Als Romy slaapt slaapt ze meestal tot 8 uur, soms half 9. Dit is prima dan kom ik goed uit met mn schema van 4 flessen per dag. Maar soms slaapt ze langer uit, half 10 ofzo. Dan wil ik haar wakker maken maar durf het nooit want als ik bijv. smorgens vroeg op moet en haar wakker maak is het krijssen tot ze weer kan slapen, ze is echt heeeeel sjagie dan, zelfs na de fles zet ze het weer op een krijssen tot ze weer mag slapen. en dan is ze de rest van de dag erg humeurig! En dan denk ik, ik kan haar ook laten slapen want: Ze drinkt die 4 flessen niet! smorgens drinkt ze 100ml ipv 200ml meer krijg ik er echt niet in! ze wil het gewoon niet, en als ik het echt doorzet dan gaat ze overgeven dus dat heb ik 1 keer gedaan en doe ik dus niet meer! en smiddags om 4 uur drinkt ze ook met moeite 100ml op, liever minder als het aan haar ligt. dit vind ik niet raar want ze krijgt om 2 uur fruit en om 6 uur groente dus dat snap ik ook wel. Dus al met al krijgt ze evenveel binnen als dat ik haar 3 flessen met 200ml zou geven... wat zouden jullie doen in deze situatie? haar laten slapen en 3 flessen geven op die dagen dat ze doorslaapt, of haar wakker maken voor die ene 100ml en dan weer terug leggen in bed. en dan riskeren dat je de rest van de dag met een humeurig kind loopt. edit: ik weet dat ik van geluk mag spreken dat ze zo uitslaapt hoor! maar ze zeggen overal dat ze ECHT 4 flessen nodig hebben ZEKER tot 6 maanden en dat je daarna pas een beetje mag smokkelen als je genoeg bijvoed. dus ik weet het echt niet
Ik zou haar inderdaad niet wakker maken en gewoon even proberen hoe het gaat. Als ze meer voeding nodig heeft meldt ze zich echt wel.
Wat je vaak hoort (niet mijn mening) is dat ze dan onder de 6 maanden nog adviseren iets minder bijvoeding te geven. Dus om-en-om fruit/groente.. Ze halen nog redelijk veel bouwstoffen uit die poedermelk. En dan met 6 maanden wel weer 2x per dag een hap, en 3 flessen.. (een mening durf ik niet echt te geven, daarvoor weet ik te weinig over bijvoeden onder 6 maanden)
oke nou bedankt in iedergeval wacht nog even wat reacties af voor ik een keuze maak, weet het nog niet echt zeker. ze krijgt niet altijd groente hoor, meestal slaapt ze daar doorheen en komt het te dicht bij haar avondfles en dan laat ik het zitten.
Nou hier heb ik dus hetzelfde probleem.. Ik maak Selina dus wel wakker uiterlijk om half negen en als ik kaar ben met bv, nog even boertje laten, nufflen en hup weer terug in bed! Zo krijgt ze ook genoeg slaap, ik zat hier dus altijd met haar slaap te sukkelen.. Nu slaapt ze dan tot 12:00 en dan gaat ze weer rond 14:00 terug voor nog een slaapje en dan krijgt ze weer om 15:00 bv en om 19:30 en dan blijft ze wakker tot 20:00/20:30 zo heeft ze haar 4x bv en genoeg slaap! Hoop dat je er iets aan hebt, succes
Mijn zoontje dronk met 5.5 maand ook zijn 4 flessen niet meer. ik ben toen 200 gram groente en fruit gaan geven en overgegaan op opvolgmelk. mijn zoontje at toen 6+ potjes leeg. als Romy maar 600cc op een dag drinkt, kun je beter al overgaan op opvolgmelk, dan krijgt ze binnen wat ze normaal met meer flessen nr 1 zou krijgen. groetjes, Miranda
haha laat ik nou net dat overwogen hebben haha ik stond in de kruidvat voor de fruitpotjes en zat zo te twijfelen. er stond op het pak dat het niet geschikt was als melkvervanging ONDER de 6 maanden dus heb het niet gedaan ben zo bang dat het slecht voor haar is, want ik heb er geen ervaring mee. Zodra ze 6 maanden is wil ik zowiezo zelf groente gaan mixen en niet op de potjes over gaan behalve als k dagjes weg ga ofzo. weet je zeker dat dit geen kwaad kan? anders bel ik de arts wel even met deze vraag.
ja dat was eerst ook mijn intentie maar dan slaapt ze nog maar heel slecht en is dus uit haar hum, ze wordt snel wakker en is huilerig en hangerig. heel raar.
je kunt de arts altijd even bellen, maar ik denk niet dat het een probleem zal zijn dat je overgaat op opvolgmelk en meer fruit en groente. door mijn arts werd toen gezegd dat het ene kindje hier sneller mee is als het andere. groetjes, Miranda
ja klopt ben ook met advies al gaan bijvoeden bij 3 maanden dus ze is vrij snel, moet haar in de omgang zelfs gaan afremmen omdat ze fases overslaat wat dus niet de bedoeling is. dus misschien moet ik het maar gewoon gaan doen. maak ik deze doos op en dan over op de 6 - 12 maanden. alvast bedankt!
Ik dacht dat opvolgmelk iets meer verzadigde dan nr1 melk. Dus het kan zijn dat ze nog minder flessen gaat nemen.. Het hoeft niet, maar dan weet je het, als ze besluit nog wat minder te gaan drinken..
haha oke thanks maareehh ik ben erachter dat de middagpap er als "pap" ingaat zeg maar dus ik heb daar 100ml extra bij gedaan. eet ze gewoon op! (dus 300ml!) is dat niet slecht? of kan ik dan beter 50 extra bij de pap doen en 50 bij de laatste avondfles. want die drinkt ze ook gewoon op en wil daarna nog meer. haha lekker moeilijk! dus smorgens 100 middagpap 250 eind van de middag 100 avondfles 250 dan kom je op 700 uit, en dat mag wel volgens mij, dan krijgt ze wel genoeg toch? het is dan wel geen 800 maar toch. of smorgens 100 middagpap 300 eind van de middag 100 avondfles 300 lijkt me niet goed om zoveel in 1 keer binnen te krijgen of maakt dat niet uit.
Zulke grote hoeveelheden zijn echt niet goed, hoor. zeker geen 300ml en dan nog met pap. wat is je schema eigenlijk? groetjes, Miranda
Doordeweeks maak ik de kleine altijd wakker als ze nog slaapt, maar in het weekend laten wij het altijd aan haarzelf over. Wij komen verder nooit in de knoei met de flessen ofzo want we geven die flessen dan iets eerder op elkaar zeg maar zodat ze toch op haar normale aantal flessen uitkomt. Drinkt ze ze niet allemaal op geeft het niet, maar dan heeft ze toch haar 4 flessen gehad. gr.sjaan
mijn schema is: 08:00 fles 11:30 Pap 14:00 fruit 16:00 fles 19:30 PapFles soms komt ze half 8 en soms om half 9 maar het komt ook wel eens voor dat ze om half 10 pas wakker is. ik heb pfeiffer dus het is voor mij heerlijk als ze later wakker is.