Hoe van 5 naar 4 flessen ... ?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Leliana, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hallo Eveline,

Mijn jongens zijn nu 5 maanden en wegen allebei 6+ kilo.
    Nu wil ik toch zo langzamerhand van 5 naar 4 flessen ..
    Hoe ga ik dat aanpakken..?

De laatste fles die ze krijgen (00.00u) hebben ze echt nog nodig .. Ik ga vaak kijken rond dat tijdstip en dan liggen ze beide met hun oogjes open en maken ze 'klak' geluiden!
    Hun hoofdjes draaien van links naar rechts omdat ze de speen aan het zoeken zijn.

- 's morgens tussen 7 en 8 krijgen ze 210/7 (kruidvat comfort met JBPM) met 3 schepjes rijstebloem.

- Om 10 uur krijgen ze een half potje fruit.

- Om 12 uur is de volgende fles aan de beurt, 180/6.

- Om 16 uur ook weer een fles, 180/6.

- rond een uur of 18.00 krijgen ze een half potje groente.

- Om 20 uur krijgen ze weer een fles, 180/6.

- Vervolgens gaan ze tussen 21.00 en 21.30 naar bed.

- En om 00.00 uur krijgen ze het laatste flesje, ook 210/7.

Naar mijn inziens krijgen ze dus genoeg binnen op een dag!
    Als ik dat laatste flesje weg haal dan worden ze om een uur of 2/3 wakker van de honger!
    Ik heb al wel eens geprobeerd om ze om 20 uur 210/7 te geven maar dat is ook geen succes! Ze worden gewoon midden in de nacht wakker!

Heb jij misschien tips over wat ik evt kan veranderen aan het voedingsschema? Over een maand stappen we over naar voeding nr 2 en ik heb begrepen dat ze daar niet meer als 800ml op een dag van mogen... :)

help ... ik wil echt van dat late flesje af!!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je 4 flessen van 210 ml water met 7 schepjes voeding gaat geven, is het de bedoeling dat de voeding van 20 uur iets later gegeven wordt. Je kunt proberen om er een papfles van te maken.

Groeten eveline

Deel Deze Pagina