Lieve dames, Zoals de titel al zegt wat knutsel jullie met jullie kinderen? En vanaf welke leeftijd zijn jullie echt begonnen met knutselen? en vanaf welke leeftijd zijn jullie met klei en waskrijt begonnen? Mijn zoontje is bijna anderhalf jaar En ik heb al een beetje met hem gekleurd en gevingerverft!! Maar meer ook niet echt en ik wil heel graag met hem knutselen ik zat zelfs aan lijm te denken en wat dingentjes plakken op papier!! Maar vind het nog al een lastige leeftijd Binnenkort begint ook de donkere dagen en herfst weer dus wil hem graag vermaken binnen dus ik zoek graag inspiratie of ervaringen
Weet niet meer wanneer we begonnen, gewoon zodra haar motoriek het aankon. Waskrijtjes hadden we als eerste. Van die grote, veilige blokjes van stockmar. Zelf brooddeeg maken is ook leuk. En dan dingetjes erin drukken (handjes, of bloemetjes maken van vingerafdrukken) of takjes en blaadjes etc.
Oh ik luister mee.. ik ben zo creatief als en houten deur!! Ik knutsel dus ook nooit met em. Terwijl ik denk dat ie nu dit wel leuk zou vinden!! Gelukkig 1,5 dag kinderopvang daar doen ze zoveel creatieve dingen. Ben nu ook zwanger dus spelen aan tafel.zou voor mij ideaal zijn. Net op de grond gezeten maar dat hou ik niet lang vol.. Dus tips; ik lees mee!!!!
Tekenen met potlood, vingerverven, stickers plakken, kleien met playdoh, enz.... gewoon lekker uitproberen. Wat ook leuk is, is om plakplastic met de plakkant naar je toe op tafel of tegen het raam vast te plakken met schildertape. Je kunt ze dan allerlei papieren figuurtjes geven om erop te plakken. Of laat je kleine papier in stukjes scheuren en erop plakken. Als je daarna het vel plakplastic op een vel papier plakt heb je een heel leuk kunstwerkje. Makkelijk en nog geen gedoe met lijm.
Wij zijn net begonnen toevallig. De site van Tuc is echt leuk, knutselkanjers.blogspot.com, hier staan heel veel ideetjes op. Wij hebben vanmorgen de herfstboom gemaakt... Niet echt zo geworden als bij Tuc, maar Tobias vermaakte zich wel heel goed
Ja noel gaat gelukkig ook twee dagen naar de opvang dus daar zijn ze ook lekker aan het knutselen met hem Maar ik wil het idd ook vaker thuis doen
Zoiets hebben we hierbij vorig jaar ook gemaakt,en dan richting december er een maan achter geplakt (alle blaadjes toen beneden op de "grond" geplakt)en later sneeuw. (Witte wolkjes uitgeknipt en daar witte watten op laten plakken ) Met de jongste is het nu vooral met potloden en krijtjes krassen en vingerverven.je kunt bijvoorbeeld ook een wcrol laten verven en 2 velletjes papier en daar dan een vlinder van maken. Of straks een paddestoel.
Mijn dochter (inmiddels 3,5) vond (en vindt het nog steeds) geweldig om handjes en voetjes te verven en die op papier te zetten. Ik maak er dan vlindertjes of visjes ofzo van. Voorbeelden kun je vinden via google.
Hi! Wij spelen veel met stiften, krijtjes en potloden. Ook uiteraard gevinger verft en sinds kort kan ze met penseel verven. Lekker stippen hihi Mijn dochter is net 2. Veel knutsel plezier!
Wij maken ook voor verjaardagen en gelegenheden "iets". Ik koop wiite dingen bij de action, simpele witte kandelaren, fotolijsten, bloempotjes, sieradendoosjes, theedoosjes, muurvlinders etc. En die laat ik hem dan schilderen of beplakken. Soms mag hij kleurtjes kiezen maar meestal geef ik wat kleuren die een beetje combineren en laat ik hem verder zn gang gaan. Als het voor buiten is paar keer aflakken met blanke lak spuitbus vd action en klaar is je originele kado .
Hier vrij vlug begonnen met tekenen / kleuren en vingerverven (rond 1 jr geloof ik). Met waskrijtjes begonnen en nu met stiften en potloden. Knutselen: - verven - gisteren nog een kartonnen doos geverfd (hij zelf helemaal gedaan). Daarna heb ik er een deur en raam in geknipt en nu is het een huisje. - Kleien doen we ook soms. Ik maak de vormpjes (bakje, paperweight) en hij mag ze verven. Soms maakt hij ook zelf een vormpje, al lijkt het niet echt op iets concreets... - In de creche verven ze keien, dat is ook makkelijk en overal te vinden. - Wat ook leuk is is een collage maken: je knipt zelf allemaal dingetjes / figuurtjes uit tijdschriften of uit gekleurd papier, neemt wat lijm (pritt) en doe het er zelf op. Vervolgens laat je hem ze allemaal plakken op een stuk papier. Dat vind ons zoontje geweldig. Daarna zijn hun handjes wel wat plakkerig van de lijm natuurlijk.
Uk is 16 maanden maar we houden het nog bij tekenen met wasco.als het voor een verjaardag is knip ik er een leuk figuur van en plakken we dat pap een dubbel gevouwen karton. Voor een verjaardag hebben we een dienblad gekocht en met met zijn vinger afdrukken gemaakt met rode verf en zodra het droog is maak je er lieveheersbeestjes van, zo schattig Hopelijk kunnen we snel meer doen.
Hier heeft ze laatst dr eigen bordje en bekertje beschilderd. Was erg leuk en nu wil ze elke dag daarvan eten, dus we gaan binnenkort nog een setje beschilderen. Verder vooral veel verven en stiften/kleuren inderdaad. Prinsessen kleurplaten zijn favoriet. Of met glitterlijmpennen!
Dank jullie wel voor jullie berichten meiden staan genoeg leuke tips in ik ga binnenkort maar ff beginnen met waskrijt en andere dingetjes proberen!