Wakker maken tijdens jaarwisseling of laten slapen en zien wat het wordt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hopeforyou, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hallo,

Onze dochter is oudjaarsdag 11 maanden oud, en nu vraag ik me af wat ik die nacht het beste kan doen? Tijdens het vuurwerk wakker maken of laten slapen en kijken hoe het gaat?
    Wat zijn jullie ervaringen?

In principe slaapt ze verder goed, soms een keer wakker maar snel terug te leggen.

2. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik heb haar altijd laten liggen en ze is er ook gewoon doorheen geslapen. Nu heb ik 2 dochters van 5 mnd en 2,5 jaar. Laat ze gewoon liggen en als ze wakker worden komen ze er maar even bij zitten.

3. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Wij laten ze gewoon slapen. Mochten ze wakker worden dan mogen ze eruit maar ze hebben altijd gewoon doorgeslapen.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Lekker laten slapen, vooral als ze zo jong zijn.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Tot een jaar of 5/6 laat ik ze liggen als ze niet zelf wakker worden. Vorig jaar was dochter 6 en vroeg voor het eerst of we haar wakker wilden maken.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Laten slapen, worden hier toch niet wakker.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Wij laten haar slapen

8. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Wij laten haar slapen.
    Ze is nu ruim 1,5
    Vorig jaar sliep ze er ook doorheen.
    Als ze dit jaar wakker word mag ze eruit.
    En daarna weer terug als het rustiger is.
    Maar anders laten we haar lekker liggen.
    We zijn bij m'n ouders en dan blijft ze lekker daar slapen.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier is de oudste pas gaan kijken toen ze er zelf wakker van werd.
    ze heeft tot een jaar of 5/6 gewoon doorgeslapen.
    nu wil ze zelf ook graag wakker gemaakt worden als ze zelf niet wakker word maar dat word ze nu eigenlijk wel.
    als ze slapen lekker laten liggen.
    vooral zo jong hebben ze toch niet door wat er aan de hand is

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Lekker laten slapen :)

11. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Lekker laten slapen, helemaal als ze zo jong zijn. Ze snappen er toch nog niks van.

12. Verox

Verox Niet meer actief

Afhankelijk van jezelf en je kind.
    Wij hebben onze dochter er altijd uitgehaald.
    Ze is van 29 okt, dus eerste jaarwisseling paar maanden oud, tweede jaarwisseling een jaar, en dit jaar gaan we haar weer wakker maken vlak voor de jaarwisseling.
    Ik geniet ervan dat moment met mijn gezinnetje te zijn.
    Onze dochter genoot van het vuurwerk, en slaapt daarna weer gemakkelijk in.

Maar ik kan me voorstellen dat ik daar anders over zou denken met een angstig kindje, een moeilijke slaper, of als ik tijdens de jaarwisseling druk zou zijn met andere dingen.

13. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    hier slapen ze hopelijk gewoon door! Ik ga ze iig niet wakker maken...

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.151
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ga echt niet wakker maken! Daar heeft ze toch niks aan. Hopelijk slaapt ze er doorheen. :)

15. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wat slaapt dat slaapt en ga ik niet wakker maken. Zeker niet als ze zo klein zijn zodat ze er eigenlijk nog niks aan hebben.
    Zoom van 3 jaar maak ik wel wakker.. die is nu al in de ban van het vuurwerk

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik twijfel. Mijn zoon word snel wakker. En hij raakt bijvoorbeeld bij het luchtalarm compleet over zijn toeren. Maar aan de andere kant zou hij dan ook wakker moeten worden van het vroegere vuurwerk. Dus ik laat het er even vanaf hangen hoe hij de rest van de avond slaapt.

17. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Wij hebben het altijd aangekeken tot een jaar of 4. We merkten het wel. Paar slechte slapers gehad die dwars door alle vuurwerk heen tukten die eerste jaren en een paar goede die er wakker van werden. Was geen peil op te trekken, dus gewoon even opletten en ze eruit halen als ze wakker werden.
    Vanaf een jaar of 4 maken we ze hier gepland wakker rond half 12.

18. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Vorig jaar heb ik haar gewoon lekker laten slapen en sliep ze om 24 uur ook door het vuurwerk heen wat vlak onder haar raam werd afgestoken.... Het duurde enkel wat langer voordat ze echt vast sliep, omdat ze in het begin wel een aantal keer wakker werd van een knal.

Dit jaar kijk ik het nog even aan. We hebben nu sowieso visite, dus het zal wat drukker en rumeuriger in huis zijn. Slaapt ze onrustig en wordt ze wakker, dan haal ik haar gewoon uit bed. Slaapt ze wel gewoon diep dan denk ik dat ik haar gewoon lekker laat slapen.

19. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    hier hebben we ook 2 slechte slapers, maar van het vuurwerk zijn ze allebei nog nooit wakker geworden. Zijn nu 3.5jaar en 1.5 jaar. Wij laten ze ook dit jaar gewoon slapen (mochten ze wakker worden mogen ze natuurlijk even mee kijken maar dat is nog nooit gebeurd)

20. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik laat mn dochter liggen denk dat ze wel wakker wordt. Mijn zoon maakte ik va 2 jaar wakker. Ook omdat we het toen bij anderen vierden en hij er toch uit moest als we naar huis gingen.

Deel Deze Pagina