Warm weer en niet veel drinken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by saartje27, May 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Jason drinkt niet echt veel. Zijn 3 flessen gaan er goed in, water, sap enz wil hij niet. Ik ben bang dat hij met dit warme weer niet voldoende vocht binnen krijgt. Hij zweet heel erg veel, terwijl ik hem niet eens warm aankleed. Ik ben bang dat hij uit gaat drogen met dit weer.

Wie heeft er een tip?

Groetjes

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Altijd lastig met die kleintjes als ze niet goed drinken met dit weer.

Je zou de flessen wat groter kunnen maken, door er per voeding 20 cc extra water in te doen.

Daarnaast toch de hele dag door water blijven aanbieden of wat slappe thee. Noa vindt thee erg lekker en drinkt dit beter dan water.

Tja, wat is niet te warm aankleden? Laat hem anders lekker in een romper met korte mouw en een dun t-shirtje overdag. Misschien dat hij dan minder zweet?

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Extra water bij zijn fles doen, doe ik dus al.
    Hij draagt een romper met een shirtje met korte mouwen en een dun broekje. In bed heeft hij alleen een romper aan en dan in de bakerzak met een lakentje er over heen.

Heb net nog geprobeerd een flesje sap te geven maar hij gaat er alleen maar mee spelen. Ik probeer hem vanmiddag op een nat washandje te laten zuigen, dan krijgt hij ook wat vocht binnen toch?

Groetjes

4. Wat voor merk water geef je hem? Jaydienne luste ook nix toen bij de CB hebben zij mij spa blauw aangeraden.Dit dronk ze wel maar geen kraanwater of gekooktwater.

Misschien een tip?

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    volgens mij mogen dat broekje en shirtje wel uit hoor...lekker in de romper met korte mouw laten liggen!

misschien even wat vaker een gezellig drink moment doen misschien krijgt ie dan meer zin om samen te drinken! dan droog je zelf ook niet uit :)

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik geef hem meestal gewoon kraanwater, maar soms ook wel eens spa blauw, maar hij drinkt het geen van beide helaas. Thee (rooibos) dronk hij eerst wel, maar dat vind hij ook ineens niet meer zo lekker. :(

Apart manneke denk ik...haha

7. jette30

jette30 Actief lid

Jan 4, 2008
    202
    0
    16
    Ik lees even mee. Zit met hetzelfde. Heel veel zweten, maar geen zin om te drinken, hij eet wel goed. Zolang hij genoeg plast maak ik me niet zo'n zorgen, maar het is wel vreemd...

8. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Hier drinkt ze ook een stuk minder,wat ik eigenlijk ook best vreemd vind...maar ze heeft nog goede plasluiers! daar moet je op letten!

9. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Ik geef hem drinken met een lepel, dit lukt geregeld en zo krijgt hij toch zijn vocht binnen...Fruithapje e.d., daar zit ook veel vocht in, hoor!....

Groetjes, vonneg

10. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Tuurlijk, nu je het zegt ja, maak zijn fruit zelf en daar zit ook veel vocht in ja.

11. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    ik kreeg er eerst ook niks anders dan een fles melk in, maar sinds ik zijn sap op melktemperatuur ben gaan geven drinkt hij ineens wel, nu ook gewoon koud.

12. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

Mar 7, 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura vindt roosvicee erg lekker! En dan doe ik er echt maar een heel klein beetje in! Zodat ze toch genoeg drinkt! Maar nu drinkt ze ook gewoon alleen water maar dat was pas vanaf 10 maanden

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,303
    36,165
    113
    Jesper drinkt nu sinds 2 dagen roosvicee, gewoon een heel klein beetje met een boel water.

Share This Page