Moet ik m dan wél n fles geven of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jucade, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin is nu ruim 8 maanden en sinds 2 weken wordt hij s nachts wakker tussen 3 en 5 uur. Eerst moppert hij en laten wij m liggen (hopend dat hij in slaap valt) pff.. mooi niet dus! 10 minuutjes later gaat hij écht huilen, dan wachten we nog steeds 5 minuten en dan gaat 1 van ons naar m toe. Eerst sussen/geruststellen, evt zijn speentje proberen (wat hij niet wil).. Een aai over zijn bol en weer weglopen. Dan krijst hij nóg harder en haal ik m er na 5 minuutjes maar uit. Hij krijgt dan n fles omdat ik die 2 weken heb gemerkt dat als hij ná die fles (van ruim 200 wat hij normaal vrijwel nóóit drinkt) weer naar bedje gaat, wél lekker gaat slapen na enig mopperen. Dan slaapt meneertje door tot half 8. T lijkt mij zo stug dat hij dan honger heeft omdat Justin om half 6 s avonds goed eet qua groenten/aardappels en vleesje. Daarna soms nog wat vanille yoghurt en n uurtje daarna nog n fles van ongeveer 150 bambix.. Is t aandacht? is t dan écht honger? (omdat hij de fles achter elkaar leeg klokt) of is t gewenning? Hoop dat jij t antwoord hebt voor ons.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat het nu exact is dat kan ik niet zeggen. Als hij nu steeds snachts een flesje krijgt dan went hij daar wel aan. En aanleren is nog steeds makkelijker dan afleren.
    Kindjes maken steeds nieuwe fases door waardoor er periodes zijn van slechter slapen. Juist dan zou het mooi zijn als je consequent kan blijven en door te troosten de kleine weer kunt laten slapen. Maar je moet hier wel achter staan en volhouden.

Misschien is het een optie om de laatste fles wat op te hogen. Dus i. p.v 150cc, biedt je hem meer aan. Bijvoorbeeld 200cc.
    Hoeveel melk krijgt hij nog op een dag. Twee flessen?

Ilja

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin krijgt s morgens sinds 2 weken qua flessen dus; om half 9 n bambix fles van 150 cc. En na zijn broodje nog 120/4 'gewone fv' en s avonds dus n bambix fles van 150 cc (méér wil hij nooit). Hij is altijd al n slechte fles drinker geweest nl.. en dan om 04.00 nog n fles van 180/6 fv.. Voorheen was t gewoon om 07.00 de bambix fles en na zijn broodje fv 120/4 en bambix fles om 18.30.. Zijn ritme (nou ja wat t ook was..) is ook veranderd nu hij s nachts komt.. :(

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Toch proberen om hem snachts geen fles te geven.

Ilja

Deel Deze Pagina