Ik weet niet meer wat doen! Elena huilt(krijst)iedere avond het huis bijeen Ze doet dit al sinds we terug thuis waren een week na de bevalling. Ik kan s' avonds niets doen behalve met Elena op mijn arm rondlopen. Ze wilt zelfs haar tutje niet. Als ze haar fles krijgt rond 18-19.00 uur begint het.Ze heeft haar fles leeg,is even rustig en dan begint het.Zelfs als ze haar fles krijgt om 17.00u of bijvoorbeeld 20.00u krijgt maakt niet uit. Altijd begint ze na 19 u te huilen.Ik kan er mijn klok op gelijk zetten Ze huilt dan tot de laatste fles.Als ik haar die geef is ze stil en valt na die fles meteen in slaap tot 's morgens 6-7 uur Zelfs als ik haar vastheb huilt ze nog We zijn al naar de kinderarts een paar keer gelopen maar alles is in orde,zijn ook al naar de osteopaat geweest en alles was goed met haar! Ik dacht dat baby's vanaf 3 maanden minder gingen huilen maar Eleentje niet En altijd 's avonds op hetzelfde uur! Zou ze s' avonds meer honger hebben want na haar laatste fles is ze stil? Herkent iemand dit?
Justin huilde ook s avonds als hij terug was van t kdv. Wij dachten eerst dat t t 'verwerken' was van alle indrukken. Maar we zijn er nu achter dat dit komt omdat hij daar niet veel drinkt, hij wil dan thuis na 2 uurtjes wéér n fles. Wat ie dan uiteraard ook krijgt..
Elena laat overdag wel veel tijd tussen haar flessen. Ze zit nu op 4 flessen van 210 ml. Als ik haar meer flessen wil geven mag ik maar 180 ml geven en dan ist nog erger! Ga haar nu en fles geven want het word te erg
Herkenbaar. Maar ik denk dat het toch nog gewoon krampjes zijn. Zeker omdat het iedere avond rond hetzelfde tijdstip is. Finn hield pas op met huilen toen hij een maand of 4 was, geloof ik. Misschien zelfs nog wat langer....
Ik denk dat ik toch zou proberen om de fles van 18.00 -19.00 uur wat meer te geven. Misschien heeft ze idd nog gewoon honger. Vigo had dit ook; begon te huilen als de fles op was en dat ging over in krijsen. Toen we hem meer voeding gingen geven was dit over.
ja danisha had dat ook savonds altijd.. maar ze was wel stil als ik met haar stond.. wat bij ons erg hielp was: -In de schommelstoel -in bad -op haar rug leggen en met haar beentjes om hoog heen en weer bewegen Je kunt de bij de voeding overdag ook wat meer water doen
heel herkenbaar wat mij beteft. Mijn mannetje heeft het gewoon ook nodig om te mogen huilen. Hij heeft zoveel energie dat hij het nodig heeft om flink te brullen. Bij mij was hij ook op mijn arm niet tevreden. Het duurde even voor ik wilde toegeven dat ik hem dan net zo goed in zijn bedje kon laten liggen. Ik pakte hem omdat wilde troosten maar hij bleef huilen. Samen met mijn man hebben we besloten dat hij dan maar in zijn bedje moest liggen huilen. Heel moeilijk, maar voor onszelf wel beter. Het geeft je iets meer rust omdat je niet heel de tijd iets blijft proberen wat toch niet werkt, en je maakt de omgeving voor je baby prikkelarm of zelfs prikkelvrij als ie in bed ligt. Hij kon niet het idee hebben dat ie nog iets moest, en ik kon hem zo niet uit zijn slaap houden. Ik kon er voor mijn gevoel alleen maar voor hem zijn door af en toe een aai over zijn bolletje te geven en door soms zijn muziekdoosje aan te zetten. Uiteindelijk is dat bed toch waar je hem op den duur wilt hebben, dus voor mijn idee heb ik dat zo duidelijk gemaakt. Ik vond het wel heel erg moeilijk om te doen maar heb op de duur bewust iets gepand op dat tijdstip. Even forummen, met iemand bellen of onder de douche om zelf ook even te ontspannen en even niet bezig te zijn met mijn baby die alleen maar graag wilde huilen. We hebben dit een week of twee volgehouden en bij mijn zoon is het zo dat hij nu dus slaapt....zzzzzzzzzzz...... Ik hoop dat je hier iets aan hebt, dat dit misschien ook wat voor jullie is en ik wil je veel sterkte wensen, want op een gegeven moment wil je wel weer eens een avondje voor jezelf! Sterkte
heel herkenbaar wat mij beteft. Mijn mannetje heeft het gewoon ook nodig om te mogen huilen. Hij heeft zoveel energie dat hij het nodig heeft om flink te brullen. Bij mij was hij ook op mijn arm niet tevreden. Het duurde even voor ik wilde toegeven dat ik hem dan net zo goed in zijn bedje kon laten liggen. Ik pakte hem omdat wilde troosten maar hij bleef huilen. Samen met mijn man hebben we besloten dat hij dan maar in zijn bedje moest liggen huilen. Heel moeilijk, maar voor onszelf wel beter. Het geeft je iets meer rust omdat je niet heel de tijd iets blijft proberen wat toch niet werkt, en je maakt de omgeving voor je baby prikkelarm of zelfs prikkelvrij als ie in bed ligt. Hij kon niet het idee hebben dat ie nog iets moest, en ik kon hem zo niet uit zijn slaap houden. Ik kon er voor mijn gevoel alleen maar voor hem zijn door af en toe een aai over zijn bolletje te geven en door soms zijn muziekdoosje aan te zetten. Uiteindelijk is dat bed toch waar je hem op den duur wilt hebben, dus voor mijn idee heb ik dat zo duidelijk gemaakt. Ik vond het wel heel erg moeilijk om te doen maar heb op de duur bewust iets gepand op dat tijdstip. Even forummen, met iemand bellen of onder de douche om zelf ook even te ontspannen en even niet bezig te zijn met mijn baby die alleen maar graag wilde huilen. We hebben dit een week of twee volgehouden en bij mijn zoon is het zo dat hij nu dus slaapt....zzzzzzzzzzz...... Ik hoop dat je hier iets aan hebt, dat dit misschien ook wat voor jullie is en ik wil je veel sterkte wensen, want op een gegeven moment wil je wel weer eens een avondje voor jezelf! Sterkte
sorry hiervoor, mijn verbinding viel steeds weg (mobiel internet) en er werd aangegeven dat het niet was geplaatst
Is denk ik heel normaal, hier namelijk hetzelfde verhaal. Hier gevn ze aan dat je baby de indrukken van de dag moet verwerken, de opgebouwde spanningen, en dat gaat gepaard met huilen, wacht maar af, gaat binnenkort vanzelf over, ik geloof dat Eliza 5 maanden was en dat het toen nog sporadisch voor kwam! Nog even volhouden dus!
