wakker maken voor fles 11.00 en de nachtvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Moesje78, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Onze zoon slaapt nog niet door, maar volgens mij kan hij het al makkelijk.

    Om 11.00 moeten we hem altijd wakker maken en slaapt hij altijd heel diep. Dan meldt hij zich 's nachts uit zichzelf tussen 4 en 5 ongeveer....
    Kan het zijn dat hij "denkt" dat hij na de fles van 7.00 al in de nacht zit?
    Dat hij dat net omdraaid? En zo ja, hoe doorbreek ik dat patroon?
    Vind het altijd zo zielig om hem wakker te maken om 11.00. Of is het een idee om hem dan lekker te laten doorslapen?
     
  2. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Wij maken Roos niet wakker om 11 uur voor de fles als wij om 9 uur een fles doen slaapt ze door tot 6 uur maken we haar wakker komt ze weer precies iedere 4 uur. hier dus een vroege late fles
     
  3. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik hem niet wakker maken ;)
     
  4. weethetwel

    weethetwel Bekend lid

    20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hier heb ik een keer gedaan van even andere tijden met flessen zodat ik ron 20:00 uit kwam... gegeven en toen in bedje met zo van ik zie wel wanneer en hoelaat ze komt...
    Want het wakker maken was ook niets hier..
    En die avond om 20:45 na bed... en de volgende morgen om 7 kwam ze pas...

    Nu gaat het al 4 dagen goed.... dus gewoon een keer proberen lijkt me het beste.
     
  5. Noes

    Noes Actief lid

    14 sep 2007
    125
    0
    0
    regio Utrecht
    Wij maken onze dochter nog wel wakker om 2200-2300 uur, ze drinkt de hele fles leeg en slaapt meteen weer verder. Zouden we haar kunnen laten liggen?
     
  6. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Wij hadden precies hetzelfde!
    Maakten onze kleine vent rond 23.00/23.30 wakker voor zijn laatste flesje, maar dan lag hij echt diep te slapen en vond het helemaal niet leuk dat we hem wakker maakten. 's nachts kwam hij dan meestal ook nog om een uur of 04.00/05.00 voor een voeding.
    Op een gegeven moment, rond de 12e / 13e week hadden we zoiets van 'wat als we hem nou eens niet wakker maken voor de laatste voeding, kijken wat hij dan doet'. En wat bleek?! Meneer bleef heerlijk slapen tot een uur of 05.00 en slaapt nu zelfs gewoon door tot 07.00 uur!

    Dus mijn advies (mits je kindje het verder goed doet) gewoon lekker door laten slapen! Ze melden zich vanzelf wel als ze honger hebben.

    Ohhh, Moesje78, zie dat Sem nog maar 1 maand en 3 weken is. Voor hem is de ruk de hele nacht door dan vast nog te lang, ook in verband met zijn zuigbehoefte. Je zou het kunnen overleggen met het CB. Maar ik zou, ook in jouw geval, anders gewoon eens kijken wat hij doet. Misschien komt hij dan wel pas een stuk later, waardoor je dus toch een voeding kan laten vallen?
     
  7. JennyS

    JennyS VIP lid

    14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    CB adviseerde bij een avondvoeding van rond de 19 uur toch wel wakker te maken rond 23 uur voor die leeftijd. Als de avondvoeding naar 21 of 22 uur zou kunnen dan kan hij misschien wel de nacht door.

    dus overdag steeds een half uur terugschuiven dan heb je de laatste voeding vanzelf naar 21-22 uur

    succes
     
  8. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Dat is dus ook precies de reden waarom ik twijfel.
    Nu moet ik er wel bijzeggen dat hij wel 5700 gram al weegt.

    Maar ik probeer vandaag rond 21-.00 zijn laatste fles te geven en ik ga dan kijken wat hij gaat doen....ben benieuwd
     
  9. Anna1978

    Anna1978 Actief lid

    7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik maak mijn dochter ook om 23.00 uur wakker voor bv. Ik krijg haar lastig wakker en vaak valt zo steed in slaap tijdens die voeding.
    Bovendien slaapt ze na die voeding tot 09.00 uur.
    Ik heb op het cb gevraagd of ik die voeding ka schappen maar dat mocht pas vanaf 7 kilo, dus nog een hele kilo te gaan.....
    Aan de andere kant denk ik niet dat het mij lukt om de gewenste liter in 4x kolve te halen dus ik zou toch 5x moeten blijven kolven...
     
  10. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Milan is ook nog geen 7 kilo, en wij maken hem sinds kort niet meer wakker om 23:00/00:00 uur. Eerst deden wij dat ook altijd, maar dan werd hij 's nachts ook nog een keer wakker voor een voeding. Nu geven we hem een voeding om 19:30, dan gaat 'ie om 20:30u. naar bed en slaapt 'ie door tot 06:30. Het cb heeft verder ook niet gezegd dat dat niet zou mogen ofzo.
     
  11. Klasien1978

    Klasien1978 Bekend lid

    6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    die van mij was ook zwaar bij de geboorte! En toen ik de laatste fles 's avonds na 21 uur ging geven, sliep hij 's nachts door. toen was hij 2 of 3 maanden. Het kan dus best, je zou het kunnen proberen!
     
  12. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mijn zoontje is nu 3 weken. hij gaat om half 8 in badje, en krijgt om 8uur een flesje, daarna valt hij meteen in slaap. ik maak hem niet wakker voor zijn flesjes, alstie honger heeft word hij vanzelf wel wakker.
     
  13. dreami3j

    dreami3j Actief lid

    14 feb 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Mijn zoontje is nu 3weken om 23:00 maak ik hem echt nog wakker anders komt ie heel erg vroeg in de nacht als ik net lig te slapen. Vanacht is de 1ste keer dat ie heeft doorgeslapen hij kwam om 6:30 voor zijn voeding
     
  14. Deng

    Deng Actief lid

    19 nov 2007
    175
    0
    0
    maak mijn dochter ook nog wakker om 11 uur en dan is ze er om half zeven weer,
    dutf het nog niet aan om de avond voedung eruit te halen.
     
  15. Yjc

    Yjc Fanatiek lid

    18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    7 kg? Inge weegt sinds deze week pas 7 kg (en is 6 maanden) maar krijgt sinds dat ze 2,5 maanden (en toen woog ze 4900 gram) was al geen late voeding meer. Die dronk ze toch al nooit helemaal leeg (zowel afgekolfde BV als FV) en we moesten haar uit een hele diepe slaap halen. Dus gewoon een nachtje gekeken wat ze zou doen en de eerste nacht was het half 7, tweede nacht 7 uur en de derde nacht half 8. Prima toch.

    Moet er niet aan denken dat ik haar tot nu toe elke avond wakker had moeten maken omdat ze nog geen 7 kg woog.
    Dus ik denk dat je gewoon goed naar je kindje moet kijken wat die wil en nodig heeft en niet te veel naar gewichten een leeftijden die het CB doorgeeft. Voor het kolven en het op peil houden van je BV ligt het natuurlijk anders.
     
  16. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Ik vond het verschrikkelijk om mijn meisje wakker te maken rond 23uur. Ze lag dan zo diep in coma dat het even duurde voordat ze wakker was, en dan viel ze na 2 slokken weer in diepe slaap. We waren soms wel een uur bezig en dan had ze nog haar fles niet leeg. Dus daar zijn we mee gestopt. Wij geven de laatste fles rond 20:00, en dan slaapt ze door tot 5 of 6 uur. Ze krijgt gewoon nog 5 voedingen, alleen dan overdag.
     

Deel Deze Pagina