Goedemorgen meelezers, Mijn zoontje is nu bijna 6 weken. Hij is bevallen na 19 uur en uiteindelijk d.m.v. Keizersnede. Vanaf minuut 1 huilen, huilen huilen. We sliepen 1 tot 2 uur per nacht. Overdag ging het huilen door. Nu lijkt daar na 4x osteopaat verbetering in te zitten maar nog steeds bovengemiddeld huilen!!! Wat is dit pittig! En dan hoor je om je heen alleen maar van mensen met een baby die alleen maar huilt om een voeding en zo een keer om een krampje en dan klagen dat het zwaar is... Ik ben erachter gekomen dat hij liever op de buik slaapt, s nachts doe ik dit niet!! Maar overdag als ik erbij ben wel ( dan slaapt hij tenminste nog iets). Wie doet dit nog meer????? Daarbij komt meneer nog in de nacht om de 3u voor een voeding? Is dit normaal? Ik hoor van anderen dat dan toch wel 5u normaal is. Alvast bedankt.
Hi! Mijn zoon is nu 5 wkn en gisteren voor het eerst bij een manueel therapeut geweest en heeft een milde vorm van kiss overgehouden aan de enorm snelle bevalling van nog geen 15 min! Hij is erg oncomfortabel en ik moet zeggen huilt best veel maar niet zoveel als jouw kindje en ik denk af en toe ook echt pfff help! Mijn dochter was zo anders! Die is extreem prematuur geboren en heeft aardig wat obstakels overwonnen en was uiteindelijk zo blij thuis te zijn hihi eindelijk rust! Koste gewoon moeite haar wakker te krijgen! Onze zoon mag van 00 00 laatste fles ook doorslapen tot 05.00 of zelfs 06.00 maar ook bij ons om 03.30 feest! Terwijl hij overdag ook met gemak 4 uur er tussen laat. Het cb vertelde mij dat hij dat ritme nog heeft en het moet wennen. Ook als ik online zoek is dat de conclusie. Ook las ik dat vanaf 6 weken je pas mag verwachten dat ie "soms" doorslaapt en dat het uiteindelijk beter moet gaan. Laten we daar maar op hopen he! En je mag er absoluut doorheen zitten hoor! Ik vind m'n kinderen prachtig maar soms ben ik blij dat ik ook even zit zonder herrie Misschien kan een manueel therapeut nog iets voor je betekenen! Succes en liefs
's Nachts om de 3u is volkomen normaal hoor! Mijn jongste was ook een buikslaper, 's nachts sliep ze naast me op haar buik.
Mijn dochter slaapt op haar buik, toen ook al. En nog steeds om de 3 uur is normaal, hadden wij ook. Wordt vanzelf meer. Vaker kleine beetjes drinken, is goed voor de baby. Zo krijgt zijn maagje in ieder geval geen te grote plons waardoor het teveel uitrekt, zijn lichaam constante toevoer van voedingsstoffen wat goed is voor (volgens mij) de ontwikkeling van zijn hersenen en raakt hij niet in een te diepe slaap wat gevaarlijk kan zijn voor een jonge baby. Zo maar even wat voordelen. Het vele huilen lijkt me wel iets wat je in de gaten moet houden. Vaak neemt het huilen af na 6 weken...
Om de drie uur is heel normaal. Kan ook nog best wel eens een paar weekjes zo doorgaan. Wat betreft buikslapen: heb je zijslapen al geprobeerd? Veel baby's vinden dit ook prettiger dan rugslapen, maar hier heb je nog speciale kussens voor, waardoor het een stuk veiliger is dan buikslapen (bijvoorbeeld delta). Onze jongste dochter sliep vanaf dag 1 op haar zij in dit kussen, ook 's nachts. Inbakeren heb je vast al eens geprobeerd? (uiteraard niet bij buikligging) Onze beide dochters hebben ook vanaf dag 1 (op aanraden van kraamzorg) ingebakerd geslapen. Wie weet helpt dit een beetje... Verder: pffff, ik kan me goed voorstellen dat het héél zwaar is. Onze oudste dochter huilde vrij veel, maar sliep 's nachts wel relatief goed (wel om de 3u wakker op deze leeftijd). Onze jongste huilde op zich weinig, maar sliep s nachts wel bagger de eerste 5 maanden ongeveer . De eerste 5 maanden sliep ik gemiddeld per nacht zo'n 2,5 a 3 uur per nacht. Gelukkig was zij overdag dus wel relatief makkelijk, maar ik heb me zo vaak voorgesteld hoe heftig het moet zijn als ze overdag ook nog eens veel zou huilen en slecht zou slapen. Ik heb echt respect voor mama's van huilbaby's, die ook nog eens 's nachts slecht slapen. Sterkte en knuffel!!! En onthoud: hoe heftig het nu ook is nu je er midden inzit- het gaat voorbij en je gaat het volhouden!!
Hier sliep hij vanaf 2/3 weken overdag op z'n buik en vanaf 8 weken 's nachts ook op z'n buik. Wij hadden een babyfoon met camera, dan kon ik altijd zijn hoe hij lag en als ik het niet vertrouwde ging ik even kijken. Verder zijn de eerste weken zeker zwaar, zeker als je kindje veel huilt en soms ontevreden lijkt. Hier kreeg hij met 6 weken ook nog ongeveer om de 3 uur een fles. Volgens mij kreeg hij er 7 binnen 24 uur toen, maar weet dat het, zoals hierboven ook al geschreven is, vrij normaal is. Sterkte, maar het gaat vanzelf beter en makkelijker. Tenzij het huilen echt weer meer gaat worden en jij het gevoel hebt dat er iets niet goed zit, dan zou ik toch even langs de huisarts gaan om na te kijken of er niet meer/andere problemen zijn.
Mijn zoon is nu ruim 6mnd en hij sliep vanaf dag 2 op zijn buik. Ook 's nachts. Daarnaast komt hij ook nu nog regelmatig 's nachts elke 3u voor een voeding.
Zoals hierboven gezegd is om de 3 echt normaal. Wat dat betreft kan je het ook niet echt vergelijken met andere, er zit zoveel verschil in. Ze heeft die van ons er een handje van om zijn lange slaap na zijn half 6 voeding te doen.. maak je hem om 11 wakker voor de laatste dan komt bij ineens meerdere keren per nacht. Laat je hem slapen dan is er niks aan de hand.. Kane slaapt wel op zijn buik en dat maakt echt veel verschil. Op zijn rug slaapt hij veel korter en houd hij zichzelf wakker. Vond het super spannend maar steeds minder omdat hij erg sterk is een we special een aerosleep ed aan hebben geschaft om het zo aangenaam mogelijk te maken voor hem. Maat absolute niet doen wat je je niet fijn bij voelt! De meeste kindjes slapen natuurlijk gewoon op hun rug. Komt vanzelf meer tijd tussen