Hoi meiden, Wil julie graag vragen of iemand weet wat dit kan zijn. Sinds gister nacht maakt onze beeb gekke geluiden, ze slaapt slecht en duidelijk onaangenaam. Ze huilt heel weinig en drinkt poept en plast goed. Toch vind ik de geluiden heel vreemd en als je haar aanraakt zie je soms duidelijk dat er iets dwars zit. Ze piept soms heel erg en maakt voortdurend geluiden zoals grrrr in haar keel. Alsof ze stikt bijna klinkt het, het is vrij moeilijk uit te leggen. Pieeeep grrraaaa , niet heel duidelijk uit te leggen. Een zuster zei dat het een verkoudheid kan gaan, toch denk ik mischien aan verborgen reflux? K heb geen ervaring met deze dingen het is onze eerste beeb.. Misschien dat jullie een idee hebben??
Klinkt idd als verkouden. Je kunt baby neusspray gebruiken en Luuf balsem op haar borstkas smeren. Dat helpt haar beter ademen. Bij reflux maken ze niet vaak rare geluiden. Dat is meer huilen en slikken.
Een KA vertelde mij dat kleine baby's nog veel keelklanken maken in hun slaap. Zwaar ademen, dan weer niet, piepen, grommen etc. haha. Dean deed dat ook. Zo'n piep tussendoor. Waren ook slaapstuipjes ertussendoor.
Eh ja, de Luuf die vanaf geboorte kan wist niet dat er verschillende waren. Of heb ik steeds een verkeerde gesmeerd? Oh oh
We weten dus nu wat het is..ws wel reflux maar veroorzaakt omdat de kz alle deken onder het voeteneinde heeft gepropt. Hierdoor sliep f. Dus in een doort van helling waardoor de maaginhoud terug kon lopen... Nu dus bed opgehoogd en is over nu... We gaan dit een tijdje zo houden want denken dat haar slokdarm aardig geirriteerd is.. Denk dat ze later wel weer plat kan zonder problemen. En wel echt plat dan!!!
Waarom moet ze terug naar plat? Ieder mens slaapt prettiger als zijn hoofd iets hoger ligt dan het lichaam. Eten zakt beter, je ademt makkelijker, bij hoesten en verkoudheid is het beter om schuin te liggen enz. Hier hebben bedjes 3 jaar op een stapel dikke boeken gestaan aan de hoofdzijde.
Bij reflux kunnen sommige kindjes wel piepen, mijn zoontje piepte soms. Mijn zoontje heeft 6 maanden schuin gelegen.