Ik heb even een vraagje? Bij mijn eerste zoontje heb ik erg lang om 23u nog een voeding gegeven als ik zelf naar bed ging. Nu bij de tweede deed ik dat eigenlijk niet. Hij gaat vaak om 21u slapen en wordt zo tussen half 2 en half 4 wakker voor een voeding, daarna weer vaak om half 6. Nu had ik hem gisteren wakker gemaakt om 23u voor een voeding, maar hij werd alsnog om 4u wakker. Nu is mijn vraag; maken jullie je kleine wakker rond 23u of als je zelf gaat slapen? Hij komt overigens overdag ook vaak om de 2,5 uur. Hij slaapt echt veel korter dan mijn eerste deed. Best moe wordt ik er van. Groetjes Britt
Oke dus eigenlijk heb je geen antwoorden meer nodig bedoel je? Nouja om toch eigenwijs te doen en toch te antwoorden. Met de oudste twee hebben wij een tijd op vaste tijden gevoed, toen maakten we ze wel wakker dus. Maar toen we gewoon op verzoek voedden, hebben we ze ook niet meer wakker gemaakt in de avond . De jongste word nog altijd savond om 23.30 wakker gemaakt voor haar laatste voeding. Dit is al sinds ze geboren is eigenlijk en wij hebben haar altijd op vaste tijden gevoed, tot zo rond de eerste verjaardag 8x per dag, daarna zijn we naar minder gegaan, maar nog steeds dat we haar dus wakker maken voor de voeding. Dit is gekomen omdat ze nooit zelf voor een voeding kwam/komt eigenlijk. Maar wanneer je dus je kindje op verzoek voedt, zou ik hem niet wakker maken savonds voor je gaat slapen. Kan namelijk nog best zijn dat hij daarna niet meer in zn diepe slaap komt en daardoor onrustiger slaapt. Succes! Liefs, Hanneke!
Ik vind jouw kindje wel heel jong om te verwachten dat hij uberhaupt doorslaapt na een voeding om 23 u... Renske kwam om 23 ook niet zelf, en wel 2 of 3 keer 's nachts, waarvan de eerste keer om 00 u, als ik NET sliep. Daarom ik heb haar een tijdje gewoon aangelegd als ik ging slapen, en nu komt ze er zelf om. En om 2 of 3 uur is die er gewoon weer en ook om 6 of 7 uur (en die is dus ruim 4 maanden nu).
Ik maakte mijn zoontje nooit wakker om 23.00. Op aanraden van iemand toch geprobeerd, maar net zoals jouw zoontje werd hij op dezelfde tijd wakker. Dus nu laat ik hem gewoon slapen, en dan komt hij meestal om 4 uur, soms wat eerder en soms wat later. Hij gaat altijd tussen 20.00-21.00 op bed. Ik vind het wel prima zo. Hij slaapt nu lekker 7 uur achter elkaar zonder onderbreking. Al is het bij elk kindje weer anders, dus kijk waar hij behoefte aan heeft en waar je jezelf ook goed bij voelt!
Heb mijn zoontje nooit wakker gemaakt voor een voeding. Hij komt altijd vanzelf wel als die honger heeft. Rond 23u /00u altijd sowieso en dan weer rond half 3/4. In het begin kwam hij 2 keer in de nacht en nu nog maar 1x.
Hier wel eens geprobeerd, maar of ik het nu wel of niet deed, ze kwam gewoon om 2 uur 's nachts. Dus lekker laten slapen. Inmiddels slaapt ze van 19.00-5.45u. 'k Hoop dat het zo blijft, had tot 2 week geleden geregeld nachten om de 3 uur. Ik zou 'm ook gewoon lekker laten slapen. Zo kun je zelf ook een keertje vroeg op bed (ben ik steeds van plan maar komt er niet van haha)
Laat hem nu idd gewoon liggen. Hij hoeft ook nog niet door te slapen. Maar bij de eerste deed ik het eigenlijk ook als ik zelf ging slapen. Dan werd hij niet een half uur nadat ik zelf lag wakker. Luc komt de ene nacht 3x en de andere 1x. Ik luister nu gewoon naar zijn behoefte. Vind het alleen overdag nog moeilijk. Nadat hij wakker is ga ik direct voeden, dan ligt hij in de box te spelen. Daarna gaat hij naar bed (ligt meestal 15 min in box).Hij slaapt dan 1 tot 1,5 uur. Dan zit ik 2,5 na de voeding. Maar ja direct na slapen ga ik toch weer voeden. Ik ben soms echt een beetje op. Luc was 3450 bij geboorte en weegt nu rond 6300.
