Vanaf de eerste week na mn bevalling kolf ik omdat ik te weinig melk had. Het duurde met kolven altijd heel lang voordat de melk in mn rechter borst toeschoot. Soms wel 10 min, maar dan poduceerde die borst meer dan de linker. Als mn zoontje drinkt schiet de melk wel normaal toe. Mn linkerborst kolf ik 20 min, en dan komt er 50-90 ml. De laatst tijd als ik mn rechterborst afkolf heb ik na 20 min 5 ml, simpelweg omdat de melk niet toeschiet. Als ik straks weer moet gaan werken, gaat dit natuurlijk een probleem worden als het niet verandert. Ik heb een 2 fasenkolf, masseer de borst vaak voordat ik ga kolven, en kolf eerst de borst die wel goed toeschiet. Heb je nog tips voor me Alvast bedankt
hoi heb je al oxytocine neusspray geprobeerd? Dat is het eerste waar ik nu aan denk, dat zou heel goed kunnen helpen in jouw situatie. Mirjam
dank voor de reactie, heb nog geen oxytocine spray geprobeerd, ben eigenlijk een beetje bang dat ik dat straks ook nodig heb als mn kindje dan drinkt, misschien een beetje suf. ik vind het ook gewoon raar, omdat de melk eerst wel toeschoot (al duurde het behoorlijk lang), en nu helemaal niet meer.
hoi ik denk niet dat je er afhankelijk van wordt hoor! Ik zou het gewoon proberen, het kan tijdelijk zijn dat het kolven wat moeilijk is, en dan kun je het ter overbrugging prima gebruiken. Maar ook op lange termijn kan het geen kwaad. Mirjam