Hallo iedereen, m'n dochtertje morgen twaalf weken slaapt al sinds 6 weken door van half 8/8 uur tot ongeveer tussen 6 à half 9. ik maak haar iedere avond zachtjes wakker om half elf voor de fles.. ze word nooit zelf wakker als ik wat later ben. ze krijgt 5x 180+6 schepjes. friso extra1 (hongerlapje) graag jullie advies wat zouden jullie doen wakker maken of laten slapen.
Er is een berekening voor aan de hand van het gewicht van je dochter, dat zal iemand hier vast paraat hebben :-D maar ik zou denken dat een kindje van 3 maanden dat wel al zou mogen. Die van ons sliep met 10 weken klokje rond (dus zonder late avond fles) ik zou zeggen: gewoon proberen en kijken of ze eerder in de nacht om een fles komt. Dan weet je dat ook weer...
Wij moesten ons kereltje ook steeds wakker maken voor de fles van 23.00 uur. Hebben toen zijn fles van 19.00 iets verlaat (19.30) en hem toen laten slapen. Hij heeft de nacht doorgeslapen. Dit doet hij vanaf een week of 10.. Als je kindje honger krijgt dan meld hij zich wel een keer 'snachts. Gewoon een keertje proberen zou ik zeggen. Hier kreeg hij daarvoor ook 5x 180+6 en we zijn toen overgestapt naar 4x 210+7 (hier is niet iedereen het mee eens qua hoeveelheid, maar voor ons werkt het prima) Ons jongetje krijgt een combinatie van Friso Standaard en Friso Extra.
Okay maar als ik die fles laat vervallen dan krijgt ze maar 4x180 das wel te weinig want denk dat ze nu 6200 weegt en 63 cm is.. Hoe doe je dat eigenlijk dan???
Ohja zou ook graag dan de laatste om negen uur willen doen omdat dat zometeen makkelijker is ivm werk...
Vier flessen met 12 weken is inderdaad weinig. Vanaf 4 maanden begin je met bijvoeden en dan kan je overstappen naar vier flessen. Ze heeft nu nog de late voeding nodig. Mijn zoontje maak ik ook wakker voor zijn laatste voeding. Drinkt ze wel de late avond fles leeg? Zo ja zou ik door gaan met wakker maken zo nee dan zou ik haar niet meer wekken dan heeft ze genoeg aan 4 flessen.
Als ze haar flesjes allemaal leeg drinkt en ook haar late avond fles zou ik het gewoon blijven aanbieden.
Ons zoontje dronk hem ook leeg als ik hem om 23.00 wakker maakte, maar toen we gingen proberen of hij ook zonder kon sliep hij gewoon door. Dus hij had die late fles helemaal niet perse nodig. Hier ging de late fles er met ruim 3 maanden af en met 5 maanden pas begonnen met bijvoeden. 4 x 180/6 is prima hoor. 5x is een maximum, niet de aanbevolen hoeveelheid. Ik weet zo even niet het minimum, want dat is er natuurlijk ook. Ts, als ik jou was zou ik gewoon een keer de laatste fles overslaan en kijken wat er gebeurt.
Als wij haar nu nog geen late fles geven (21.30 uur nu) dan komt ze midden in de nacht tussen 1 en 3. Dus ik geef die liever dan zelf in mn diepe slaap wakker worden
Rekensommetje voor de hoeveelheid is aantal kilo's lichaamsgewicht x 150 ml = ...... En dat delen door het aantal voedingen per 24 uur. Dus bijv. 6x150= 900\ 5 = 180 ml
Zou gewoon je kindje wakker maken voor de fles hoor. Onze dochter is nu 4 1/2 maand, maar wij maken haar gewoon nog wakker om 22.00 uur voor de laatste fles hoor, en dan slaapt ze de nacht door tot 07.00 uur. Pas als ze 5 maanden is ga ik proberen om de laatste fles te laten vallen, eerder echt niet. Lekker de fles blijven geven, je kindje is pas 12 weken.