help! Regeldag bij baby van 05-10??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door missmamsie, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Bv loopt 'naadje' vandaag;) Ik wil graag weten of een regeldag uitgaat van de duur van de bv, of van de leeftijd van de baby? Bij twaalf weken zou je een regeldag hebben, mijn zoon is vandaag 10 weken, maar is met 42 weken geboren (dus eigenlijk is hij 12 weken, zeg maar). Hij krijgt 10 weken bv. Naar welke leeftijd kijk ik om te weten of dit echt de 12-weken regeldag is??:(

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hai!

Niet precies naar de leeftijd, maar meer naar het gedrag van je kind!

Als je (te)veel melk hebt bijvoorbeeld, dan hoef je in het begin niet eens regeldagen te hebben.
    Een regeldag ontstaat als jouw lichaam niet meer kan voldoen aan de vraag van je kindje, bij de ene moeder en kind is dat later of eerder dan bij een andere moeder met een ander kind.

Sterkte ermee, over een paar dagen gaat het allemaal weer heerlijk!

3. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hey!
    Aha, dus het zijn gewoon richtlijnen wat 'ze' aangeven??
    Nog een vraagje: van 16.00-17.30 ligt onze vent meestal bij mij te slapen en te drinken (om en om), dat is tijdens de regeldag van drie weken zo ontstaan en steeds zo gebleven. Over drie weken moet ik weer gaan werken en dit gedrag kan ik natuurlijk niet van de oppas verlangen. Zal ik de kleine laten afkicken en nu alvast elke middag een fles aanbieden en verder maar een huiluurtje laten hebben? Of tot het eind toe zo doorgaan en de oppas het maar laten zien hoe hij het daar doet (omdat hij in de komende weken ook nog toe kan groeien naar het loslaten van deze 'clustervoeding')??

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Leg hem eens bij je man op zijn vrije dag. Doet hij het dan ook? Zo niet, dan doet ie het bij de oppas vast ook niet, of heb je dit al geprobeerd?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    nee joh, niet afkicken, gewoon bij jou laten doen wat jullie altijd doen. Bij de oppas zal hij zich so wie so al anders gedragen (want die heeft geen borsten waar je kind aan drinkt, om maar een voorbeeld te noemen en die ruikt niet naar mama, dus alles is toch al anders).

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ireen, nee...ik heb het nog niet geprobeerd, omdat ik hem toch wel bij me neem als ik zie dat hij bij mij wil zijn en wil drinken. Maar misschien is het inderdaad een idee. Morgen pas ik op bij de kinderen van een vriendin, zij heeft ook nog twee kinderen van wie ze gastouder is, dan zal mijn manneke zich toch aan moeten passen, want dan heb ik gewoon geen tijd om hem twee uur lang in mijn armen te houden. Hoop zo dat dit goed gaat...
    Dirksmama, ik denk dat je wel gelijk hebt. Onze kleine slaapt nog zoveel, momenten waarop hij dus geen aandacht krijgt en hij is (verder) zo makkelijk dat ik hem die uurtjes in de middag ook gewoon echt gun. Ik zal het maar zo laten dan. Al zal ik wel met kerst 's middags een fles aan hem laten geven en kijken hoe het dan doet bij zijn oma (tevens zijn oppas). Kan ik meteen even kijken hoe hij daar op reageert. Ik werk zelf op een kdv, op een babygroep, en daar hebben we natuurlijk al helemaal geen mogelijkheid om de kinderen zo te koesteren en te voeden en geen enkel kind heeft daar echt moeite mee, dus het zal wel loslopen. Of zullen al die moeders thuis geen clustervoedingen hebben??

7. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Bijna iedere baby heeft clustervoedingen hoor!

Leuk dat je mijn vriendje bent! Hoe werkt dat? Wat kunnen we nu?

Hoe ging het oppassen?

Hier is het een ramp, zie mijn topic.

Deel Deze Pagina