Onze baby van 8 maanden is de hele dag aan het mopperen, dat is het enige wat hij nog doet. In de box is hij na 5 minuten zat op de grond kruipen na 5 minuten. Tijdens de eetmoment is hij stil want dan kan hij eten, is dit een sprong? Ik vind het erg vervelend van een vrolijk mannetje naar een kind wat de hele dag zeurt en niks is goed. Ik weet het niet meer wie weet er raad?
Heeeeeeeeel herkenbaar.. Ik zit in precies dezelfde fase en het is inderdaad een sprong. Ik heb de app en volgens de app duurt het nog 22 (lange) dagen.. Ik vind overdag stieren nog niet eens heel erg als het ook daar bij zou blijven maar helaas maakt die van mij er s nachts ook een feestje van
22dagen, ? Ik ben zo bang dat het geen sprong is en dat ik gewoon een zeikerd heb, sorry klinkt misschien hard. Hou heel veel van hem hoor! Meen je dat? Snachts wat erg voor je? Wat doet hij dan?
Wat hij doet? Elk uur wakker worden, ineens weer voedingen willen s nachts, dat soort dingen. En das nog al een verschil, hij slaapt normaal van 18.30 tot 9 uur de volgende ochtend dus dit zijn wij helemaal niet gewend.. Wij zijn aan het eind van een sprong ook echt uitgeblust en moe. Het is de oei ik groei app. En het is echt een fase.. Voor ik bevallen was geloofde ik daar allemaal nooit zo in maar ik kan er hier gewoon echt de klok gelijk op zetten. Heb normaal een heerlijk relax kind die nooit moppert en huilt maar tijdens een sprong.. Pffff.. Ik blijf maar herhalen tegen mijzelf dat hij er ook niks aan kan doen en draag hem veel in een draagdoek dan is het allemaal wel te doen. Maar het is echt uitzitten zo'n sprong. Ik vind het maar nare dingen haha, wil graag mijn eigen kind weer terug. Jij hebt dan nog mazzel dat het alleen overdag is, zou ik voor tekenen
Nog steeds wakker! Nouja als hij straks dan lekker slaapt dan is dat niet zo erg toch. Die van mij ging er om 20.30 in en hij is nu 2x wakker geweest. Hij gaat zo waarschijnlijk nog een keer wakker worden en rond 3 uur weer. Dat is namelijk ook heel typisch, dat doet hij altijd tijdens een sprong. Precies dezelfde tijden.
hier een mopperend mannetje van 10 maanden. Of het een sprong is weet ik niet. Hij wilt meer dan dat hij kan en dat is voor hem behoorlijk frustrerend. En ik word moe van het gemopper
Je hebt geen "zeikerd" Wel heb je een kindje dat graag meer wil dan hij daadwerkelijk kan. Kindjes hebben die frustratie nodig als motivatie om nieuwe dingen te leren. Ik weet nog heel goed dat ik de leeftijd van 8 maand heel lastig vond. Probeer er in mee te gaan dus hou hem wat meer bezig dat is voor jou ook prettiger. Ga lekker wandelen met m en probeer m te stimuleren in de nieuwe dingen. Haal bijvoorbeeld eens een speelgoed van zolder ofzo waar hij eigenlijk nog te klein voor is.
Herkenbaar! Mijn dochter heeft het ook gehad met 8 maanden, bij haar kwamen ook nog eens 2 tandjes door. Ze werd snachts toen ook vaak wakker tot krijsen aan toe. Overdag waren het frustraties dat ze meer wilde dan ze zelf nog kon, met name staan en kruipen. Dit heeft ong 2-3 weken geduurd indd. Sterkte, maar het gaat over!
Mijn dochter is nu 8,5 maand en is er sinds een week doorheen! Ze was echt een draak, veel en snel jengelen, hele dag stront chagrijnig. Klooien met eten, en ineens vroeg wakker 's ochtends. Gelukkig sliep ze wel de hele nacht door maar het was overdag echt niet leuk! Je zag gewoon dat het een en al frustratie was. Ze wilde vooruit en zitten maar het lukte niet. Nu kan ze een beetje tijgeren, dus heeft ze bijna onder de knie. Het is absoluut een fase, het gaat gelukkig weer over. En weet je, het is ook heel logisch dat ze gefrustreerd zijn want ze willen zoveel maar dat lukt niet...tja daar zou ik ook boos van worden haha. Het gaat echt over! Nu lacht ze weer nagenoeg de hele dag, en zie je haar vanalles ontdekken. Dat is ook mooi!
Dankjewel voor de reacties dames als hij dan even een goed momentje heeft denk ik ook wat ben je toch lief en het zal inderdaad allemaal wel loslopen!
