Noa heeft best regelmatige tijden dat ze komt voor een voeding. 7.30 11.30 15.30 18.00 22.00 4.00 De voeding van 22.00 moet ik haar telkens wakker maken, omdat ze dan nog slaapt. De andere voedingen komt ze zelf. Ik vind het zo zielig om haar wakker te maken, maar er mag geen vier uur tussen zitten toch? Hoe lossen jullie dat op?
Ik zou haar gewoon lekker laten slapen en even zien wanneer ze dan komt. Op deze manier schuift je schema wat op en kom je misschien de volgende dag op een latere tijd uit dan 18u voor de eennalaatste fles en vervalt de laatste Zo ging het hier namelijk ook. Fayley zat al op 5 flessen met 4 weken, en ik moest haar echt wakker maken rond 22/23u (lukte niet echt). Totdat ik dus oppeens zoiets had van laat haar maar zelf komen. Nou dat werd gewoon de standaard tijd van 5u, zelfde tijd als dat ze kwam na die fles van 22/23u Nu is het zo verschoven dat ze 4 flessen van 200-210 krijgt: rond 7u, 11/12u, 16/17u en 20/21u. Ze slaapt nu gewoon lekker door en wordt op een veel schappelijkere tijd wakker voor de eerste fles. Succes! Ps: ik weet dat het vroeg is 4 flessen met deze leeftijd, maar ze heeft het zelf aangegeven. Cb vond het prima. Als ze overdag iets meer wil mag ik haar nog 100ml extra geven. Maar daar taalt ze absoluut niet naar
Mij is verteld dat minder dan 2 uur ertussen niet goed is en dat wakker maken eigenlijk na 4 uur wel moet in het begin, maar dat als ze 's nachts niet wakker wordt dat ik haar moet laten liggen totdat er 8 uur voorbij zijn (helaas is dat niet nodig.... :wink)
Ik zou haar ook lekker laten slapen. De reden waarom je ze niet langer dan 4 uur mag laten slapen overdag is dat ze dan de avond- en dagritme door elkaar halen. Maar ik zou haar laten slapen en dan volgt vanzelf een ritme. Sem krijgt nu rond 21:00 zijn laatste fles en dan slaapt hij tot een uur of 5. Maar het duurde ook een tijdje voordat hij zover was. Succes ermee!
ik zou het nog even zo laten , dus wakker maken voor haar laatste flesje als ze een mndje of 3 is kan je kijken hoever ze komt als je de laatste fles overslaat maar dan zou ik wel de flestijden wat verschuiven dus bv de laatste fles om 21.00 succes
ik zou haar ook wakker blijven maken. Dat doe ik nu ook nog. Wij maken Niels rond 23 uur wakker voor zijn laatste fles. Idd pas rond de 3 maanden gaan we daarmee stoppen tenzij hij het zelf al eerder anders aangeeft.
Ik heb Joey wakker gemaakt voor een voeding om 23:00 totdat hij 7,5 maand oud was. Ik vond het ook zielig, maar hij had hem wel nodig, hij werd anders om 02:00/03:00 uur wakker 's nachts. Toen hij moeilijker wakker werd en zelfs een beetje geirriteerd dat ik hem wakker maakte, ben ik ermee gestopt. En toen was hij er dus ook duidelijk aan toe. Dus van een fles om 23:00 naar helemaal niks meer toen hij aangaf dat hij het niet meer op prijs stelde dat ik hem wakker maakte. Laatste fles was toen dus alleen nog die voor het slapen gaan
Ik zou hem gewoon wakker maken. Want 4 uur , wordt 5 uur wordt 6 uur en dan kun je doorslapen en hoef je er niet mer 's nachts uit. Wij maakten Mika ook nooit wakker, tot het cb zei dat dit handig was om de nacht door te komen. Toen gingen we hem wakker maken om 23 uur en voeden. Na twee weken sliep hij door tot 6 uur! En dan heb je al wel het goede ritme. Succes. Groetjes Suusje
Ik zou hem gewoon wakker maken. Want 4 uur wordt 5 uur wordt 6 uur en dan kun je doorslapen en hoef je er niet mer 's nachts uit. Wij maakten Mika ook nooit wakker, tot het cb zei dat dit handig was om de nacht door te komen. Toen gingen we hem wakker maken om 23 uur en voeden. Na twee weken sliep hij door tot 6 uur! En dan heb je al wel het goede ritme. Succes. Groetjes Suusje
Iedereen zegt wat anders. Anders probeer je t n x. Justin had een paar x om 21.00 een fles, tja dus ik wachten tot 0.00 voor zn volgende voeding.. nou hij sliep hartstikke vast en dronk misschien net 60 cc toen. Wij hebben toen besloten om m níet meer wakker te maken, hij krijgt dus rond 21.00 zijn laatste voeding en in t begin kwam ie rond 3 uur weer. Nu pas rond 6 of 7 uur weer.