Mijn dochtertje is 4 maanden, ze krijgt nu 6 voedingen (BV) om 3 uur van 7:00 tot 22:00. Om 20:30 gaat ze naar bed en voor haar laatste voeding moet ik haar wakker maken. Daarna valt ze heel moeilijk in slaap, huilt veel... Terwijl op andere momenten op een dag valt ze heel rustig in slaap. Ze is wat aan de kleine kant - 5530 gr (2690 geboren), dus ik durf niet op 5 voedingen overstappen. Kunnen jullie mijn een advies geven? Wat zouden jullie doen - toch nog wakker maken of laten slapen en voeding schrappen?
Ik zou haar laten slapen en kijken wat ze doet. Wij hebben de 5e voeding wel extra lang gegeven en haar daarvoor wakker gemaakt omdat onze jongste ook een ukje is, maar 5 voedingen met 4 maanden is op zich prima. Het klinkt ook alsof ze het wakker maken niet prettig vindt, dus zou gewoon zoveel mogelijk naar haar behoefte luisteren.
Geef je je dochtertje om de drie uur voeding omdat ze dan echt aangeeft honger te hebben of omdat het tijd is? Probeer anders is na hoe lang ze zelf om eten vraagt misschi kom je dan beter uit. Toen ik bv gaf begon de dag bij ons om half zeven ongeveer en gaf ik elke vier uur voeding, na de voeding van 19.00uur ging hij naar bed en maakte ik hem standaard wakker als wij gingen slapen (rond half elf) na verloop van tijd merkte ik dat hij nog weer langer er tussen kon laten maar toen kreeg hij ook al fruit en groente Suc6
laten slapen en kijken wat er gebeurd... als ze zoveel huilt om vervolgens weer in slaap te komen, dan zal ze ehct in haar vaste slaap zitten en dat is niet prettig als je daar uit wordt gehaald! Of je moet haar niet wakker maken maar gewoon slapend voeden ( mijn zoontjes deden/doen dat nooit, maar sommige drinken automatisch)