baby slaapt bijna niet

Discussion in 'Baby en dreumes' started by evamerel1, Mar 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Hebben baby's hier vaker last van?
    Mijn zoontje is nu 12 weken en slaapt eigenlijk zoals wij doen. Vanaf zeven uur 'savonds gaat hij onder zeil tot de volgende ochtend (helaas wel met de benodigde eetmomenten) en overdag slaapt hij niet. Hij wil gewoon niet.
    Mijn 2 dochters sliepen constant dus nu vraag ik mij af of er meerdere baby's zijn die niet zoveel slaap nodig hebben en of het gezond is.

2. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Mijn zoon wilde overdag ook nauwelijks slapen (sliep dan af en toe nog wel een half uurtje/drie kwartier, maar meer niet).
    Na zijn 12 weken sprong (die pas rond 13 weken kwam, hahaha) was dat ineens over en is ie goed gaan slapen (lees: 3 keer 1 tot 2 uur slapen overdag) en dat doet ie nu nog.
    Misschien dat jouw kleintje het binnenkort ook ineens door krijgt...?

3. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier een meid, die 's nachts goed doorslaapt, maar overdag niet vanuit haar zelf slaapt. En soms vind ik dat erg vermoeiend moet ik zeggen.
    Ik blijf haar op bed leggen 2x per dag, maar het helpt niet.

Dus wat doe ik? Wandelen 8) Dan slaapt ze wel. Weet ik in ieder geval zeker dat ze overdag haar rust krijgt.

Dit gaat nu al maanden zo, dus ik ben benieuwd of er voor ons nog een periode aan breekt dat ze wel weer haar slaapjes overdag doet.

Ben inderdaad ook wel benieuwd of hier meer moeders zijn waarvan haar kindje overdag niet slaapt. Vast wel.

4. Muizzy

Muizzy Lid

Mar 26, 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Hier een klein mannetje dat overdag ook heel weinig sliep, en al helemaal niet in zijn bed! Alles bij elkaar krijsen en met geen mogelijkheid stil te krijgen. De enige manier was om hem eruit te halen en maar weer tegen me aan te laten slapen, of inderdaad in de wandelwagen en dan maar lopen.

Nu slaapt hij sinds een aantal nachten door (van 19.30u tot 23.30u, voeding, en dan tot 07.30u). Ook overdag slaapt hij nu in zijn bed! Woehoee, dit is sinds 3 weken. Inderdaad vanaf zijn 3 maanden sprong ongeveer. Hij slaapt steeds meer uren achter elkaar: van 08.30u tot 10.30u, van 12.00u tot 14.00u en dan nog in de late middag rond 16.00u/16.30u. Wij verbazen ons nog iedere dag, want dit hadden we nooit gedacht, zelfs niet durven hopen!

Dus, er is hoop dat het goed komt, ook voor jullie kleintje! :D;)

5. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

Aug 4, 2009
    905
    0
    0
    Ben zoo opgelicht dat ik niet de enige ben waarvan de baby dan niet wilt slapen.
    Toevallig heb ik hem een uur geleden toch even in zijn bed gelegd en hij is gewoon stil....het zal toch niet waar zijn dat hij gewoon al een uur slaapt???? ;)

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    Hier van 2 maanden tot 6 maanden niet overdag geslapen op een of 2 hazeslaapjes op schoot na, ze had het niet nodig, maar ze maakte dan ook lange nachten. Nu sinds een week of 2 doet ze tussen de middag wel weer een slaapje van 1-1,5 uur.

Geen zorgen over maken als hij verder goed groeit en tevreden is dan is het goed, elk kind is nu eenmaal anders.

Nadeel is wel dat zo'n wakkere kruimel heel gezellig is maar je komt nergens aan toe ;)

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Dames: er is hoop!!!

Hier een moeder van een kind dat eigenlijk niet sliep in de eerste maanden, alleen maar hazenslaapjes van een half uur-drie kwartier. Gewoon niet moe en veel te gezellig om niet te slapen. En ik begrijp dus wat jullie bedoelen: het is erg zwaar om niet even rustig te kunnen zitten tussendoor. Soms sliep hij dan ineens wel beter, maar dat was dan een paar dagen en daarna was het weer pet. 's Nachts sliep hij wel goed, al duurde het iets langer voordat hij goed en wel doorsliep.

Dit heeft wel lang geduurd bij ons, tot en met 9/10 maanden ging dat zo door. En toen ineens - donderslag bij heldere hemel - ging hij twee goede slaapjes doen. Gewoon twee keer een uur, of vaak zelfs langer. En sinds een paar weken zijn we over op 1 slaapje (dat heeft dan wel wat voeten in de aarde, maar dat is normaal denk ik) en hij slaapt dan meestal wel 2 uur. HEERLIJK!

Ik moet eerlijk zeggen dat het op het kdv nog steeds vaak slecht gaat met slapen, en ook thuis is het natuurlijk de ene dag langer en de andere dag korter. Maar gemiddeld halen we nu de twee uur wel.

Oh ja, wat je ook nog kan proberen: de osteopaat. Heeft bij ons wel een beetje geholpen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij tevreden is zonder slapen, is het niet zo'n ramp, maar als hij wel huilerig enzo is, dan zou ik zelf kijken of er niet was is waardoor ie niet slaapt.

Share This Page