hee meiden! daar ben ik weer! Heb vandaag een pak voeding gekocht voor hongerige baby's.. Esmée heeft super veel honger! ze zit nu aan 6 flessen van 180+5 dus al over de max.. heen!! en eet ze nog een potje groente.. nu las ik \op de verpakking dat je voor hongerige baby's mag mengen met die van de krampjes.. maar hoe maak je dan de verhouding? of zou je alleen die voeding voor hongerige baby's geven? hoop dat ze hier meer voldoening vandaan haalt! ze drinkt echt tot de druppel leeg.. en is dan nog niet tevreden! alvast bedankt voor jullie hulp! liefs xx
Ik gebruik ook Friso Comfort en Friso Extra Ik gebruik voor Tygo de Extra bij de laatste fles. Ik heb het gewoon elke dag een beetje meer vervangen van de comfort. Eerst een half schepje vervangen van comfort, toen een hele schep en nu 1,5 schep van de 3 scheppen En morgen 2 scheppen en nog maar 1 schep comfort. Het is kijken hoe Esmée het doet, bij Tygo deed ik het voorzichtig aan wennen maar je kan ook direct half-half doen, sommige kindjes reageren daar prima op. Als je merkt dat ze toch iets meer last van krampjes krijgt ga je gewoon weer een stapje terug qua schepjes van Extra. En als het wel goed blijft gaan mag ze ook een fles met alleen Extra hebben.
Als het goed is, zijn de verhoudingen hetzelfde toch? 30 per schepje? Dan zou ik gewoon rustig aan beginnen met 1 schepje, dan 2 enz. Elke fles iets meer. Of je doet de eerste dag 2 schepjes, de tweede dag 4 enz. Ik zou niet met halve schepjes werken. Dan kun je het niet goed afmeten.
Inderdaad, de verhoudingen zijn het zelfde (30 cc water - 1 schepje) Máár ik zou zéker niet iedere dag de verhouding aanpassen. Probeer het eerst met 1 schepje te vervangen. Gaat dit goed, dan doorgaan net zo lang je het idee hebt dat het niet meer voldoende is. En daarna 2 schepjes vervangen. Dan heb je nog een tijdje te overbruggen... want als je straks binnen no-time op compleet Friso Extra zit en je kindje is nog zo hongerig... wat dan? (Met dat probleem zitten wij al een beetje... ik denk niet dat we het redden tot de 6 maanden zonder rijstebloem en bijvoeding We hebben ook zo'n kliko) En hoe lang doet ze over haar flessen? Als dit sneller als 15 minuten is, kan ze daar ook onverzadigd door lijken.