Hallo iedereen.... Mijn dochter is over 10 dagen 10 maanden oud. Ze wil al een aantal dagen overdag geen borst meer. Als ik het dan toch probeer bijt ze er in, dus durf ook niet goed meer. 'S avonds om 23:00 maak ik haar wakker om te drinken, dit gaat altijd goed. 'S morgens drinkt ze beide borsten ook goed leeg. Maar verder overdag is het gebeurd, zodra ik mn borst tevoorschijn haal gooit ze haar kop in de nek en zet het op een brullen. En het rare is.....als ik het afkolf en dan geef, dan drinkt ze gewoon die fles leeg!! Nu moet ik ook zeggen dat de twee boventanden doorkomen, misschien heeft het daarmee te maken? Of zou ze zich al "te groot" voelen voor de borst? Waarschijnlijk voelt ze ook dat ik bang ben, maar dat heeft ze zelf veroorzaakt? Als ze begint te lachen en langzaam naar de borst toekomt met van die ontdeugende ogen dat hou ik haar al af, want je kan er dan donder op zeggen dat ze haar kaken op elkaar gaat zetten. Ik biedt zeker wel aan, maar ze hoeft niets. 'S nachts gaat het mondje wagenwijd open, en zoekt ze de borst. Dan weet ik dat het geen probleem is en ben ik heel relaxt. Maar overdag heeft ze het een beetje verpest hihi, ben gewoon té bang dat ze bijt denk ik. Ze eet en drinkt niet veel. Ze eet 1 pot fruit en 1 pot groente en daarnaast soms een ligakoek. Brood hoeft ze ook niet altijd, met een paar happen heeft ze het weer bekeken. Sap krijgt ze niet, vind ze niet lekker. Het is alleen bv wat ze drinkt, en vandaag heeft ze maar 3x gehad....vind dat wel erg weinig, maar dwingen kun je niet!! Graag advies dus.....
Bij ons was ook rond de tien maanden hetzelfde aan de hand. Zoontje weigerde ook de borst, met name op de dag. Zodra ik mijn shirt maar omhoog durfde te doen begon hij al te brullen. De avond en ochtend voeding gingen meestal nog redelijk, maar op een gegeven moment werd ook dat moeilijker. Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd dat dit het einde was (met pijn in mijn hart). In heb begin raakte ik zelf echt gefrustreerd dat hij niet wilde. Maar heb toen besloten dat het ook leuk moest zijn, en er geen druk meer achter gezet. Wel aanbieden, maar weigert hij, meteen weer iets anders doen. Heb in die periode meerdere malen moeten kolven om niet te ploffen! Na een dikke week ellende kwamen er ineens twee boventanden door! En toen was het met het borstweigeren gedaan. Hij wilde dolgraag weer aan de borst! Was zelf ontzettend blij dat hij weer enthousiast kon drinken hoor. Vond het namelijk zo abrupt stoppen anders. Als ik jou verhaal zo hoor, lijkt dat erg op het mijne. Zou even afwachten hoe het gaat de komende dagen Misschien ligt het echt aan de doorkomende tandjes hoor. Geef het even de tijd. Je kindje neemt de ochtend en avondvoeding nog wel toch? Da's ook erg prettig. En misschien heeft ze nu ook wat minder behoefte aan bv overdag? Moeilijk om advies te geven hoor, maar herken je verhaal wel! Veel sterkte!
Ik heb zelf ook gemerkt dat zodra ze tandjes krijgt en ik begin te dwingen van je moet nu toch echt wat drinken dat ze me dan bijt. Ik heb me er ook bij neergelegd en toen heeft ze een tijdje minder gedronken. Nu nog drinkt ze smorgens, savonds en nog een keer in de nacht en heel misschien overdag nog een keer. maar daarbij eet ze wel heel goed haar boterhammetjes, fruit en avondeten. dus ik maak me niet meer zo druk erom