Mijn zoontje is 12 maanden en loopt nog niet. Wel wil hij zich graag optrekken om op te staan, maar we hebben een gladde vloer en meestal glijd hij weg. Ongeveer een maand geleden was ik in een schoenenwinkel om zijn eerste schoentjes aan te laten meten. De verkoopster adviseerde me pas schoenen te kopen als hij echt al kan lopen. Tot die tijd kon ik beter sloffen aan doen. Nu heb ik van die leren Jordan sloffen gekocht, maar ook daar glijd hij op weg. Ik wil dus eigenlijk toch schoenen of sloffen gaan kopen waar hij op onze gladde vloer wat meer grip mee krijgt. Maar welke?
Het echte oefenen gaat het beste op blote voeten, maar dat ligt natuurlijk aan hoe koud de vloer is. Een tegelvloer zonder vloerverwarming is wel heel koud, maar hout of laminaat kan best wel even. Wij hadden voor onze zoon tot een jaar of vier altijd antislipsokken (met veel antislipprofiel, meestal die van esprit), het echte leren lopen was bij hem op blote voeten, maar hij werd 1 in september en liep toen al los, dus we hadden het seizoen mee.
In de zomer liep mijn zoontje altijd op blote voeten. Toen het kouder werd hebben we Oxxy en Melton slofjes gekocht, en antislipsokjes. Die van de Hema en de Kruidvat voldoen prima.
Hier ging het met leren slofjes (aappies, oxxy) prima maar ik had antislipsokken van het merk Ewers, daar zit een stroeve laag met nopjes onder en die vind ik ideaal. Onze oudste heeft die nog een hele tijd met peutergym gedragen. (Thuis altijd blote voetjes, hetbis bij ons niet zo koud)
Antislipsokken maar liever nog blote voeten. Hier ook laminaat maar je hebt toch de verwarming aan, dan valt het best mee en een beetje koude voeten kan geen kwaad.
Hier binnen gewoon op blote voetjes (wel vloerverwarming) anders zou ik denk ik van die leren slofjes gekocht hebben. Voor buiten zijn de schoentjes van shoesme superfijn, daar heeft mijn zoontje op leren lopen
Leren slofjes! Je hebt ze gewoon bij de schoenmaker, maar ook van aapies of baby patta. Mijn zoontje van 13 mnd loopt een paar stapjes los, dat gaat prima op aapies. Hij heeft vaak bambino sokjes aan met van die antislip dingetjes erop, gaat ook goed. Maar ook vaak trekt hij z'n sokjes uit en wandelt hij op blote voetjes. Schoentjes is inderdaad pas een goed idee als ze al een paar weken goed los lopen. Wij wachten dus ook nog mooi even op de uitverkoop
Elifanten heeft een geweldig schoentje. Ik had hem bij de van haren gekocht een zool die je volledig kan dubbel vouwen Zitten een paar gripstukken op de onderkant en de rest is gewoon leer dus zeer buigzaam. Voorzijde loopt nog wat rubber door zodat met kruipen de neus niet beschadigd. Echt een aanrader!
Op beide soorten glijden ze absoluut niet uit. Soort stroef leer. Ze zitten als gegoten! Mijn zoon "loopt" er de hele dag op. ( hij kan al een stap of 10 los)
Hier ook leren slofjes, maar dan van baby Dutch. Aapies waren bij mij met binnengebruik in een dag kapot en de service was echt dramatisch, dus die raad ik je af. Maar dat is mijn ervaring... Op Limango.nl heb je nu robeez in de aanbieding, die vind ik ook fijn. Wij hebben overigens ook laminaat en hij heeft veel grip met de leren slofjes.