wakker maken voor fles?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jessmin, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Jessmin, veel baby's geven een mondje terug na de voeding, dat is ook helemaal niet erg en is ook geen teken dat ze teveel gehad zouden hebben. Hier is het zo dat als ze teveel heeft gehad, ze 1. niet kan boeren en 2. er echt een hele golf uitkomt, soms ook nog een uur of langer na de voeding. Gewoon proberen joh, die 150/5, je merkt gauw genoeg hoe hij erop reageert! Als hij minder gaat huilen, weet je ook meteen waarom hij huilt...

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Jessmin, Mart spuugt ook soms een beetje, is nu ruim 5 kilo en 7 weken, drinkt ook 150/5

en hij spuugt/koky niet van de infacol. Ik doe de pipet een beetje in z'n wangzak..misschien dat dat helpt?

Beco butterfly is een beetje zoals de babybjorn, alleen is de beco wel ergonomisch, waardoor je als drager geen zere rug krijgt. En het is beter voor de kleine z;n heupjes. Vandaag mee door de ikea gebanjerd en het ging super. Zelfs met de beco om in het restaurant gegeten!
    Hij is wel duur..140 euro..dat is een nadeel. Wij hadden een meevaller van de belasting, dus toen kon ik hem kopen..

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hebben jullie dan ook steeds zo'n nat plasje naast z'n hoofd in z'n bedje? Hij geeft nu steeds zo'n drie mondjes terug, vooral als ik z'n luier verschoon of hij in de box ligt. En daarna als hij op bed gaat ligt er een plasje naast z'n hoofd als ik 'm er weer uithaal. Vaak gaat het door de hydrofieldoek heen en is het hoeslaken ook wel iets nat... Op zich lijkt het me ook wel normaal, maar misschien moet ik zoiets als reflux wel proberen uit te sluiten, omdat hij zo hard krijst in z'n bedje. Gister één slaapje wel in z'n bedje gedaan maar verder kon hij niet in slaap komen in z'n bed (wel op de arm, maar dan slaapt ie niet diep en het is ook niet bepaald werkbaar als je al een peuter hebt lopen). Maar allicht is 3 wkn ook nog wat jong om al in je eigen bedje te kunnen slapen? Misschien voelt ie zich wel alleen ofzo... Vanaf de avond gaat het gelukkig wel vaak goed. Gister lag ie 20.30 erin, wou hij 01.00 een fles en sliep weer in.. En na de vroege ochtendfles van 05.30 slaapt ie nu nog steeds (en manlief ook, die de nachtflessen doet, haha).

@Violetriot: Klinkt heel gezellig zo in de Ikea met die beco! Maar wel erg duur, vrees dat ik dat geld niet echt heb met één inkomen hier op vier personen. Wanneer ging Mart naar 150/5 x5?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het klepje dat de maag afsluit is bij babies nog niet helemaal volgroeid, en omdat babies alleen maar vloeibaar eten en daarbij ook nog eens een groot deel van de dag plat liggen komt er bij alle babies wel wat mondjes melk terug. Het is niet voor niets dat er zoveel spuugdoekjes en hydrofiel luiers op de uitzet lijst staan. Dus opzich is dat niets om je zorgen over te maken.

Wat je zelf al zegt, misschien is 3 weken wel erg jong om je baby al in zijn eigen bedje te laten slapen. Hier heeft de kleine meid ook tot zo'n 6 of 8 weken heel veel bij ons geslapen en nu heel soms is het nog huilen als ik ze weg leg, dan wil ze echt bij me zijn. Ze zijn nog zo jong en de maatschappij legt ons in Europa zo op dat babies in hun eigen bed, in hun eigen slaapkamer braaf heel de dag moeten slapen terwijl kindjes eigenlijk gewoon lekker heel de dag bij mama willen zijn. Als ze in hun bedje liggen dan weten ze echt niet dat mama wel in de buurt is en ze kan horen, maar in een andere kamer is, voor hun gevoel zijn ze dan echt helemaal alleen en verlaten. Eventueel dus lekker in een draagdoek, of de kinderwagen in de woonkamer. Wat je gevoel zegt voor in het kamertje laten slapen, daar kan je op af gaan, bv rustig opbouwen met slaapjes op de kamer en verder lekker bij je in de buurt.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Het is maar hoe je het bekijkt... Ik wil graag dat mijn kindje leert om in haar eigen bed te slapen omdat het voor mij een eerste stap is naar vrijheid (van zowel kind als moeder/ouders) en zelfstandigheid maar ook het vinden van veiligheid buiten de moeder/ouders om. Dat is iets wat ik zélf zo voel en dat wordt mij absoluut niet opgelegd door "de maatschappij" ofzo. Dat betekent overigens niet dat ik de kleine maar laat huilen of haar nooit bij me heb, maar wel dat ik haar niet de hele dag bij me wil dragen, voor mij voelt dat juist een beetje verstikkend. Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk.

