Wakker maken of niet..?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ma2Be, 24 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hallo
    Mijn kleine meid is een vreselijk slaapmonster!
    Het komt regelmatig voor dat ze 4 a 5 uur slaapt. En als ik haar dan wakker maak, valt ze weer tijdens de voeding in slaap. Dan gaan we verschonen en dan wordt ze wel weer een beetje wakker en kan ze verder drinken.

Ik twijfel steeds om haar wel of niet wakker te maken voor een voeding, doe het na 5 uur toch maar wel, omdat ik bang ben dat ze dan snachts vaker komt.

Normaal gesproken zit er sóchtends 3 uur tussen twee voedingen, en in de middag en s avonds gaat ze vaker naar de 4 a 5 uur. Er zit ook wel eens 2 of 3 uur tussen. De laatste voeding krijgt ze rond 23.00 uur; 's nachts nog eentje rond 4 uur, en dan weer rond 7 uur.
    Nog niet heel veel regelmaat dus overdag,'s nachts wel.
    Maar vanmiddag, toen ze zo vast in slaap was, twijfelde ik echt of het wel goed was om haar wakker te maken omdat ze nog zo vast in slaap was. Ik vind dat altijd een beetje zielig aan de ene kant, aan de andere kant moet ze natuurlijk wel goed eten..

Misschien is het voor de regelmaat beter om ze na 4 uur al wakker te maken?

2. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    zou er persoonlijk niet meer dan 4 uren tussen laten zitten,
    vond het ook altijd zielig om mn zoontje wakker te maken maar deed het toch maar.want anders kwam ik niet op minimaal 6 voedingen per dag.
    en voor je productie is het ook goed om er niet zoveel uren tussen te laten.

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    In het ziekenhuis zei de vroedvrouw tegen mij dat je ze nachts kan laten doorslapen, maar overdag moest ik hem wakker maken als er max 4 uur tussen zat.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou er overdag ook niet meer dan 4 uur tussen laten zitten.

5. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Zou haar zeker wakker maken hoor voor je produktie maar ook omdat ze anders misschien geen goed dag-nacht ritme krijgt en denkt dat ze overdag die lange ruk moet gaan maken..

Jesse is soms ook erg vast in slaap overdag ik probeer dan het kamertje nog lichter te maken en vast de dekens van hem af te doen om hem zo langzaam wakker te laten worden....

6. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    weet je wat grappig is.... dat wij het allemaal zielig vinden om onze ukkies wakker te maken.... en weet je.... zij vinden het echt niet zielig om ons midden in de nacht wakker te maken ;)

ik zou echt max 4 uur tussen de voedingen overdag doen en gordijntjes openlaten, zodat er inderdaad een dag/nacht ritme eventueel kan gaan ontstaan.... maar ze is ook nog klein, dus is het heel normaal dat ze nog 2 keer per nacht komt hoor! (hier hebbenw e het ook weer....)

7. Niet meer actief

Zo gaat t hier ook vaak Ma2Be. Vanmiddag ook weer, het was al 4.5 uur geleden, maar mevrouw lag nog in diepe slaap. Toen heb ik gewoon vast de dekentjes van haar af getrokken en ben wat gaan rommelen in haar kamertje en toen werd ze vanzelf wakker. Dan heb ik haar toch niet écht wakker gemaakt :)

We zitten nu op 5 voedingen en dat vind ik eigenlijk goed zo. Als ze langer slaapt tussendoor, komt ze op 4 en dan vind ik nog iets te weinig nu. Dus maak ik haar maar af en toe wakker.

Deel Deze Pagina