Hallo allemaal, Onze klein is nu 10 en een halve maand en dit is wat hij iedere dag te eten krijgt. +/- 7 uur 200 ml melk + bambix erdoor 9.30 liga met wat sap 11.30 1 boterham met 200 cc melk 15.00 fruithap 17.00/ 17.30 avond eten + toetje 19.00 flesje melk 200cc Maar nu wordt hij 's nachts nog steeds wakker. Dan ontkomen we er niet aan om hem een flesje te geven, vannacht anderhalf uur gehuuld en na zijn flesje direct in slaap gevallen. Heeft hij 200ml gedronken. Vanochtend weer 200ml aangeboden en ook helemaal op. Dit bovenstaande is niet de eerste keer dat hij dit doet. Het is dus geen incident. Wat zijn jullie eetschema's met 10 maanden. Alvast bedankt voor jullie reacties
Oef lastig hoor. Mijn dochtertje is bijna 10 maanden en krijg ongeveer hetzelfde te eten. Misschien is je zoontje er aan gewend dat hij 's nachts ook een flesje krijgt? Zou het toch gaan proberen af te bouwen hoor en dan maar hopen dat hij doorslaapt! Succes!
Hier precies t zelfde schema als bezorgdepapa. Behalve dat Justin 180 bambix krijgt (wil zelf niet meer) na zijn broodje krijgt ie 120 cc melk en hij krijgt s nachts (meestal rond 3 a 4 uur) nog wat diksap en dan slaapt meneer weer verder. Maar wij zitten er ook aan te denken om dit iedere x met 20 cc te gaan minderen en zo op slot te stoppen.
Hmmm tja het eetschema is wel prima volgens mij. Ons schema is: 0.800 fles met bambix (200cc + 3,5 schep bambix) 10.00 fruit (soms 1 stuk, soms ook 2!) 12.00 boterham + 150cc soyamelk) 15.00 sap + evt halve liga 17.00 prakje (hoeveelheid ongeveer half potje), (ze krijgt geen toetje) 19.00 fles 200CC met 4 theelepels nutrix Misschien kun je aan de avondfles ook nog wat nutrix of een beetje bambix toevoegen. Vult dan iets meer. Bijv 3 schepjes bambix of nutrix. Zou het anders niet weten. Moeilijk hoor.
Probeer eens wat water aan te bieden 's nachts. Misschien heeft hij alleen dorst? Die kleintjes maken lange nachten, is helemaal niet raar als ze halverwege wakker worden met een droge keel. Ik weet dat dit bij mijn zoontje heel goed heeft geholpen toendertijd... En misschien helpt het om overdag de hoeveelheden iets op te hogen? Geef je pap uit de fles of uit een bord. Als je het vanaf een bord geeft, kun je het dikker maken, waardoor het beter verzadigd. En tussen de middag 1 1/2 boterham ipv 1. Hoeveel warm eten geven jullie? Eet hij alles schoon op? Als dat te geval is, kun je misschien een half aardappeltje en een eetlepel extra groente geven? De laatste fles ophogen zou ik persoonlijk niet snel doen met een kindje van ruim 10 maanden, het is juist de bedoeling dat de melk heel langzaam afgebouwd gaat worden richting het jaar...Je zou wel eventueel 3 a 4 voedingsschepjes Bambix bij de laatste fles kunnen doen voor een voller gevoel..
Ja das waar, dat je de melk moet gaan afbouwen. Wist even geen andere mogelijkheid op te noemen. Maar ik denk inderdaad dat een halve boterham extra en wat extra groenten een betere optie is. En inderdaad evt wat bambix in de laatste fles.
Hier hetzelfde schema ongeveer als bij jou bezorgdepapa. Misschien van de laatste fles een papfles maken? Kian krijgt dat nu ook en dan ipv 's morgens pap een boterham met een fles melk.
We hebben nu geprobeerd om hem bij de laatste fles wat extra pap te geven. Maar vannacht was het helemaal drama. Hij is om 0.00 een uur wakker geweest, om 4.00 een half uur en om 5.15 een half uur. We hebben echt het idee dat het tandjes zijn die doorkomen. Iedere keer wordt hij echt huilend wakker. Hij is dan bijna niet te troosten. Het frapante is wel dat hij overdag gewoon vrolijk is en het niet lijkt of hij heel veel last van zijn tanden heeft. We denken er wel heel erg aan om, nadat zijn 2 voor tanden door zijn, het toch wat strenger aan te pakken. Dan willen we hem niet meer uit zijn bedje halen, wel troosten, maar niet meer de aandacht geven zoals we nu doen. Uiteraard hopen we dat als zijn tanden door zijn hij weer tot zijn normale tijd slaapt, 6uur of 6.30.
Mijn zoontje krijgt ongeveer hetzelfde: 7.30 130 ml pap + 30 ml melk (omdat hij ook dorst heeft) 10.00 fruithapje 12.00 1 boterham met beleg (smeerkaas / smeerworst) + 150 ml melk 15.00 liga / fruithapje, en sinds kort diksap 17.00 warme maaltijd + paar hapjes fruithap 18.00 in bad 19.00 150 ml melk en daarna slapen tot volgende ochtend