onzeker wel of geen nachtsflesje 1 jaar (sprong??)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sundance11, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Mijn zoontje van 1 jaar sliep door vanaf 4 maanden van 19.00 tot 6.00.
    Vanaf 6 maanden gaat het op en af, soms doorslapen soms toch een flesje.
    De laatste 2 maanden komt hij vaker voor een flesje, of althans hij wordt wakker snachts. Ik probeer het eerst met een speentje, daar trek ik een kwartier voor uit, slaapt hij dan niet krijgt hij een flesje.
    Hij is de laatste 2 maanden veel ziek geweest, longontsteking, benauwd, verkouden etc.
    De laatste twee weken blijft hij snachts langer wakker, maar soms slaapt hij wel door er is geen touw aan vast te knopen. Soms slaapt hij tot 6 uur en begint aan de dag, is hij snachts veel aan het spoken slaapt hij tot half 8. Zo is er ook bijna geen ritme met de slaapjes.
    Overdag ook veel jengelen, niks vind hij leuk, alleen wandelen, fietsen etc. Zodra ik een stap opzei zet is het huilen.
    Nu weet ik wel dat het er allemaal bij hoort, verlatingsangst, 13 maanden sprong, misschien een tandje.
    Mijn dochter van nu 4 had ook wel van die fases. maar vind het soms zoooo zwaar aangezien ik er alleen voor sta, mijn man werkt van 5.30 tot 20.00 op ons melkveebedrijf, moet er snachts ook regelmatig uit voor kalveren of storingen en hij heeft NAH waardoor te veel prikkels hem extra vermoeien.
    Wie kan me een beetje opbeuren of herkenning geven??

2. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Dat hebben wij ook gehad hier. Onze vent sliep vanaf 4 maanden door. Toen verkouden met een virus waardoor in de nachten meer onregelmatigheden. Wij maken hem wakker rond 21:30 en geven hem gewoon een papfles 210 met 7 schepjes en 2 schepjes rijstebloem. Dat geeft ons rust (vooral mij omdat ik met postnatale depressie zit). In de nacht hebben we samen plan gemaakt en met ritueeltje (1 keer) daarna zonder zeggen herhalen en duidelijk maken, het is slapen (NU). En daarna gewoon laten huilen (niet leuk maar wel we effectief). Na twee nachten zaten we weer in oude ritme en sliep hij weer door. Wel met avondfles (het is zo heerlijk om hem slapend dat flesje te geven, echt een even een knus momentje, mijn man of ik geef hem die).

3. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Je kan ook eerst water proberen, dat is dan weer beter voor zn tandjes dan melk ;) misschien wil hij ook warm water? Ik vind het vies, maar iets warms s nachts als je niet kunt slapen is wel fijn!
    Of eerst even op schoot, heb je een fijne stoel op zn kamertje?
    Hier sliep zoonlief door met 1 jaar. Voor die tijd kwam hij nog voor 1 nachtvoeding. Ik gaf borstvoeding. Daarna werd hij af en toe wakker snachts. ik probeerde hem dan ook te troosten, door zn knuffel te geven, even over zn rug aaien en meestal ging hij wel weer slapen en niet dan kreeg hij lekker n warme fles melk!
    En dat is tot op heden nog zo.

Kan het trouwens ook nog zo zijn dat hij overdag te veel of juist te weinig slaapt?

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Tja ik geef gewoon een fles hoor....heel duidelijk soms behoefte aan, soms ook niet. Daarbij kan mijn meisje de koolhydraten wel gebruiken dus voel me er prima bij dat ik nog een fles geef. En gewenning geloof ik niet zo in...4/7 slaapt ze door namelijk. Ik poets 2 keer per dag tandjes al 'ochtends en s' avonds.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Nee op deze leeftijd zou ik s nachts echt geen fles meer geven. Zo leert hij idd met een fles weer terug in slaap te vallen.

Deel Deze Pagina