Dus Jessmin, ik denk dat JIJ degene bent die moet uitvinden of je hem te jong vindt om alleen in bed te laten slapen en dan moet bedenken wat voor jou het beste voelt.
    Heeft je zoontje nog andere kenmerken van reflux? Dat je je daar zorgen over maakt.... Ik had het ook eventjes hoor, omdat Mini2 in het begin veel spuugde, maar dan echt hele golven Ze huilde niet de hele tijd, hoor. Sinds een weekje of anderhalf ongeveer is dat een heel stuk minder geworden, misschien is het bij jouw zoontje ook een kwestie van tijd? Maar als je je zorgen maakt: jij bent de moeder en je hebt dat moedergevoel he? Bezoekje aan de dokter kan geen kwaad, toch?

6. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ik moet zeggen, ik had laatst zoiets van 'slaap maar lekker in de box', maar toen was ie die avond echt helemaal ontroostbaar aan het krijsen, zélfs op de arm. Dus toen dacht ik 'ok toch overprikkeld dan'. Ook nog een poging gedaan om in de draagdoek te laten slapen, maar daar zat ie zich maar in af te zetten en te wringen. Dus dat was 'm ook niet. Kinderwagenbak nog niet geprobeerd trouwens.. Vandaag heeft ie wel zonder huilen twee slaapjes op z'n kamer gedaan. Geeft hem denk ik ook wel wat rust (als het lukt dan he), want toen die dag dat hij zijn slaapjes in de box deed, merkte je wel dat ie maar heel licht sliep. Hij werd nooit echt wakker, maar mijn dochter is zo luidruchtig met blokken en gooi en smijtwerk, dat je wel aan hem merkte dat hij niet rustig sliep zoals in z'n bed zeg maar. Hoopte nog dat dat niet nodig was, maar dat gekrijs in de avond suggereerde iets anders... Vind het erg moeilijk, wil hem ook niet alleen laten, maar wil hem ook niet overprikkelen zodat hij ontroostbaar wordt. En daarnaast kan ik dan ook niet zo goed zien of hij nou honger heeft, of gewoon enorm moe is en daarom wil zuigen en gaat jengelen. Tja, en dat reflux, dat is zo'n ding waar je volgens mij nooit echt acherkomt, want zoals iedereen al zegt 'alle babies spugen', en op zich huilt ie niet als er een mondje omhoogkomt.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Fijn dat hij nu wel twee slaapjes in zijn eigen bedje heeft gedaan!

Mart zit volgens mij sinds dat hij 5 weken was op 150/5. Hij was toen bijna 5 kilo. Ik weet niet wat hij nu weegt, want ben niet meer op cb geweest, 6 april ga ik weer voor zn prikjes :(

Hier werd Mart wel wat onrustiger tussen de 3-6 weken, en nu is hij weer rustiger en slaapt veel makkelijker. Weet ook niet waar het aan ligt. Ze willen ook graag dicht bij je zijn denk ik, zo klein en hulpeloos..
    Heb je de draagdoek nog wel eens geprobeerd? Hier werkt de houding dat hij rechtop tegen me aan zit heel goed, vooral als hij krampjes heeft enzo..de zogenaamde front wrap cross carry, staan veel filmpjes op youtube.
    Mart slaapt in de doek veel beter dan op de arm, en ik hem mn handen vrij.

Hopelijk wordt je kleintje snel wat rustiger, heeft gewoon ff tijd nodig ook!

