Kind kan ergens anders niet in slaap komen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beebje082011, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Zoals de titel zegt, mijn kleine komt bij andere mensen thuis nooit in slaap. Heb het al vaak genoeg geprobeerd met dezelfde routine zoals thuis, maar hij krijst het echt uit in een vreemd bedje. Of dat nu bij de oma's is of ergens anders, hij komt niet in slaap. Troosten heeft ook geen zin want hij is nooit een kind geweest dat op de arm of maxi-cosi in slaap kon vallen..

Het komt er dan op neer dat ik nergens met hem naar toe kan gaan, of in elk geval dan slaapt hij dus niets en loopt hij met kringetjes rond. Ik ben dan ook niet op mijn gemak en wil zo snel mogelijk weer naar huis.

Hebben jullie dit ook al eens ervaren? Wat kan ik eraan doen? Hij heeft zijn vaste knuffel gewoon bij zich en ik doe niets anders dan thuis, maar je ziet hem dan echt de omgeving bestuderen. Hij vindt het helemaal niets.

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben het zelfde "probleem".
    Behalve op het KDV slaapt dochter nergens, nooit gedaan ook. We hebben het maar opgegeven, dan maar niet ;)
    Ook van alles geprobeerd, niets helpt. Het enige wat we nog niet hebben geprobeerd is haar uit logeren doen en dus zelf echt erbij erg gaan. Overdag of 's avonds/'s nachts. Maar het is niet voor niets dat we dat nog niet hebben geprobeerd want dat kan ik niet over m'n Bart verkrijgen. Zo verdrietig, zo overstuur en dan piepen je ouders 'm er ook nog eens tussen uit... :(

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier slaapt ons zoontje bij mijn ouders en op het KDV wel, maar dat laatste heeft een hele tijd geduurd.
    Maar op andere plekken ook niet. Wij hebben dus ook besloten onze uitstapjes zo te doen, dat Lucas altijd thuis kan slapen. Tja en soms betekent dat dat we niet naar een feestje gaan, of dat één van de twee gaat.

Ik vind het niet zo erg, vind het veel belangrijker dat mijn zoontje goed slaapt. Die uitjes komen wel weer. En als mensen daarvoor geen begrip hebben, dan niet, pech voor hun.

Mijn schoonouders doen altijd ERG moeilijk, we zien die mensen 4x per jaar waarvan 2x bij ons met onze verjaardag en 2x bij hun met hun verjaardag. Als wij naar hun toe gaan, ze wonen anderhalf uur rijden van ons vandaan, gaan wij altijd na het ochtendslaapje. We zijn dan 2 uurtjes daar en dan gaan we weer, zodat Lucas weer in de auto kan slapen.
    Ze zijn dan hoogst gepikeerd dat we niet langer blijven en dat we Lucas daar niet op bed leggen. Dat hebben we 1x geprobeerd maar dat was een enorm drama. Dus doen we dat niet meer. We gaan niet investeren in een slaapplek waar hij maar 2x per jaar komt.

4. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    jammer is dat he.
    wat je wel kan proberen is om hem in een campingbed te laten slapen. En het beste is dat je dit eerst thuis probeert.
    nadeel is dat je wel campingbed overal mee naartoe moet nemen...
    maar misschien werkt dat.

succes ermee!:)

5. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Erg he? Hij slaapt ook niet in de kinderwagen dus als ik aan het wandelen of winkelen ben en het is tijd voor zijn slaapje dan moet ik eigenlijk weer naar huis. Het is ook niets als hij er maar bij hangt en van de slaap erg onrustig wordt...

Ik vind het ook belangrijk dat hij lekker kan slapen, alleen zit je zo wel aan je huis gekluisterd wat ook niet altijd goed is voor het kindje of voor jezelf. Je moet toch ergens heen kunnen met het kind/de kinderen. Schoonouders hoor ik ook vaker als we zo kort blijven, ze willen ook van het kind genieten. Ze zouden het leuk vinden als hij eens bleef slapen maar ik zie het op deze manier niet zitten...