wij hadden er ook last van en hebben toen Teun zijn flessen verhoogd dus 5x 210 ml.....en kregen gelijk een tevreden kind ervoor terug toen we begonnen met bij voedin, toen was hij 4 mnd hebben we er 1 fles afgehaald dus 4x 210 en wat fruit en groenten, toen hij meer ging "bij" eten zijn we tijdelijk overgestapt op flessen van 180 ml maar meneer is ontevreden wil dan savonds ook niet slapen en heeft een extra fles nodig nu zitten we weer op 210 ml maar dan 3 flessen en groenten en fruit omdat hij al hele potten leeg eet dus waarom probeer je het niet een paar dagen een grotere fles te geven en evt een fles extra met 3 mnd mochten wij echt nog niet naar 4 flessen ons schema was toen 7:00/11:00/15:00/18:30/22:00 en met 4 flessen viel de voeding van 22:00 eraf en ging er nutrix in de fles van 18:30 suc6
Geeft niets meid.. Nu is je punt nog duidelijker Als Vigo huilt neem ik mezelf ook steeds voor om hem niet steeds op te pakken, maar ik vind dit dus écht heel moeilijk! Ik word dan zelf ook heel erg onrustig waardoor ik toch maar weer naar hem toeloop om hem op te pakken en te troosten Heeft iemand daar nog tips voor?
Ik ga morgen proberen om wat meer te geven.Zien of ze dan rustiger is. Toen ik haar fles zonet gaf,begon ze als een gek te drinken.Ze ligt nu rustig in haar bedje Ik had ook al gedacht aan krampjes maar ze zeiden dat het meestal voorbij was met 3 maanden!Maar ze doet niet echt wat ze normaal doet als ze echt krampjes heeft dus ik weet het niet. Janette:Iederen zegt dat je max 1 liter per dag mag geven dus ik durf haar bijna niet meer geven! Het is er wel maar een klein beetje over.. Ik ga het er toch op wagen
Dat zeggen ze omdat meer dan een liter niet goed is voor de nieren. Die kunnen het anders niet goed verwerken. Oppassen dus!
Is heel normaal hoor dat een baby savonds een huiluurtje heeft. Zo verwerkt het gewoon wat er de dag door is gebeurd en wat hij/zij heeft gezien en meegemaakt. Uitstapjes, vreemde gezichten ed zijn voor een baby bijv. al erg vermoeiend, de ene baby reageert hier ook heftiger op dan de ander. Gaat vanzelf wel over als ze het allemaal beter kunnen plaatsen.
Tymen kreeg ook altijd meer dan 1 l , volgens mijn cb geen probleem als hij maar niet boven de 1,5 l kwam. Maar eigenlijk klinkt dit mij als krampjes in de oren. Dit deed Tymen nl ook de eerste 2, 3 maanden van zijn leventje en bij hem waren het krampjes. En idd altijd 's avonds tussen de vierde en de vijfde fles. Ik liep altijd met hem rond, hem met zijn buik op mijn onderarm. Ook gaf ik hem cinababy, dit gaf ook verlichting. Als het wel krampjes zijn kun je er weinig tegen doen, hooguit verlichten. na een maand of drie was het hier ineens over, bij de meeste baby's is het na 3 maanden over.
Komt mij ook heel bekend voor. Bij Isabel zijn we er nu achter dat het gek genoeg beter werkt om haar in haar wipstoeltje te zetten, haar naar een raam te draaien en niet meer in haar gezichtsveld te komen. Dan is ze heel gauw stil en gaat ze spelen of een beetje doezelen...Heel vreemd, maar ik denk inderdaad ook dat ze gewoon de dag even van zich af moeten huilen. Succes ermee! Tanja
Dat laatste herken ik ook. Niet teveel mee bezig zijn, maar laten. Isabella komt altijd erg moeilijk in slaap. Overal. Dan spartelt ze heen en weer en kreunt de hele tijd. Ik laat haar lekker gaan en bemoei me er niet mee. Dan valt ze altijd gewoon in slaap.
Hai, Heel herkenbaar. Kim sliep overdag heeeel weinig en huilde ook altijd van de ene tot de laatste fles en sliep dan door. Zo raar vonden we dat (en gek werden we ervan). Totdat iemand mij zei dat ze oververmoeid was en daarom s avonds zo zou kunnen huilen. We zijn gaan inbakeren en Kim ging slapen en toen was ook het huilen s avonds over. Misschien slaapt jullie meisje wel heel goed, maar dit was bij ons het "redmiddel" groetjes Bianca