Hier een mopperkont vandaag van bijna 9 maanden. Loei irritant. Wilt niet spelen, niet eten, niet knuffelen en niet slapen. Hij wil wel graag huilen.
Oh, ik word ook zo gek - previes hetzelfde!!! Het lijkt als mijn zoon maar twee standen heeft: schatterlachen (best weinig op dit moment) of zeuren. Het is helaas al veel langer dan een sprongetje zou moeten duren. Soms is hij een paar dagen ok, maar dan opeens is hij weer een hele dag chagerijnig, net als vandaag. jammer, hij kan ook zooo lief zijn.
Miss kan hier iemand mij helpen! Mijn zoontje is nu 7,5 maand en sinds een paar wkn is hij een hele moeilijke slaper geworden! Tijdens de vorige sprong sliep hij heel slecht in, nadat die sprong over was is hij flink verkouden geweest met een lichte oorontsteking Maar als hij nu s'avonds slaapt en ergens van wakker wordt ( of als we ergens zijn en hij heeft geslapen en we leggen hem thuis terug op bed ) dan wil hij dus niet meer slapen! We hebben al vanalles geprobeerd, zelfs laten huilen ( 3 kwartier zelfs ) wil niet helpen , het enige wat wel helpt is om hem in het donker in mijn armen in slaap te wiegen ! Maar dit kan toch ook niet de oplossing zijn? Normaal kon ik hem tot 1,5 maand geleden gewoon snachts verschonen en hij sliep gewoon verder zonder mopperen Ik ben ten einde raad, we komen zo ook nergens meer s'avonds en dat vindt ik toch ook heel erg jammer Hopelijk heeft iemand nog tips! Liefs sunnyangel
Laten huilen is zielig, ik kan het nooit langer dan 2 minuutjes aanhoren. Hoe lang doe je over dat wiegen? Kun je dat niet proberen af te bouwen? Dus stil houden in je armen en dan steeds iets eerder proberen terug te leggen? Soms heeft mijn dochter ook dat ze huilt zodra je weg loopt. In eerste instantie liep ik dan meteen terug om haar op te pakken. Maar ben er achter gekomen dat dat niet nodig was, het huiltje duurde dan maar heel kort en dan viel ze weer in slaap. Als ik kijk naar de leeftijd van je zoon zou hij misschien weer in het volgende sprongetje zitten. En weet je zeker dat hij geen pijnlijke oortjes meer heeft? Je zou het bed schuin kunnen zetten om de druk op zn oortjes wat te verminderen..
Schuin zetten helpt ook niet helaas, en het is nu nog 11 dgn tot de volgende sprong😔 We hebben al vanalles geprobeerd! Als we hem kalmeren en dan terug leggen begint hij weer te huilen en hij valt ook niet in slaap! Dit is nu al een paar wkn aan de gang en het wordt er niet beter op
Z'n oortjes weer laten checken! Hier was het na een oorontsteking met 5 maanden ook mis met slapen en toen ik het met 7,5 maand zat was en bij de kinderarts om een algehele check vroeg, bleek ze wat vocht achter haar oortjes te hebben. Moest volgens de kinderarts geen probleem zijn, maar op basis van de ervaringen met onze oudste een verwijzing naar de KNO gevraagd en die kon zien dat ze erg veel druk op de trommelvliezen stond en stelde voor om buisjes te plaatsen. Nou, een wereld van verschil! Laatste tijd weer steeds gedonder met slapen en we dachten eerst aan tandjes/kiesjes, maar toen het wel erg lang duurde, toch maar eens laten checken bij de huisarts. Bleek ze een oorontsteking te hebben, en op basis van de klachten, zat die er ws al een aardige tijd Nu in ruim anderhalve week tijd voor de tweede keer een oortje doorgebroken en kerstnacht na een uur krijsen op de eerste hulp geweest, (ze is ook hartpatientje, en we konden er zelf even geen wijs uit worden, dus na telefonisch overleg met een kinderarts gewoon maar direct naar het ziekenhuis). Was toch niet haar hart deze keer, maar een van de buisjes blijkt er niet meer te zitten. Heeft de huisarts anderhalve week terug niet kunnen zien door prut in de gehoorgang, maar zorgt dus ws gewoon opnieuw voor alle klachten, met bijbehorende slechte nachten. In slaap komen is een drama en zelf in slaap vallen lukt sowieso weer niet. Dus ik zou echt die oortjes even laten checken, als de klachten zijn begonnen met die oorontsteking!
O, en even kijken of je verbetering ziet als je even 3 keer per dag een zetpil gaat geven. Zoja: weet je heel zeker dat het pijn is en heb je bij je huisarts iig een aanknopingspunt voor een verwijzing, mocht die niets zien. Met die apparaatjes daar zien ze namelijk nogal veel over het hoofd, (kan ik je helaas ook een hoop over vertellen ).