Hoelang herstel hechtingen?

Discussion in 'Na de bevalling' started by stephanie24, Aug 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Inmiddels 11 dagen geleden ben ik bevallen van onze zoon.
    Na de pomp en een paar flinke knippen helaas...

De hechtingen helen goed en de pijn werd iedere dag minder.
    Nu ineens is de pijn net zo hard terug!
    Einde van de 'wond' staat ietsjes open en is wat pusserig.
    Arts: Badedas en luchten
    En het scheurtje bij m'n schaamlip steekt ook weer als een gek.

Dikke baal natuurlijk want ik heb inmiddels helemaal genoeg van die pijn en ongemakken aan de onderkant!

Nou is mijn vraag hoelang jullie last hebben gehad van de hechtingen.
    Na hoeveel weken/dagen je dacht. "he, ik heb zomaar de hele dag nog niet aan m'n onderkant hoeven denken!"

2. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

Jul 5, 2009
    212
    6
    18
    Female
    hoi stephanie

mijn dochter is ook via de vacuumpomp te wereld gekomen en had ook een knip en flink ingescheurd. bijna een totaal ruptuur maar net niet gelukkig.
    ik heb er echt 3 weken heel veel last van gehad. ook dagelijks badedas badje gedaan en daardoor verzachtte het ook.
    ook lag ik de eerste 3 weken s' nachts meestal met de billen "bloot"voor te luchten. helpt ook veel.
    na 6 weken was de wond zo goed als genezen.
    maar het komt allemaal goed. heb geduld!

groetjes marion

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben ook met vacuumextractie bevallen, alleen een knip gehad en een hele rits hechtingen. Bij mij was de pijn op dag 4/5 na de bevalling het allerergst, ik kon niets meer, niet zitten, niet staan, niet lopen, auw auw auw. Kwam omdat het toen opgezwollen was. Daarna is het minder geworden en na 2 weken was ik geloof ik pijnvrij.

4. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Mijn zoontje is nu 3 en halve maand, en nog steeds heb ik pijn aan de onderkant,, heb ook een knip gehad maar die is gaan ''wijken'' omdat de hechtingen te vroeg waren opgelost..
    Volgende week controle bij de gyna dus ben benieuwd wat zij er over kan zeggen waarom ik nog steeds zo pijn heb! :( Is vooral in de avond het ergste, :(

5. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Dat klinkt niet erg fijn. Ben benieuwd wat de gyn erover te zeggen heeft. Hoe bedoel je precies dat ie is gaan wijken?

Hier gaat het inmiddels iedere dag een beetje beter. De echte pijn is wel weg, maar het zeurt nogal met name in de avond ook.
    Hele dag op gezeten dus lekker beurs.
    Arme wij! ;)

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik denk niet dat je een heleboel aan mij hebt...ik had in de eerste week na de bevalling al zoiets van goh daar voel je bijna niets van.
    Na 4 dagen viel hechting nummer 1 eruit.
    Nog 2 dagen later hechting nummer 2 en hechting nummer 3 kwam nog een paar dagen later en de pijn was te verwaarlozen.

Weet nog wel dat ik in het begin met ingehouden adem ging zitten, heel voorzichtig, voorbereidend op de pijn....en dan zat ik en dan dacht ik ow...ik voel er niets van...

Maar geen ontstekingen etc. ik was wel heel erg trouw in het spoelen tijdens het plassen, had bij elke wc twee flesjes met water staan, ideaal, gewoon in het flesje knijpen en ik voelde niets en twee keer per dag onder de douche afspoelen.

Eerlijk gezegd was ik als de dood dat het zou gaan ontsteken, en dat het pijn zou gaan doen en dat ze er dan weer aan zouden zitten, dus misschien was ik wel overdreven bezig met het boeltje schoon houden, maar het werkte wel :p

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    het ergste was bij mij rond dag 8, toen de hechtingen gingen ontsteken (die van de knip, de scheur heelde goed). Dat was na 3 dagen biotex (inweek versie) wel een stuk beter. Ik denk dat ik na 2 weken alleen nog een beurs gevoel had, geen steken meer. Dat beurse is nog een poos gebleven, maar ook niet raar met een (sub) totaalruptuur door de vacuumpomp. Zelfs een jaar later nog tijdens mijn menstruatie dat het gevoel weer terug kwam :(

8. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    De plaats van de scheur is bij mij bij tijden nog steeds gevoelig en het is nu al een jaar geleden.

Al met al heb ik toch flink in de lappenmand gezeten met die hechtingen. Ze begonnen te ontsteken en sommige losten niet van zichzelf op. Na het biotexbadje ging het wel beter, maar het heeft bij mij zeker een week of 8 geduurd. Erg pijnlijk verhaal kan ik je zeggen.

9. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Bedankt voor jullie verhalen!
    Ik ben nog steeds trouw aan het spoelen en twee keer per dag onder de douche en wassen met groene badedas.

Het zal voor iedereen idd verschillend zijn, maar ik had vantevoren niet gedacht dat het zo pijnlijk zou zijn.

Share This Page