Mijn meisje is bijna 2 1/2 maand. Er zit nog eigenlijk geen ritme in haar dag. Wanneer leggen jullie de baby in bed voor een slaapje? Ik doe dit eigenlijk op gevoel als ik zie dat ze moe aan het worden is of al langere tijd wakker is. En 's avonds rond half zeven laat ik haar op bed liggen en voed ik boven.
vanaf de eerste tekens van moe zijn leg ik haar op bed. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste 3 maanden niet goed kon zien wanneer ze echt moe was dus was het gissen. Inmiddels wrijft ze in haar ogen en gaat jengelen als het te lang duurd dus hups naar bed.
Onze jongste gaat nog altijd pas naar bed wanneer ze lekker bij ons op de borst of bij mij aan de borst in slaap is gevallen.
ook vanaf de eerste tekenen dat ze moe is gaat ze naar bed... meestal is 2x per dag en daarna gaat ze om 19.30 naar bed tot de volgende ochtend...
De eerste 3 maanden vond ik het ook lastig in te schatten. Ze sliep, tijdens mijn verlof, vanaf de ochtendvoeding eerst lekker met mij tot een uur of 12 s middags bij mij in bed. 'S middags ook wel beneden in de box/kinderwagen of wipstoel. 's avonds echter was ze altijd heel lang wakker. Ik vroeg me ook toen af wanneer het ritme zou komen van de vaste slaapjes en wanneer ik haar 's avonds optijd in bed kon stoppen zodat ik de avond voor mezelf zou hebben.. Nou ik zeg het je, het komt helemaal vanzelf! Blijf het gewoon proberen met in bed leggen. WIl het niet, dan haal je haar er weer uit. En je merkt vanzelf wanneer ze wel blijft slapen. Sinds 3 weken gaat ze rond 7/8 uur naar bed. We maken haar dan nog even wakker om een uur of 11 uur. En dan slaapt ze heerlijk tot uur of 8. Ze is ook gek op knuffeldoekjes. Zodra ze haar neus er in drukt en ermee gaat knuffelen is ze moe... Handig om te zien!