Wakker maken of toch laten slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door hhello, 18 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hhello

    hhello Lid

    30 okt 2020
    14
    1
    3
    Vrouw
    Onze dochter is inmiddels 7 maanden.
    Ze gaat tussen 19.00/19.30 naar bed en 's nachts slaapt ze meestal goed door.

    Drie dagen per week werk ik en haal ik haar om 6.15 uit bed en geef haar borstvoeding.
    Een van die drie dagen passen mijn ouders op en de andere 2 dagen gaat ze naar de kinderopvang.
    De andere vier dagen ben ik gewoon thuis.
    Wat is handig/verstandig? Haar deze vier dagen ook om 6.15 wakker maken of haar gewoon laten slapen en uit zichzelf wakker laten worden?

    Ze heeft gedurende de dag geen vast slaapritme, ze slaapt soms 30 minuten of 45 minuten soms langer. Ze is verder wel gewoon vrolijk en kan zelf in slaap vallen. Ze lijkt hier dus genoeg aan te hebben en het consultatiebureau geeft ook aan dat sommige baby's nu eenmaal korter slapen.

    Op de opvang vindt ze het soms lastig om langere slaapjes te maken, ze geven aan dat ze dan onvoldoende alle prikkels verwerkt heeft en dus relatief snel weer wil slapen.

    Is het handig haar elke dag vroeg uit bed te halen, zodat ze een vast ritme daarin heeft? Dus haar wakker maken of toch laten slapen?
    Voor ons maakt het op de andere dagen verder niet uit.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Lekker laten slapen.
    Ritme komt vanzelf. En anders niet.
     
    hhello en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Gewoon laten slapen. De langere dutjes komen vanzelf wel. Hier hebben we dit 2x in de week met de opvang. De dag na haar 2 opvangdagen slaapt ze megaveel. Alsof ze haar prikkels verwerkt dan en bijslaapt. Wij hebben haar meestal gevolgd qua slapen. Soms een beetje moeten sturen omdat het beter uitkwam. Wat je zegt: zolang ze vrolijk zijn en uitgerust ogen is er niks aan de hand
     
    hhello vindt dit leuk.
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier ook een kind wat overdag kort/weinig slaapt. Op de opvang ook tegenwoordig. Als ze snachts lekker slaapt en vrolijk is zou ik het zo laten.
    Wellicht voor de borstvoeding wel fijn als je wel kolft of iets in de ochtend (dat doe je wellicht al gok ik?).
     
  5. hhello

    hhello Lid

    30 okt 2020
    14
    1
    3
    Vrouw
    Ja ze slaapt 's nachts prima! en is meestal vrolijk.
    Meer zodat ze op de opvang beter zal gaan slapen, maar dat is toch lastig.
    Ze krijgt alleen 's ochtends en 's avonds borstvoeding.
    Als ik thuis ben krijgt ze de borstvoeding gewoon later 's ochtends, dat gaat goed.
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  6. Kikker84

    Kikker84 Lid

    9 mrt 2021
    85
    62
    18
    Vrouw
    Ik zou ze lekker laten slapen. Hier een kleine man van 6,5 maand en per week ongeveer eenzelfde schema. 3 dagen rond half 7 eruit, omdat we om half 8 naar de opvang moeten en ik werken. De andere dagen doordeweeks wel wat op tijd eruit, omdat zus naar school moet. Op de opvang g slaapt hij de ene keer heel goed, soms zelfs beter dan thuis haha (variërend van uur tot 2,5 uur per slaapje) en de andere keer maar dutjes van een half uur tot 45 minuten (vandaag was ook zo'n dag). Dan is ie thuis uitgeblust, wil om 18.30u eten en valt tijdens de fles in slaap. Tot hij poept 's nachts, daarvoor wakker wordt en dan weer gaat slapen (soms met wat meer hulp dan anders). Thuis wisselen de slaapjes overdag ook tussen een uurtje tot een andere keer ineens 2,5 uur. De nachten gaan sinds een week of 2 ineens super goed en wordt hij niet tig keer wakker (behalve als ie gepoept heeft). Hij kan nu ook ineens veel meer in zijn ontwikkeling....Als ze verder lekker vrolijk is, zou ik ze gewoon lekker laten slapen
     
  7. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.739
    113
    Vrouw
    Laten slapen! :)
     
  8. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Eens
     

Deel Deze Pagina