Baby (8 mnd) erg moe, moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jamie1983, 15 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jamie1983

Jamie1983 Niet meer actief

Mijn dochtertje is over een paar dagen 8 maanden. Ze is een heel vrolijk en actief meisje. Ze is aan de kleine kant (64,5 cm en 7300 gram), maar volgt netjes haar eigen lijntje. Ze slaapt heel goed s'nachts (rond 19:30/20:00 uur naar bed en tussen 7:30 uur en 8:30 uur wordt ze wakker. Overdag wisselen haar slaapjes qua lengte, meestal slaapt ze 3 keer (van 10 tot ca 10:45, van +/- 13:30 tot 14:30 en van +/-17 tot 18 uur).
    Nu valt me de laatste dagen op dat ze veel moe is. s'Morgens zit ze geeuwend in de kinderstoel als ik haar papje maak en door de dag heen geeuwt ze ook veel en wrijft ze in haar oogjes. Vandaag heeft ze tot nu toe 4 keer geslapen. Desondanks heeft ze toch lekker gespeeld (in de box, op het speelkleed), maar wel vaak gegeeuwd+oogjes wrijven en dus meer geslapen. Haar eetlust is iets minder de laatste dagen en ze had dinsdag een beetje verhoging. Verder merk ik niks. Moet ik me hierover zorgen maken?

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

komen er tandjes door?

3. Jamie1983

Sinds een week of 2 komt onder 1 tandje door:).
    Kan het van de tandjes zijn dat ze meer moe is?

4. Annaatje83

15 feb 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste heeft ook vaak periodes doorgemaakt dat ik ze moe vond. Bij haar ging het steeds vanzelf over. Heb dus nooit geweten wat het was, ik denk dat het ook wel met (mentale) ontwikkeling te maken heeft, best vermoeiend denk ik: opgroeien.

Maar misschien iets onder de leden? Er heerst van alles op het moment. Als je je zorgen blijft maken zowiezo naar de huisarts. Ik heb daar het eerste jaar ook vaak gezeten, meer voor m'n eigen geruststelling ;) Bij de tweede ga ik veel minder vaak naar de ha

5. Annaatje83

15 feb 2013
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij doorkomende tandjes kunnen ze ook minder weerstand hebben en wellicht niet zo lekker en dus moe voelen, zou dus best kunnen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sprongetjes, ziek worden, groeispurts, tandjes: kan daar allemaal mee te maken hebben. Is niet erg :)

7. Jamie1983

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben wat geruster en houd haar in de gaten. Mocht ik `t niet vertrouwen dan bel ik de huisarts.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Er gaat ook een griepvirus rond waarvan je van tevoren heel lang moe kunt zijn en pas daarna iets ziet van griep.

9. Jamie1983

@ Mykelti, er zijn inderdaad veel zieken op het moment, ook volwassenen en oudere kinderen. Ik moet zeggen dat ik zelf vandaag ook last van m`n keel had, hopelijk geen beginnende griep..
    Kleine meid heeft vanavond in elk geval goed gedronken en ligt weer heerlijk in dromeland:). Ben benieuwd hoe het morgen gaat..

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mijn zoontje slaapt meestal ook ontzettend veel! Meestal is het als volgt: 19-7 10-11.30 13-15 16.45-17.45

11. Jamie1983

Verder wel alles ok met hem? Zo ja, dan zal hij het wel gewoon nodig hebben..

Mijn dochtertje was vannacht overigens om de 2 uur wakker:(. Jemig wat waren we brak vanmorgen en dan moesten we ook nog allebei werken.. Hopelijk was het een eenmalig iets en slaapt ze vannacht weer als vanouds. Besef ik wel nog eens extra hoe heerlijk het is als je kind goed slaapt s'nachts...
    Verder ging het wel ok vandaag, s'morgens weinig eetlust, maar het middag en avondeten ging er goed in.

12. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Hier ook een meisje wat nog veel slaap nodig heeft. Ze kan niet langer dan 2 uur achter elkaar wakker zijn. Alleen als we weg zijn houd ze het wel eens 3/3,5 uur vol.

Ze doet dus meestal ook nog 3 slaapjes op de dag. Vindt het dan wel moeilijk om het eten en melkvoedingen in die korte wakker tijden te stoppen. Soms lijkt het alsof ze alleen maar wakker is om te eten/drinken...
    Ze krijgt bijvoorbeeld nog geen tussendoortje rond 15 uur, zoals ik vaak in schema's hier op het forum zie. Daar is gewoon geen tijd voor... Meer moeders die dat hebben?

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja hoor verder alles prima met hem!
    Hij houdt gewoon erg van slapen haha..
    Soms zijn er dagen bij dat hij heel weinig slaapt, maar meestal zit hem juist dan wat dwars!

14. Jamie1983

Gelukkig Nanni:D

@ Noa1988: mijn dochtje slaat ook vaak een tussendoortje over, ik maak haar hiervoor niet wakker. Haar schema is als volgt:

8:00 pap
    10:30: fruit (als ze wakker is)
    13:00 180 + 6 opvolgmelk + `n sneetje brood (met smeerkaas, pathe o.i.d.)
    15:00: fruit (als ze wakker is)
    17:00/17:30 warm eten
    19:30: 180 + 6 opvolgmelk

Ik ben wel soepel met de tijden. Als ze slaapt, krijgt ze haar voeding wat later en een tussendoortje sla ik eventueel over. Ze volgt mooi haar eigen groeilijntje, dus ik maak me geen zorgen dat ze te weinig krijgt.

Deel Deze Pagina