pas naar 5 flessen als je kindje doorslaapt?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mel78, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ondanks het ons 2de kindje is ben ik even de weg kwijt.

Ons kereltje is 6 weken, en krijgt rond half 11 zijn laatste fles (maken hem wakker) en hij komt dan rond 4 uur weer.

Hij kan qua inhoud wel 5 flessen aan, maar dan krijgt hij rond 9 uur al de laatste fles 's avonds.

Hoe doen/deden jullie dit? Ging je pas naar 5 flessen als je kindje doorslaapt tot de volgende morgen, of ging je kindje juist doorslapen nadat het 5 flessen op een dag kreeg?
    Want ik mag hem qua cc niet meer geven, mocht hij een keer een extra fles nodig hebben. (het blijft dan toch lastig)

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ons ventje heeft het eigenlijk telkens zelf aangegeven.
    Liet eerst de voeding van 0:00 vallen en na lange tijd die van 3:00.
    Ik ben nu ook wat aan het sukkelen aangezien doordat hij overdag zoooooooooo moeizaam slaapt de laatste 2 weken hij om 18.00 al aan zijn nachtrust begint ( maak hem om 21 uur wakker voor zijn fles anders heeft hij er maar 3 gehad) en hij word weer om 5:30 a 6:00 wakker.
    Terwijl hij 2 weken geleden ineens nachten tot 7:00 maakte.
    Ik ben dus heel erg aan het zoeken hoe ik hem "wakker" kan houden tot zo'n 19:00 a 20:00 uur en dan zijn laatste fles geven.
    Maar ja als hij zo slecht slaapt overdag is hij kapot ;s avonds en wat ik ook doe hij blijft maar wakker/ huilen.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hier kreeg hij al 5 flessen toen hij nog een voeding om 0300 kreeg. Ik had de flessen opgehoogd en toen liet hij er 4,5 uur tussen dus dat ging goed. Uiteindelijk kwam hij steeds later voor de fles van 0300, dat werd toen 0500, 0600 en nu komt hij 's ochtends pas om 0800 ongeveer..

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier hebben we hem gevolgd, dus hij ging doorslapen en toen ging hij automatisch naar 5 flessen, heb het niet geforceerd. Maar...je kunt het eens uitproberen natuurlijk! :D

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hm 2 verschillende reacties haha. Ben nog niet veel wijzer :)

6. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Die van ons slaapt al een hele tijd door, maar zit nog op 6 flessen. s Avonds laat (23u) krijgt ie een fles en gaat dan door tot ca 6u... Maar overdag komt ie dan nog wel om de 3 (of 3,5) uur, langer rekken lukt nog niet. Ik wil binnenkort op gaan hogen om zo vanzelf een fles te kunnen minderen (twijfel alleen nog, want ik zou het liefst de fles van 23u willen vervroegen, maar ja misschien komt ie dan midden in de nacht weer een keer en daar heb ik geen zin in eigenlijk)...

Kortom ik zit zelf ook een beetje te dubben, op zich gaat het nu lekker zo s nachts, maar ik zou s avonds ook wel weer eerder naar bed willen, zeker omdat ik over 3 weken weer 2 dagen moet gaan werken...

7. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben dat gedaan toen hij met 5 weken al doorsliep van 23:30 tot 6:00/7:00 uur.

Volg je eigen gevoel. :)

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Dat is een luxe, zolang doorslapen! Ik hoop maar dat ons kereltje dat met 10 weke doet.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier is ze met 10 weken ongeveer naar 5 flessen gegaan. Sliep toen officieel wel door maar wel met een nachtvoeding. Namelijk de laatste fles om 19.30-20.00 en de nachtfles om 05.00

Wij hebben ook haar eigen ritme gevolgd.

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Suusjuh, hoe zag jullie schema er toen dan uit?
    N. heeft vannacht vanaf 23 uur tot bijna 5 uur geslapen, en nu twijfel ik of ik hem nu wakker moet maken voor een voeding, of maar kijken wanneer hij 's morgens komt....

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Melissa
    Probeer het eens. Ik zat met hetzelfde probleem en ben sinds maandag terug gegaan van 6 naar 5 flessen (dus 165 per keer). Ons dametje slaapt 6 uur per nacht (vannacht voor het eerst 8 uur, maar ze was moe na een bezoekje aan de osteopaat dus komende nacht afwachten wat ze doet) door en komt overdag om de 4 uur. Ze kreeg zo de ene dag 5 en de volgende dag 6 flessen. Ze had aan die 130cc ook niet genoeg meer, begon eerder te komen ook al meng ik er nutriton bij om de melk dikker te maken voor een verzadigder gevoel.
    Wel iets lastiger met die 6 uur 's nachts is dat er geen echt schema is, elke dag wisselen de flestijden.

12. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Heb net een nieuwe onderwerp geplaatst met bijna dezelfde vraag...
    Ons zoontje van 5 weken slaapt de afgelopen nachten ook door tot 6.00-7.00 uur 's ochtends. Hij liet er overdag steeds 3/4 uur tussen dus kwamen we nog wel op 6 flessen. Maar nu ineens slaapt hij 4 uren en wordt 6 flessen lastig. De flessen van 120/4 krijgt hij gemakkelijk op, dus denk wel dat hij 150/5 aankan. Maar is dat niet wat vroeg bij 5 weken vroeg ik me af. Hoe is dit afgelopen bij jou???

Deel Deze Pagina