wakker maken of...?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Remoon, Aug 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Remoon

Remoon Actief lid

Aug 24, 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Onze vent slaapt´s nachts heerlijk. Om half 9 laatste fles en om de volgende ochtend maak ik hem wakker om half 9 voor de volgende fles.

Daarna slaapt hij tot half 1, maar moet ik hem weer wakker maken.
    De rest van de dag is hij heel huilerig en wil alleen maar opgetild worden, rechtop en ik moet lopen. Dit duurt tot half 9 en dan slaapt hij weer heerlijk de hele nacht door. Maar dat hij zo huilt gaat me echt aan het hart!

Wat kan ik doen?
    Meer voeding in de fles?
    of niet om half 1 wakker maken, maar mag hij wel zo lang slapen overdag zonder voeding?
    andere suggesties? (hij krijgt nu 4 x 180+6)

2. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Als ik het goed begrijp slaapt hij eigenlijk van 20.30 uur tot 12.30 uur de volgende dag, met alleen een onderbreking om 8.30 uur om zijn flesje te drinken? Ik vind dat heel veel slaap voor een mannetje van 4 maanden icm met huilerig gedrag van 12.30 tot 20.30 uur, als ik het goed begrijp. Kan het niet zijn dat hij ergens last van heeft?

Is dit al langere tijd of sinds een paar dagen? Want als het een paar dagen hangerig is, zou ik denken aan een sprongetje ofzo.

3. Remoon

Remoon Actief lid

Aug 24, 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Ja is ook heel lang... hij is van half 9 ´s morgens een uur wakker en slaapt dan weer tot half 1.
    Dit is sinds maandag zo.
    hmm dus een sprongetje.. ik ben benieuwd. Vandaag komt fysio hier, dus misschien dat zij nog iets ziet of voelt aan zijn lichaam wat niet goed zit.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Wij hadden hier ook zo'n slaapkop! Alleen was ze tussen zeg maar 12 en 8 niet huilerig ofzo, maar dan sliep ze ook nauwelijks. Verder merk ik dat ze langzaam aan steeds minder slaap nodig heeft en dat haar ritme veranderd. Waarom voed je trouwens niet op verzoek? en hoe is het gegaan met de fysio?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou meer structuur aanbrengen in de dag. Voeden wel op verzoek (wanneer hij wil, hoeveel hij wil) maar van 9.30 uur tot 12.30 uur slapen is erg lang.

Ik zou dus overdag ook in de slaapjes structuur aanbrengen. Niet langer dan 3, 3,5 uur tussen de voedingen houden. 's Avonds en 's nachts laten slapen.

6. Annahinderika

Aug 5, 2014
    27
    0
    0
    Flevoland
    Slaapt hij ook nog ergens tussen half 1 en half 9 of is hij dan constant wakker?

7. Remoon

Remoon Actief lid

Aug 24, 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    Hij slaapt soms nog een half uurtje tussen door.. 's middags..
    Met fysio overlegd en die zei dat ik meer aan zijn ritme moet houden met slapen.. dus om half 1 niet wakker maken.. maar even kijken hoe lang hij dan slaapt.. niet te lang wachten natuurlijk. Ze heeft hem onderzocht en hij lijkt geen pijn te hebben wat zijn lichaam betreft..

Ik voed niet op verzoek, omdat hij niet langer dan 12 uur achter elkaar mag slapen snachts en overdag niet langer dan eigenlijk 4 uur er tussen.. maar dat red hij makkelijk 's nachts en 's morgens..
    dan slaapt hij als ik hem laat nog langer..

's middags en 's avonds.. als ik geef wanneer hij huilt dan zou hij de hele middag en avond willen drinken... en dat kan natuurlijk niet;)
    dus hoe dan voeden op verzoek?

8. Remoon

Remoon Actief lid

Aug 24, 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    bedankt voor het meedenken :)

9. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik zou er huist ritme in brengen

De dag starten 07/08 uur, dan 11/12 uur, 15/16 uur, 19/20 uur

En dan wakker maken voor de flessen, even lekker knuffelen, laten boeren. Daarna zelf laten spelen en met je kindje spelen. Dan weer slapen. Mss doorbreek je dan dat je kindje vanaf 13 de hele middag wakker is.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    Ik heb niet heel veel ervaring met babies maar wat ik hier zie/zag is dat als ze s nachts lang slaapt ze overdag meer/sneller honger had. zelf vond ik het geen probleem als ze lekker door sliep om dan of haar flesjes te vergroten of ze korter op elkaar te geven.
    Misschien voelt hij zich sowieso een stuk beter als hij niet wakker gemaakt word (heb er zelf ook een hekel aan ;)) en wie weet wordt ie 15min nadat je hem oorspronkelijk wakker maakt zelf wel wakker.
    overigens kan ik me ook goed voorstellen dat sommige babies veel meer baad hebben bij structuur en regelmaat. Ik merk dat het hier beter werkt als ik haar laat bepalen wanneer en hoeveel.

11. Remoon

Remoon Actief lid

Aug 24, 2013
    148
    0
    16
    NULL
    samenwonend
    ja naar die tijden wil ik ook graag proudmommy..
    We zijn dat rustig aan het vervroegen.. zodat niet het structuur dat er nu is te snel veranderd.
    Hij veranderd nu ook alweer qua hoe hij slaapt.. smiddags slaapt hij nu anderhalf uur. En ´s avonds soms ook

Share This Page