waarom voed je hem gelijk nadat hij wakker is? vraagt hij er dan ook om? S hier wordt ook wel eens eerder wakker dan dat het "etenstijd" is maar dan heeft hij niet altijd honger, dan zit hij gewoon nog even lekker bij mij, of nog even "spelen" in de box totdat hij wel echt honger heeft! ene S ging eerst ook snel naar het voeden naar bed, maar merk nu dat hij wat langer wakker blijft...dus blijft hij ook wat langer beneden... en gaat hij dus ook later slapen. zo komt er ook wat meer tijd tussen... ik maak hem trouwens wel wakker rond 23.00 voor de laatste voeding, dan slaapt hij tot een uur of 6/7, ben bang dat als ik hem niet wakker maak hij ook nog rond 2/3 uur komt.... ik zou hem wel voeden voor je naar bed gaat, als je toch weet dat hij anders een half uur nadat jij naar bed gaat komt...
Ik maak Irem sinds een paar dagen niet meer wakker voor de laatste voeding (hier om 24.00 uur), omdat ik haar niet wil overvoeden. Nu ze voor haar reflux Nutriton erbij krijgt slaapt ze langer door. Gisteren heeft ze van 22.00 tot 3.00 geslapen. Als ik haar tussendoor wakker maakt, heeft ze toch geen honger en is ze ook weer helemaal uit haar slaap. Dus ik doe het niet, ga zelf rond 23.30 naar bed en zie wel wanneer ze komt.
Ik volg ook haar ritme. Als dat is dat ze 5 x per nacht komt dan is dat maar zo. Wil er niet aan sleutelen, ik vertrouw erop dat ze komt wanneer zij honger heeft. Overigens is Yasemin de hele avond wakker tot ze naar bed gaat. Ze is vaak wakker vanaf ongeveer 17.00 uur tot 22.30-23.00 uur. Dan krijgt ze dus de laatste voeding en gaat naar bed. Vervolgens wordt ze tussen 6 en 7 wakker voor een voeding en slaapt daarna meestal nog door tot 9-10 uur.
Yep... daarom zeg ik, ik ga gewoon mee in haar ritme. Maakte haar ook toen niet eerder wakker voor een voeding ofzo.
Heb ik ook altijd gedaan met dochter.....hier sliep ze door na 2 maanden, de voeding van 23uur vondt ik altijd het zwaarst..dan was ik kapot! Maar dan kwam ze pas om 7uur s`morgens weer voor een voeding..het is even heftig allemaal in het begin maar het natuurlijk allemaal waard he?!
Ik heb ons jongetje gisteravond rond 20.45 een voeding gegeven. Meestal kwam mijn vriend hem dan rond 23.30 brengen maar dan sliep ik al en dan was ik zo moe en kapot dus we hebben ons jongetje gister niet wakker gemaakt. Toen werd ie wakker om 2 uur en daarna om 7 uur. Heel netjes toch? Vanavond wil ik 'm rond 21.30-22.00 uur een laatste voeding geven. Dan kan ik daarna ook mooi optijd slapen (heb ik hard nodig ) en dan wordt het hoop ik 3 uur en daarna 7 of 8 uur. Ik hoop toch stiekem dat het niet zo lang meer duurt voordat ie gaat slapen tot een uurtje of 6.00 ofzo.
eum zie ik nu iets verkeerd??? Maar ishet niet lekkerder om van 23 tot 6 uur te slapen, ipv tot 21.30 tot2 en dan weer tot 7? of mis ik nu iets