Onze zoon slaapt op zich goed maar wordt elke morgen om 5 uur wakker en dan is hij klaarwakker. Hij heeft geen honger, want als we er wel uitgaan dan kan je nog rustig een half uur wachten met de fles. Om er elke morgen zo vroeg uit te gaan breekt ons volledig op. Hem laten liggen keten is niet handig, want dan wordt zijn zus wakker. We moeten er dus wel uitgaan. Ik heb voor de nacht al verschillende producten geprobeerd. Nutrix door de fles, Nutrilon goede nacht, Pyamapapjes. Niets werkt. Hij krijgt zijn laatste fles rond 1900-1930. Hij is dan doodop dus dan moeten we hem wel naar zijn bedje brengen, langer vermaken lukt dus niet. Hij krijgt overdag nu totaal 4 flessen, een flinke fruithap en een flinke avondhap. Toen we eerder nog een late avondfles konden geven, werd hij ook gewoon wakker om 4 uur, dus dat werkte ook niet. Hij is laatst erg verkouden geweest en zowaar sliep hij twee dagen tot half 7! Oh wat was dat heerlijk...... maar ja, daarna werd het weer gewoon 5 uur. Heeft iemand hier nog tips? Hier zijn we uitgedacht.......en doodop....... wup
Ik herken dit ook van ons zoontje Thijmen, nu 18 maanden. Hij heeft dit ook een aantal periodes gehad zelfs; ik zie het als sprongetjes/ verwerking...Thijmen had ook nooit honger en ook de avonden waren niet langer te rekken. Ik kan me voorstellen dat je hem niet heel lang laat liggen omdat er nog een kleine meid ligt te slapen. Dit zullen wij zometeen ook hem als nr2 geboren is! Wat wij deden is toch naar beneden gaan en zo gauw hij weer moe werd naar bed doen. Dit hielp wel, maar de ochtend-tijden werden er niet langer om. Het gaat weer over, alhoewel Thijmen geen lange slaper is hoor! Een stille wens soms, hahaha Groetjes Karin
ja hier ook gehad en het was hier ook een fase. Ik ben zelf steeds heel vroeg naar bed gegaan rond een uur of 9 (niet zo heel gezellig maar dan kun je het wel een beetje beter verdragen) en heb hem af en toe ook wel eens een speeltje gebracht 's morgens en zei dan heel duidelijk dat de dag nog niet ging beginnen en ging dan weer weg. Maar als hij vreselijk ging liggen huilen ging ik er ook uit. Het had geen zin om hem te laten huilen want hij kon gewoon echt niet meer slapen. Heel veel sterkte iig daar.
yup, hier ook lang gehad... Is nu ietsje beter; uur of 6u00 en soms (feest!) 6u30! breekt je idd op, maar t is niet anders...
Hier ook een periode gehad (2 maanden) dat hij om kwart over vijf wakker werd en écht eruit wilde. Heb het maar geaccepteerd, nu is het een uurtje of kwart over zes/half zeven. Succes, want je voelt je wel heel remi hoor als je in het schemer/donker in je uppie (als volwassene dan) beneden zit. Tenminste dat had ik, zeker als ik van boven het gesnurk van mijn man nog kon horen ....
Zo te lezen kán hij geen honger hebben, dus daar ligt het niet aan. Hopelijk gaat het straks weer iets beter als de nachten weer langer worden? Sverre werd toen hij rond de 6 maanden was ook opeens vroeger wakker. Nu pas sinds een paar weken slaapt hij weer iets langer. Dus, het gaat weer over of in ieder geval het gaat vanzelf weer beter. Maar het kan helaas wel even duren.
Ook wij hebben dit gehad. Gemiddelde ochtend tijd was altijd 6.00 uur en vaak dus 5.00 uur. Dit laatste was vooral fases. We hebben het toen maar geaccepteerd en gingen er om beurten in de ochtend uit, zodat de ander kon blijven liggen. Maar blijf hoop houden.... Onze zoon, nu 17 maanden, slaapt meestal tot half zeven en soms zelfs tot half acht! Dit hadden wij een half jaar geleden nooooit gedacht.
Hier ook met periodes. (vanmorgen was het ook alweer 4.30 ) We leggen hem dan nog tussen ons in en meestal slaapt hij dan nog verder tot een uur of 8 (vanmorgen 8.45 u )
tussen ons in is geen optie, dan gaat meneer gewoon door met keten en zuslief slaapt in de kamer naast ons dus de kans is dan nog groter dat ze wakker wordt. Tja, ik begin steeds meer te geloven dat dit een fase is (wel een extreem lange hoor!) en ik hoop, zo jullie verhalen te lezen, dat het een keertje over gaat en dat meneer gewoon om 6 uur komt, dat zou heerlijk zijn. gr. wup
jeetje, vijf uur al! Mijn mannetje is nu ziek en was al om kwart voor zeven wakker, en dat vond ik al zo vroeg... (normaal slaaptie tot half negen ongeveer) Ik weet niet hoe hij slaapt gedurende de dag? Kun je niet proberen om hem rond 5 uur nog een kort slaapje te laten maken? Onze zoons zijn trouwens even oud!
hoi kisbaba, Grappig dat de jongens even oud zijn! Wat een luxe doorslapen tot half negen, een droom echt waar! Overdag slaapt hij niet zoveel. 's morgens uur-anderhalf uur, 's middags 2-2,5 uur en we proberen hem rond 17 uur nog even neer te leggen maar dat waardeert meneer niet meer, gaat weer liggen huilen dus dat slaapje is eraf. Ik zou dus zeggen dat hij wel een nacht kon doortrekken.... wup
Bij ons is het altijd zo gebleven dat meneer vroeg wakker werd. Helaas geen fase en ook niets aan te doen. Hij is nu 2 jaar en onze baby slaapt langer door dan hem, hahaha. Het went.
Ja, echt een luxe, en dat terwijl m'n oudste zoons dat ook al deden... weet ook niet waar ik het aan verdien, maar ik ben er wel blij mee. Maar ff terugkomend op je probleem: kun je je zoontje niet zijn middagslaapje wat vroeger afbreken. Bv na anderhalf uur? Misschien dat hij dan om 5 uur nog wel even een tukkie maakt?
Rutger doet dit af en toe en dan ben ik soms ook bang dat z'n grote zus wakker wordt, maar dit gebeurt eigenlijk nooit. Hij ligt dan ook uitgebreid te kletsen en valt meestal weer na een een half uur in slaap. Soms ook niet hoor, dan lukt t m niet, maar dan geef ik m zeker geen fles, die krijgt ie pas na 7-en. Meestal werkt t dan alleen om m mee in bed te nemen. Na een paar dagen is t dan weer ok, en slaapt meneer weer t klokje rond.
Het is al anderhalve maand rond 6 uur. Nu al twee dagen rond 5 uur... Hij ligt bij ons op de kamer omdat we maar 1 slaapkamer hebben... Pffffff...
Hier ook zo'n vroege vogel, al vanaf het begin zo'n beetje. Soms valt ie nog een half uurtje in slaap maar soms ook niet. En dan ga ik er ook uit. Het is hier ook geen honger. Hij is gewoon uitgeslapen denk ik. Inderdaad 's avonds rekken lukt echt niet. Ik duik iedere avond maar vroeg mn bedje in...negen uur lig ik er wel in! niet gezellig voor mn man maarja je moet wat. Hij doet de avondfles en ik doe het 's ochtends. Ik hoop ook dat hij ooit langer 'uit' gaat slapen, zeven uur zou ik prima vinden hahaha! maar tot nu toe blijft het zo....