Hallo, Ik heb een dringende vraag. Sinds vorige week zondag heb ik een borstontsteking, ik kreeg die dag snel oplopende koorts tot 40 graden en voelde me erg ziek. Ik had een pijnlijke, warme en rode en harde borst. Alles wees op borstontsteking. Ik heb dezelfde dag penicilline gekregen (flucoxacilline) 3 x dd. De koorts zakte meteen en ik voelde me opknappen. Alleen, de harde rode plek op mijn borst blijft. Hij bijft pijnlijk en ik heb veel minder melk productie. Ik heb ze geprobeerd weg te masseren, warmte toe te passen, ik leg mijn kleintje veel aan...maar het lijkt niet te helpen.. Ik ben bang dat het een abces wordt. De huisarts wil me pas terugzien wanneer de kuur afgelopen is of wanneer de plek groter wordt... wat kan ik nu het beste kan doen? Groetjes
het kan wel pijnlijk blijven, dat duurt inderdaad wel even. zie je verder wel verbetering? is de roodheid bijvoorbeeld minder geworden? bij twijfel voor het weekend nog terug naar de huisarts. evt. bij een andere arts, of bel een lactatiekundige in je regio om de plek te laten beoordelen. Een abces voelt altijd erg vast omrandt aan. succes, heidi margit