consultatiebureaus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door San987, 19 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik lees hier vaak over adviezen die het cb geeft en vaak ook tegenstrijdig zijn met wat andere weer te horen krijgen op het cb.

Gisteren ben ik bij het cb geweest ivm voedingen van mijn kind waar ik erg onzeker was en kreeg hier het beste advies ever!! En wilde dit graag met jullie delen!

het cb zei;
    "Luister en kijk naar je kindje! Jij kent hem/haar het beste!
    Als je kindje honger heeft, geef hem dan een (extra) fles. Het zijn richtlijnen en ieder kind is anders!!
    Doe waar je je goed bij voelt!!"

Dit geld natuurlijk niet alleen voor voedingen, maar ook voor andere dingen! Ieder kind is uniek en ze volgen lang niet allemaal netjes alle curves en regeltjes op!!

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook zo'n fijn bureau... ;)

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Tja, ik vind dat er idd zoiets als een moedergevoel. Ik ga puur voor de inentingen naar CB en zou me niet gek laten maken als ze zeggen goh kan hij dat of dat wel/niet? Ik weet dat mijn zoon zijn eigen ontwikkeling heeft en ik weet dat er genoeg aandacht/tijd/speeluren met hem zijn. Dat vind ik belangrijk, niet hoe mijn kind het doet op een of andere curve.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Toch vindt ik het cb juist weer goed omdat ze je kindje volgen.... ;) zo doen toch niks geks... Ze kijken alleen of hij zich goed ontwikkelt. Snap dat probleem nooit zo. Ben juist blij dat we in Nederland zo'n bureau hebben.

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier ook een fijn cb!
    Ze checkt hem, luistert naar me als ik vertel hoe het gaat.
    Nog geen probleem gehad mbt voedingen, bijvoedingen dat ze zeggen dat het anders moet...

6. MHR

MHR Actief lid

17 mei 2011
    180
    0
    0
    Noord-Brabant!
    Hier gemengde gevoelens over het cb.
    De arts vind ik een verschrikkelijke kerel, maar de verpleegkundige is juist wel een toffe peer die écht naar je luistert.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vind ik ze soms iets te veel voorschrijven hoe het 'moet', vooral als het gaat om borstvoeding (te veel, te lang, in ons geval; dochter 'moet' volgens hun nu op maximaal 1 voeding per dag zitten, verder moet ze 'gewone' zuivel drinken) en over slapen (ik vond ze in het begin al erg gericht op het leren doorslapen, op dat nachtvoedingen betekenden dat ze overdag niet genoeg dronk etc, en dat dus met een baby van nog geen 6 maanden).
    Maar inmiddels hebben ze wel door dat ik zelf wel weet hoe of wat, dus nu zijn ze telkens eigenlijk vooral gewoon aan het kijken hoe het gaat, geen 'oordelen' meer.

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij laten ze ook heel vrij hierin. Ik heb een tijdje over de liter flesvoeding gezeten en ze vonden het prima, omdat mijn baby dat nodig had. Dus ik ben heel tevreden over mijn cb. Moet wel zeggen dat ik al vanaf het begin redelijk m'n eigen plan trek hoor. Er is 1 grote les die ik geleerd heb van het moederschap: je moederinstinct/ moedergevoel heeft eigenlijk altijd gelijk! Dus idd, kijk naar je kind

9. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Gister zijn wij ook geweest, en voor kindjes die niks mankeren zijn ze (hier) wel goed. Hadden nooit wat te klagen, tot gisteren...
    Maegan heeft cerebrale parese waardoor rechts het dus niet zo goed doet, de arts ging ineens dingen zeg van of ze wel ging lopen, goed kon gaan praten en al! Kortom klapperende oren, want de kinderarts en revalidatie arts maken zich hier niet druk om......
    Maar buiten dit hebben wij ook nooit wat te klagen gehad!

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

He wat leuk!
    Hier hebben we ook een goed cb.
    Dylan is iets langzamer in ontwikkeling en hun zeggen dat hij het heel erg goed doet dus wij lopen er ook altijd met een goed gevoel naar buiten.

Elk kindje is anders en dit hoort een cb te weten :)

11. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier kreeg ik het advies om mijn zoon..toen nog geen 5 maanden.. maar brood te geven.. terwijl hij nog nooit een hapje had gehad..
    Ik heb nog nooit een goed advies gekregen hier.. ik ga dr heen voor de prikjes en verder zoek ik het zelf wel uit..

12. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier heel wisselend; de vaste verpleegkundige en arts zijn allebei van de oude stempel en heel relaxed over alles. Helaas heb ik die niet zo vaak gezien en zit ik vaak met invallers. Bij 5,5 maand kreeg ik op mijn donder dat ik voor de 6 maanden al groente gaf, maar het schema wat ik van haar mee kreeg voor vanaf 6 maanden (2 weken later dus) bevatte 2 boterhammen, vlees, groente, aardappelen etc... Ik probeer er altijd maar een beetje uit te halen wat goed voelt. Helemaal omdat het mijn eerste kindje is vond ik veel adviezen eigenlijk best wel nuttig. Ook fijn dat iemand met regelmaat naar mijn kindje kijkt. Zelf ben ik niet echt objectief en vind ik alles fantastisch wat ie doet en kan :D

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier ook wel oke.
    Ze denken erg in flesvoeding, maar vinden het geweldig dat ik bv blijf geven. Komt kennelijk niet zoveel voor ;). Ook zeuren ze niet over aantal voedingen e.d..
    Kritisch prikken zijn ze heel relaxed over en denken zelfs mee! Geven adviezen over wanneer je een prik kan laten vallen, wanneer te beginnen etc. Willen ook best een extra afspraak plannen.
    Ze kijken naar onze kinderen en niet zo in de boekjes. Dat vind ik prettig.

14. Judith1983

11 nov 2013
    36
    0
    6
    Hier ook een fijn cb. Ze gaan ervan uit dat je als moeder je kind het best kent en zijn niet zo strikt over bijvoorbeeld hoeveelheid voeding. Ook kunnen we zelf aangeven welke bezoekmomenten we willen komen en welke we liever overslaan. Ook als je alleen voor de inentingen wilt komen doen ze daar echt niet moeilijk over. Echt een heel andere ervaring nu dan bij de oudste :)

15. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Hier ook wel een relaxt CB, onze vaste verpleegkundige is super aardig en denkt goed met ons mee. Helaas is zij nu met zwangerschapsverlof, en hadden we van de week een man die inviel. Nou, dat was helemaal niks! Wat een zeikerd haha!
    Hij vond het maar raar dat ons meisje nog niet praat, en moesten toch écht goed oefenen. Alsof ik dat niet doe?
    En gaf aan dat ons meisje best veel drinkt en dorst heeft, zegt 'ie doodleuk, dat ik d'r dan maar niet zoveel moet aanbieden... "Als ik een fles bier krijg, dan drink ik 'm ook leeg". WTF??!!
    Maar die man neem ik dus niet zo serieus haha!

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb geen klagen over het buro.
    Ik bepaal hoe ik het met mn zoon doe.
    Ook van borstvoeding was er voldoende kennis.
    Mn zoon hoeft niet in het 'keurslijf' te passn van bijv 4 flessen per dag. Als hij liever vaker en kleinere flesjes drinkt prima.
    Ook bijvoeding bepaal ik zelf, alleen geeft het cb advies wat ik beter wel en niet kan doen.
    Ik 'moet' niks.

Deel Deze Pagina