@cindy, mijn moeder heeft er eentje voor hem wat we dus vaker geprobeerd hebben, maar de hele andere omgeving is het problem denk ik. Hij voelt zich verlaten op een vreemde plek.

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Oh het is wel balen dat je kindje ook niet in de kinderwagen of MC slaapt, dat doet Lucas wel. Dus wij wandelen ook veel tegen 17-18uur omdat hij dan moe wordt maar eigenlijk niet meer naar bed moet omdat hij anders om 19u niet moe is. Dan lopen we even en doet hij vaak een tukkie van 15 minuten of zo.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier hetzelfde probleem. Hij is altijd al een slechtere slaper geweest (vooral de 1e maanden). Alleen bij mijn ouders slaapt hij wel, en op het KDV 30 min op een hele dag, of op goede dagen 2x 30min tot 45 min. De 1e 6 mnd sliep hij op het KDV wel goed. Bij mijn ouders ging het ook minder op een gegeven moment, totdat ze het kamertje donker gemaakt hebben.

Laatst bij vrienden van ons viel hij ook niet in slaap, uiteindelijk wel maar na 30 min. werd hij krijsend wakker... Zo zielig. Gek genoeg sliep hij toen wij een weekend weg gingen wel best prima. Ook daar een donker kamertje. Ik heb dus stille hoop dat het daar aan ligt. Dus maar weer eens proberen bij vrienden die wel een donker kamertje hebben!

In de kinderwagen of mc slaapt onze kleine ook niet, tenzij hij echt uitgeput is. Zo eens een dagje weg geweest, toen hij van 6.30 tot 3 uur wakker was sliep hij 3 kwartier in de kinderwagen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Troosten heeft geen zin? natuurlijk wel! Hij voelt zich niet veilig, niet op zn gemak, en wil veiligheid! Mijn dochter slaapt ook nergens anders als thuis en bij oma ( waar ze het eerste jaar was als ik moest werken ) maar niet in campingbedjes, niet bij iemand anders in bed, niet bij iemand anders in haar kinderwagen, niet buiten in de draagdoek... Gewoon alleen thuis. Tsja, dan moeten we dus rekening houden met hoelang we ergens heen gaan, en keuze's maken. Maar het is niet anders!

9. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    "Geen zin" in de zin van, het lost niet op dat hij daardoor wel gaat slapen. Tuurlijk kan ik bij hem blijven, dat doe ik ook, maar hij zal daardoor niet in slaap vallen, ook niet bij mij. En daar gaat het een beetje om, of er dan niets is dat ik kan doen om hem meer op zijn gemak te stellen... mja in de MC heeft hij ook nooit geslapen.

Hij heeft wel overal het hoogste woord buiten het bedje, dus aan veiligheid geen gebrek. In tegendeel, ik vind hem buitengewoon goed gehecht want het is totaal geen kind dat niet van mijn zijde wijkt. Hij gaat bij iedereen, is totaal op zijn gemak. Het is puur het slapen.

Soms moet je gewoon ergens heen en als dat net op een tijdstip van het slaapje valt (sowieso wel een van de 2 slaapjes) dan is dat wel jammer dat hij de slaap niet kan vatten. Of dat nou bezoek of een afspraak is, je kunt niet 24u per dag aan huis gekluisterd zitten.

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier nog zo'n mannetje! Slaapt nu wel bij mijn vader&bonusmoeder trouwens, in een gewoon bedje en bij hele hele hele hoge uitzondering in de auto(maar echt in het afgelopen half jaar maar 1x dus dan is hij echt kapot hoor!).

Ben nu thuis aan het oefenen met een campingbedje op zijn eigen kamertje, tot nu toe zonder succes dan leg ik hem na een half uur mopperen of als hij echt huilt over. Maar het komt vast vanzelf en tot die tijd heb ik gewoon gedult.. Kan het me wel voorstellen eigenlijk, ik slaap ook het liefst in mijn eigen bed.

Deel Deze Pagina