Hoi, Even een vraagje, is het normaal dat ze met 8,5 nog niet praat? Ze gilt wel heel veel en erg hard en lacht veel. Ze is echt niet doof want ze hoort ALLES! Haaa zegt ze wel. Als ze gilt maak ik meestal ook geluidjes terug of zeg: dadada. Maar ze kan ook gerust spelen en niets zeggen! Een half uur lang ofzo. Ze kan redelijk goed zelf spelen, als ik erbij ga zitten kijkt ze me vaak aan van; wat kom je doen? Dus ik speel meestal even met haar en dan laat ik haar lekker alleen en ga ik poetsen, internetten of strijken. Soms laat ik dan mijn gezicht zien en zegt iets tegen haar, of als ik aan het poetsen ben praat ik tegen haar wat ik doe. Met de fles geven, eten geven en verschonen praat en knuffel ik met haar en na de fles. We gaan vaak wandelen of schommelen of dansen. Praat ik te weinig met haar? Komt het door mij of is dit volkomen normaal? Wat ze verder kan is: kruipen (achteruit), ze kan goed zitten.
Anne is 11 maanden en ze praat ook nog niet hoor..... Denk dat het per kind verschild. Ze doet wel van jajajajajaja, papapapapapapapapap, maar echt praten nee helaas nog niet...
Sophie is 14 maanden en zegt nog niet veel ook geen papa en mama maar wel die,bah en aai en da ( is dag ) Komt allemaal vanzelf!
Laura zegt alleen nog maar mama, aai en hi! En ze blaft tegen de hond! Ik neem aan dat het nog wel komt!
Mijn zoontje zegt ook niks, brabbelt alleen heel veel. Lijkt me eerlijk gezegd redelijk normaal op deze leeftijd hoor. T zal vanzelf wel komen.
och meid....de mijne zij de eerste 10 of 11 maanden niks....en nu praat ze beter dan sommige leeftijdsgenootjes. Ieder kind zijn of haar eigen tempo.
Lieve praatte ook niet hoor met 8,5 maand Geeft helemaal niks. Ze begint nu wel met echt leren praten maar goed,ze is nu 19 maanden. Komt echt vanzelf wel hoor. Maak je maar geen zorgen
Vigo is bijna 13 maanden en zegt ook werkelijk nog geen enkel woord. Alleen mama (niet echt bewust denk ik) en voor de rest is het gezellig 'kletsen' schreeuwen en gillen
Lars praat ook nog niet hoor. Hij schreeuwt wel vanalles, maar geen echte woorden. Als hij iets aanwijst zegt hij wel "die" maar volgens mij vind hij dat gewoon leuk klinken en weet ie niet eens dat hij een goed woordje zegt
Gelukkig meiden. Iedereen vraagt me namelijk: wat kan ze al zeggen? Ik: uh niets? Dan denk ik; is dat niet normaal ofzo? Maar gelukkig dus wel!
haha heel normaal hier pas sinds een maand is alles poes qua dieren en papa zegt ze dan wle bewust en opa.. maar meer nog niet echt helemaal komt vanzelf wel..
Mijn nichtje is 1.5 en spreekt Russisch Klinkt heel wijs...je verstaat er dus alleen geen klap van :-D
zoontje van mijn vriendin is dik 2 en die zegt ook alleen maar papa, mama, ja, nee en poes. en die lars zegt ook niet veel meer als dat, ach, komt vanzelf wel