Ons zoontje van bijna 1,5 ligt nu zins week of 5 in een junior bed (ledikant was geen oplossing meer klom hij met slaapzak en al uit) Ging erg goed, slaapt veel beter als in ledikant alleen nu zins paa dagen klimt hij er elke keer uit en gaat achter de deur staan/zitten/liggen. Gaat niet huilen ofzo. Soms klimt hij weer terug zijn bed in om er vervolgens weer uit te klimmen. Nu na 2 uur is hij in slaap gevallen vlak achter de deur dus als ik hem dan in zijn bed wil leggen word hij sowieso wakker. Heb hem eergister om uurtje of 2 snachts weer terug gelegd in bed werd daar wel wakker van maar sliep gelukkig weer verder. Met middag slaapje slaapt hij gewoon gelijk in zijn bed. Iemand tips? Heb zelf het idee dat hij gewoon aan hrt uitproberen is en aan het wachten is voordat we komen. Eerste avond zijn we vaak bij hem geweest om hem weer terug te leggen, had geen effect, duurde daardoor alleen maar langer voordat hij is slaap viel....achter zijn deur.
Weet niet of je ooit super nanny hebt gezien? Die sleep sepperation methode werkt wel goed (al kost het wel eerst een hele hoop energie). De eerste nacht met je rug naar het bedje gaan zitten en als hij uit bed is (niet tijdens het uit bed komen) hem terug leggen en alleen de eerste keer zeggen dat het bedtijd is. De volgende keren dat hij uit bed is zonder iets te zeggen terug leggen en dit vol blijven houden. Heb wel ooit een aflevering gezien dat het heel lang duurde, maar werkte wel. Als je googled op sleep sepparation en supernanny kom je bij haar pagina en de uitleg. Werkt echt, is goed voor het vertrouwen van het kind (weet wel dat je er bent) en goed voor jouw positie als ouder (jij bepaalt). Succes!
Ik heb het keer gedaan 21.00-02.00 ik zat lettelijk net in, net uit echt zat geen seconde in ze sliep gewoon niet. Om 2 uur heb ik opgehouden want ik viel zo in slaap hebben we haar bij ons gelegt sliep ze meteen haha Het werkt dus niet altijd en je moet goede samenstelling van factoren hebben: moe, niet ziekjes, gern tandjes, etc. Ze slaap overigens prima avond en nacht rond uur of 3 komt ze vanzelf bij ons: word je wakker met kind naast al haha. Maar dat dus keer dat ik dat methode deed viel samen met fase werkte dus voor geen meter. Ik zou de deur niet dicht doen zoiezo denk ik
Waarom zoveel moeite doen als hij niet huilt? Ik zou hem gewoon als je zelf naar bed gaat weer terug in zijn bed leggen, verder lekker laten gaan. Zal vast een fase zijn die wel weer overgaat.
Ik snap dat het misschien niet zo leuk is om te zien... Maar voor de rest, wat maakt het uit...? Hij slaapt en het zal vast wel weer over gaan.. Lekker laten dus en als je naar bed gaat de kleine ook in bed leggen
ja dat is ook zo. kan wel bij zijn bed gaan zitten maar geloof niet dat hij dan eerder of beter zal gaan slapen. gister avond viel hij wel in zijn bed in slaap en lag nog steeds in bed toen wij gingen slapen en om 2 uur werd ik wakker omdat ik naar wc moest (ben momenteel 20 weken zwanger dus komt vaker voor haha) en toen lag hij voor de deur. hij geeft dan echt geen kik anders had ik het wel gehoord. en deur open laten zal hij alleen maar leuk vinden en gezellig bij ons komen spelen denk ik zo, slapen bij ons werkt sowieso niet bij hem vind hij veel te gezellig dat hij echt niet gaat slapen enige nadeel hiervan vind ik dat hij pal achter de deur gaat liggen en deur naar binnen open gaat (kan ook niet anders) en dat het soms tot 10 uur duurt voordat hij is slaapt.