in het begin vond hij dat ook maar raar, maar nu vind ie t prachtig, vooral als papa ze ook aan heeft......

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier liep Joris echt stevig met 11 maanden. Met 9 maanden stond hij los, met 10 maanden deed hij de eerste losse stapjes en met 11 maanden liep hij al echt stukjes, ook buiten liep hij stukjes zelf... Met zijn 1e stapjes had hij al flexibele schoentjes aan, ook in huis.

Maar Joris was dan wel erg vroeg ermee!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia loopt dus sinds 1 dag voor de 1e verjaardag en droeg kort daarop ook al schoentjes. kruipen heet ze naderhand niet meer gedaan en de buggy wil ze niet meer in. ze loopt nu helemaal zelf naar de speeltuin (500 meter heen, spelen, en weer zon 500 meter terug) de bakker ( z'n 800 meter heen en ook weer dat stuk terug) en gisteren vor het eerst tevoet over de markt en ook dit deed ze prima. ze kan heel stevig lopen en drempels en putten leveren geen problemen op. alicia was dus ruim op tijd met lopen en ook meteen zo goed dat ze niet meer anders wil. ze heeft nu 4 paar schoentjes en loopt op allemaal even prima

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Lianna kon zich net voor d'r eerste verjaardag optrekken aan de tafel en sinds 3 weken loopt ze korte stukjes zonder zich vast te houden. Ze probeert nu ook om zelf op te staan zonder hulp, maar dat gaat nog niet zo goed.

Deel Deze Pagina