Ik heb een zoontje van 9 weken. Ik ben op dit moment aan het overschakelen van bv naar flesvoeding. Ik laat, op advies van het consultatiebureau, de voorlaatste voeding ( die rond 7 uur ) vervallen als eerste. Alleen is nu het probleem dat sinds enkele dagen hij na deze voeding tot een uur of 3 niet meer wakker wordt! Als ik hem dan voedt slaapt hij weer door tot een uur of 7. Ook krijg ik hier natuurlijk ook erge stuwing van. is het verstandig om hem nog wakker te maken en bijv om een uur of 11 nog een keer bv te geven, ivm doorslapen en de stuwing of regelt dat zich wel een keer vanzelf?
Dat regelt zich vanzelf. Luca sliep van de één op de andere dag door van 20 tot 3/5 uur ´s nachts, en toen ben ik een tijdje wakker geworden met borsten die op ontploffen stonden, de melk liep er letterlijk uit Na een tijdje (weet niet hoelang) was dit opeens weg. Je lijf past zich er op aan. Als je hem nou wakker gaat maken voor een voeding blijf je juist die bv stimuleren, dat lijkt me niet handig als je wilt stoppen. Als straks de stuwing weg is gewoon de volgende voeding afbouwen. Oh, en mocht hij net als Luca opeens toch weer om een extra voeding gaan vragen, dan kun je daar mooi een fles voor geven ipv bv.