De oudste kan niet wachten tot oud en nieuw. Die gaan we dus zeker wakker maken. Voor het eerst trouwens. Hij is nu ruim 4. De jongste laten we lekker liggen.
wij maken hem niet wakker, als hij toevallig wakker wordt, laat ik hem wel even zien waar de herrie vandaan komt. maar ik ga niet zijn diepe slaap ervoor onderbreken, die vind ik toch net ff belangrijker dan een paar lichtbundels en knallen op 2 jarige leeftijd.
Ik maak mijn meisje er niet voor wakker. We zijn wel wat makkelijk die dag met slapen. Normaal ligt ze namelijk om 7u in bed maar op die dag mag ze wat langer op blijven (tot 8). Als ze dan wakker word, mag ze er uit en met ons vuurwerk kijken maar als ze slaapt, dan laat ik haar lekker liggen.. Moet ook zeggen dat ze geen kind is die wakker gemaakt moet worden want dan is ze écht chagerijnig (en dat is ze verder echt nooit, nee écht nooit alleen als ze ziek is). Dus dat speelt ook mee natuurlijk..
Als Thirza wakker wordt, (voorgaande jaren altijd wel), nemen we d'r mee naar beneden tot het rustig is weer. Als ze doorslaapt, laten we d'r lekker liggen
Voorgaande jaren sliep onze zoon gewoon door. Dit jaar komen er vrienden en hun zoontje blijft hier, tot ze naar huis gaan, slapen. Ik heb zo'n sterk vermoeden dat slapen niets gaat worden. Hoe onze dochter reageert heb ik ook geen idee van. Normaal is ze 's avonds/'s nachts wel een hele vaste slaper, maarja als er 2 peuters lopen te keten boven weet ik niet of ze daar doorheen slaapt
Ik laat ze het liefst lekker slapen maar als ze wakker worden mogen ze lekker komen kijken. Tot nu toe zijn ze nog niet bang voor het vuurwerk (er wordt hier de afgelopen dagen al heel wat afgeknald door de jeugd) dus waarschijnlijk vinden ze het vooral mooi. Ze zijn trouwens 1.5 en 3.5
Na het lezen van dit topic ben ik gaan twijfelen. Voel me bijna een ontaarde moeder dat ik hem er graag bij zou willen hebben.. Heb het aan mijn man overgelaten die niet dit topic gelezen heeft.. En hij wil hem ook uit bed halen. Zijn argument was dat hij niet wil dat hij wakker schrikt.. We wonen in de stad en hij is een hele lichte slaper. En dat bevestigde mijn gevoel wel weer om hem wakker te maken.. We hebben hem al vaker Snachts wakker moeten maken toen we alle 4 de keren nachtvluchten hadden.. En iedere keer vind hij het gezellig en is hij dat de dag erna ook nog.. Dus hier gaan we gezellig samen kijken! Ben benieuwd hoe hij het vindt!
Elegance: je bent geen ontaarde moeder hoor! Hier maken we ons zoontje wel wakker (bijna 3) Hij is er nu al helemaal vol van en vraagt elke avond voor het slapen, mama gaan we al vuurwerk kijken? Dan kan ik hem natuurlijk laten slapen, maar als hij er zelf zo mee bezig is vind ik het niet nodig om hem te laten liggen. Ik zeg nu net tegen hem dat we het vuurwerk vanavond gaan halen, en trok al bijna zijn schoenen aan om alvast te gaan
Wij zijn dit jaar bij anderen en denk dat de oudste de avond sowieso niet slaapt. De jongste proberen we wel te laten slapen ,maar aangezien het in een buurt is waar de hele dag flink afgestoken wordt, ben ik bang dat het niks wordt. Ik vind het zelf heel fijn dat ze op het moment van de jaarwisseling bij ons zijn, samen het oude (pittige) jaar afsluiten en samen het nieuwe jaar in. We zorgen er in ieder geval voor dat ze smiddags goed slapen, gaan ook niet te laat naar huis aangezien hun vader nieuwjaarsdag weer moet werken.
Jongens, ik weet t nog steeds niet! Eerst neigde ik naar "laten slapen", want hij kan best schrikkerig reageren op knallen en bovendien weet ik niet hoe hij reageert op wakker maken. Het is een vaste slaper. Geen idee hoe en of hij weer verder slaapt. Maar vanavond al wat sterretjes afgestoken, dat vond hij heeel erg interessant!! Ook zag hij de boodschappen die ik in huis had gehaald, allemaal lekkere dingetjes en daar verheugd hij zich ook al helemaal op.... ik denk dat hij het wel erg gezellig gaat vinden! aar dan denk ik ook: lekkere hapjes en sterretjes kunnen natuurlijk ook gewoon om half 8 savonds, dus waarom dan moeilijk doen met midden in de nacht wakker maken? Of... gewoon doen... hoe moeilijk kan ie gaan doen??? Wel...niet...wel...niet... hahahaha
Het is een gebeurtenis wat maar 1 keer per jaar is, het is niet wekelijks of maandelijks. Slaapt hij normaal gesproken goed, slaapt hij makkelijk verder als hij een keer wakker is geweest? Dan zou ik hem lekker op tijd wakker maken en gezellig beneden zitten. Is het een moeilijke slaper, dan zou ik hem laten slapen. Ik heb 2 makkelijke slapers en vind het erg fijn om ze dan bij me te hebben, dus hier zijn ze of worden ze wakker gemaakt.
Sem is al bijna 5 en hij vraagt er zélf om, om wakker gemaakt te worden. Hij wilt het voor geen goud missen. Het enige probleem is dat hij zo diep slaapt dat hij moeilijk wakker te krijgen is.
ik maak mijn dochter er niet voor wakker maar goed die slaapt er waarschijnlijk ook wel doorheen, zo niet, dan mag ze er even uit.
onze zoon van net 4 heeft tot nu toe ieder jaar door het vuurwerk heen geslapen wij lleggen hem vanavond gewoon in bed en mocht hij wakker worden dan laat ik hem naar het vuurwerk kijken , zoniet laat ik hem lekker er door heen slapen