Hallo! Onze jongste van 4.5 maand maakt er de laatste tijd wel een potje van. Ritme zijn we helemaal kwijt. Afgelopen nachten kwam ze steeds om 3 uur. Haar laatste fles was om 22 uur. Gisteravond heeft ze om kwart over 8 de fles gehad met 1.5 schep rijstebloem. Vanmorgen om half 7 kwam ze pas. We moeten haar altijd wakker maken voor de laatste fles. Zou het kunnen dat ze onrustig slaapt door dat we haar wakker maken?
OP deze leeftijd en als ze goed op gewicht is, zou ik het zeker proberen om haar niet meer wakker te maken. Zou heel goed kunnen dat je haar slaapritme verstoord door haar wakker te maken..
Ik zou haar ook niet wakker maken. Werkt hier ook bij beide kindjes averechts. Als ze honger heeft komt ze vanzelf wel.
Ja dat kan. Bij ons adviseerde het cb om te stoppen met wakker maken zodra de nachten rommeliger werden. Je baby is dan in een leeftijd dat de diepe slaap vroeger op de avond komt. Als je die verstoort komt je baby niet meer in een goede slaapcyclus.
Zou goed kunnen ja. Ik maakte mijn zoontje nooit wakker in de avond voor zijn laatste fles, liet hem gewoon zelf komen.
Ik zou haar lekker laten slapen als ik jou was maar als je zelf het idee hebt dat er te lang tussen zit, zou je de Laatste misschien ook om 9uur kunnen geven?
Bedankt voor de reacties. Ik ga het eens proberen. Ze is goed op gewicht nu bijna 7 kilo dus moet kunnen