8. misa

misa Niet meer actief

Doen wat jij wilt en wat voor jouw kindje werkt.
    Wij deden en doen dat overdag wel. We laten tegenwoordig maximaal 4,5 uur tussen de voedingen. Maar als hij een keer al na 3 uur de voeding wil mag dat ook natuurlijk. S'nachts laten we het gewoon gaan.

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hmmm, vanaf vandaag 150/5 geprobeerd. Kijken wat ie doet. Hij drinkt de flessen wel leeg m.u.v. soms 20 cc over (bij twee flessen van de vier). Nu sliep ie een half uur op de voeding van 17.30 en wordt huilend wakker, en hapt alwéér om zich heen (om 19.30 was dat). Lijkt me echt bizar want hij heeft net een fles van 150/5 gehad om 17.30. Heb 'm nu in draagdoek met speen maar van harte gaat het niet. Heb nog steeds het idee dat hij honger heeft, maar lijkt me zo raar. Hij zit ook op z'n handjes te sabbelen als ik de speen er nog niet in heb. En speen blijft hij uitspugen tenzij ik hem strak tegen me aan doe. Kunnen krampjes ook hongersignaaltjes opwekken bij je baby terwijl ze dat niet echt hebben? Ik ga 'm zo denk ik weer een fles van 150/5 geven, maar het gevoel bekruipt mij dat ik hem overvoed zo..
    ...iig in cb-termen. (wordt zijn vijfde voeding van vandaag)
    Misschien doet hij nog aan clustervoeden maar dan met fles :p

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lastig he, konden ze maar zeggen wat ze wilden!

Mart leek ook hongerig na het eten toen hij krampjes had. Wilde toen alleen maar op mijn pink zuigen en niet op de speen. Erg vermoeiend! Maar sinds hij minder krampjes heeft is hij wel rustig na het eten.
    Je kan het allicht uitproberen of het echt honger is. Dan krijgt hij hooguit 1 dag een keer te veel eten, jammer dan denk ik maar. Heb je in ieder geval honger uitgesloten toch?

Succes!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja, hier zou ik wel bij oppassen. Bij krampjes maakt een voeding het namelijk alleen maar erger ( De darmpjes krijgen tenslotte nogmeer te verteren! ) Ik houd zelf vaak de regel voor mezelf aan dat ze na 3 uur weer mag eten, ze kunnen nl weleens dicht op de vorige fles honger hebben maar dan klinkt het huilen hier toch wel anders.

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Suusjeuh: Ja die regel heb ik hier ook. Vandaar ook gister eerst maar draagdoek en wiegen en weet ik het wat. Want ook ik weet heel slecht of het nou krampjes of honger is. Zucht, waar is die gebruiksaanwijzing ;)

@Violetriot: Nu dus gister alles 150/5 gegeven (muv ochtendfles, maar deze nacht heeft hij ook 2x 150/5 gekregen dus in totaal wel een etmaal een grotere fles uitgeprobeerd). Hij sliep dus beter overdag, alleen in de avond niet (zie vorige berichtje natuurlijk ook, hihi). Zoals gezegd ook 150/5 om 21.00 uur gegeven omdat hij maar bleef gillen en happen. Daarna was hij nog even goed pissig toen die fles op was (binnen 10 min weer :$), maar ik hield hem even 10 minuten rechtop en dat maakte hem meteen kalm. Toen weer op bed gelegd en toen was ie meteen vertrokken tot 01.00 uur. Om 01.00 uur dus ook weer 150/5 gekregen en hij sliep tot 06.00. Eigenlijk beetje zelfde tijden als normaal, maar nu op flessen met 150/5. Hij heeft dus idd zes voedingen (1 liter) gekregen, wat teveel is voor zijn leeftijd (vindt het cb). Heb net de infolijn gebeld, omdat ik nog steeds niet echt weet of het nou krampjes of honger is. Vooral ook omdat hij niet meer tijd tussen de voedingen laat met 150/5 (had toch iig wel verwacht dat hij in de nacht er ietsje langer op zou slapen). Zij zeggen dat ik Nutrilon forte beter kan gaan geven, of aandikken met johannesbroodpitmeel. Eventueel zou ik dan de forte kunnen mixen met Nutrilon standaard om het voor de darmpjes iets verteerbaarder te maken. Heb toevallig hier nog een pak Standaard staan, dus totdat m'n man de forte vanavond heeft gehaald heb ik hem dat nu maar gegeven, weer 150/5. Heeft alles weer op en moest fles echt weer uit z'n mond trekken omdat hij nog zo gulzig dronk toen het laatste restje alweer kwam (en dan hapt ie een sloot lucht dus dan trek ik het voor het laatste druppeltje eruit). Maar nu ben ik dus wel bang dat áls het krampjes zijn, dan gaat dat met die standaard/forte natuurlijk weer extra opspelen want dan moeten z'n darmen wéér wennen. Maar ja, Nutrilon hypo 1 liter geven was ook teveel, vonden ze, dus nu moet ik wel :( Op die standaard slaapt ie nu trouwens niet geweldig; begint alweer te huilen, dus denk toch last van z'n buik, alweer. Blegh, wat een gedoe.

13. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wij kregen ook allemaal dingen te horen bij het CB. Ik zeg niet dat het slecht is hoor ze hebben ook hele goede dingen te melden maar ze gaan uit van een gemiddelde en ik vind dat elk kindje anders is in zijn of haar behoeftes... Wij zijn hier na 2 weken bv proberen en bijvoeden overgegaan op volledige kunstvoeding. Ons meisje sliep trouwens na de 1e nacht gelijk al door maar we hebben haar de eerste 2 weken 's nachts niet langer dan 5 uur laten slapen omdat ze ook nog afviel. Zodar we op de flesvoeding overgingen en ze goed groeide zijn we op verzoek gaan voeden en sliep ze 's nacht's door. Meestal van 22.30-6.00 uur en met 4 a 5 weken sliep ze van 22.30-7.00 uur vanaf ongeveer 5 weken wou ze 5*150+5 en vanaf vorige week op sommige dagen soms zelfs 5*180+6. Ze slaapt nu meestal van 22.30-7.30 a 8.30 uur. En overdag maak ik meestal een fles van 180+6 soms drinkt ze hem leeg soms stopt ze na 150 cc. Ze komt meestal om de 4 uur overdag soms na 3 uur al...

We geven haar wel comfort voeding extra dik... We hebben vorige week weer ha geprobeerd omdat ze eczeem heeft maar dat spuugde ze gelijk weer uit en ze dronk er bijna niks van ook werd ze weer 2 nachten achter elkaar wakker en ging haar gewicht weer naar beneden dus we zijn na 3 dagen weer overgegaan om comfort. Nu is ze weer tevreden drinkt rustig haar flessen leeg en slaapt weer door... :)

14. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik weet niet of iemand het al had genoemd, of dat je het al geprobeerd hebt, maar je hebt nu infacol dat is te koop bij de drogist... Wij geven het voor elke voeding en het wordt niet opgenomen door het lichaam dus je mag het zo lang als je wilt gebruiken. Bij ons heeft ze 1 dag en nacht het uitgeschreeuwd van de krampjes, toen vertelde de kv van dit middeltje we hebben het gelijk gegeven en sindsdien een heerlijk rustige baby... Als we het een keertje vergeten dan is het even na de voeding weer brullen. We hebben het een paar keer getest of ze het zonder kon met elke keer hetzelfde resultaat dus wij blijven het lekker geven :) misschien heb je er iets aan?

@Infacol: Ow haha ik zie dat meerdere mensen de werking van infacol hebben ontdekt ;) Wat wij hier doen is meestal huilt ze als ze eten wil en dan het pipetje er boven en er zo indruppelen dus het pipetje niet in haar mondje maar er boven, moet je je kindje wel goed rechtop houden natuurlijk anders verslikt ze zich misschien...

@Eigen bedje: ik heb het nu een paar keer geprobeerd overdag op haar kamertje maar het is tot nu toe 1 keer gelukt heeft ze een uurtje boven geslapen... We hebben nu haar ledikantje (wiegje werd een beetje te krap) op onze kamer gezet voor 's nachts dan kan ze er even aan wennen en tot nu toe gaat het goed... overdag slapen gaat ook steeds beter maar soms slaapt ze ook lekker bij mij na een voeding en soms ook in de kinderwagen beneden :)

Deel Deze Pagina