jaja ik weet het ik weet het mn meisje is nog nooooitttt blijven overnachten bij iemand anders ik vind is het niet nodig , is het niet nodig maar nu willen mn ouders dat we komen slapen met oud en nieuw maar ben een beetje bang dat mn meisje niet gaat kunnen slapen hebben jullie hier ervaringen in
wauw, met 1 jaar nog nooit ergens anders blijven slapen? Onze kleine man gaat af en toe eens bij opa en oma logeren, als wij een keertje willen stappen of iets anders hebben. Is vnaf het begin prima gegaan. Geef de kleine anders zijn eigen gebruikte lakentjes/slaapzak/muziekje mee naar bed, helpt meestal ook om zo de geur van thuis mee te nemen.
mijn dochter is ook nog nooit uit logeren geweest hoor! eind januari ga ik dagje met mijn man zijn werk naar winterefteling en gaat ze bij mijn beste vriendin kan ik nu al raar van worden.
Mijn jochie is ook nog nooit alleen uit logeren geweest. We gaan wel regelmatig een weekend met zijn drieen naar mijn (schoon-)ouders, omdat die best ver weg wonen. Maar alleen, dat hoeft niet van mij.
maar ik begrijp dat jullie zelf meegaan? dan moet het helemaal goed gaan, kun je gelijk kijken hoe ze reageerd op een andere omgeving ´s nachts
Als jullie er zelf bij zijn zal het geen probleem geven toch? Denk dat het uberhaupt geen probleem geeft. Meisje hier gaat al vanaf dat ze 4 maanden is gemiddeld zo'n 1x per maand nachtje logeren, gaat altijd prima!
Meestal, als je gewoon tzelfde ritueel aanhoudt als thuis, gaat dat wel goed hoor!! Zeker als je er zelf ook bij bent.
Als je zelf meegaat lijkt het me ook geen probleem. Probeer wel een bekend plekje voor haar te maken. Dus als je een dekentje van haar meeneemt. Of thuis alvast oefenen in een campingbedje. Mijn jochie slaapt die weekendjes dat we weg zijn soms wel raar. (soms kort, soms lang, vaak onrustig). Maar dat hangt eigenlijk wel samen met alle aandacht die ze daar krijgen. Gewoon proberen zou ik zeggen.
Nathan is nog nooit uit logeren geweest. Hoeft van mij nog neit zo Wel hebben we al een aantal keer bij mijn ouders geslapen en zijn we wezen kamperen in de zomervakantie. Inderdaad gewoon het normale ritme aanhouden en misschien thuis al eens in een campingbedje laten slapen zodat dat neit nieuw is.
Inderdaad je normale ritme aanhouden. Kenji is nu 2 keer uit logeren geweest, en hij slaapt volgens mij overal wel, als het maar lekker ligt.
Hier 5 x alleen wezen logeren (van 2/3 nachten per keer) en circa 3 x samen met ons. Gaat altijd goed. Beste tip is denk ik zelf ontspannen er mee om gaan. Maar dat gaat vast lukken!
Hier is Anne ook nog nooit uit logeren geweest hoor, heb ik ook liever niet, heb haar liever dicht bij me, is helemaal niet gek lijkt me als moeder (en vader). Wel heeft ze al bij de beide opa's en oma's overdag geslapen als we er zelf ook waren. Dit ging altijd goed, soms nog beter het slapen als thuis, maar we namen ook haar slaapzakje mee, het schaap (waar een liedje uitkomt als we het opwinden bij het slapengaan), bekende dingen van thuis zeg maar. En dan komt het best goed. Ze kunnen zich best goed aanpassen, ook als je er niet bent.
ook Emma is niet uit logeren geweest. Door alles wat er in haar leventje is gebeurd (operatie) moet ik er ook even niet aan denken heb haar liever bij me . Vind het ook niet raar hoor. Als je het niet nodig vind is dat niet raar. Denk inderdaadals jullie erbij zijn dat het wel goedkomt. Als ze verdrietig zal worden of niet kan slapen kan je altijd naar haar toe gaan. Met oud en nieuw gaan we naar vrienden. Die wonen heel dichtbij. Emma zal daar ook slapen maar als e naar huis gaan nemen we haar ook weer mee. We zijn er toch zo. Kunnen we gelijk zien hoe dat allemaal gaat voor als Emma wel in de toekomst bij opa en oma gaat slapen. (ooit zal het er wel van komen)